Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Juridisch Adviseur

Karel de Grotestraat 30, 3962 CL Wijk bij Duurstede, Nederland

Sluit over 10 dagen
90 32 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

19 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Jij bent iemand die van een uitdaging houdt en stevig in haar of zijn schoenen staat. Dit hebben wij nodig, want we zien steeds complexere zaken binnenkomen, waarin je te maken hebt met nieuwe wetten, verschillende stakeholders en politiek beladen onderwerpen. Je krijgt een brede en zelfstandige rol. Je beweegt je moeiteloos tussen bestuursrecht, privaatrecht en nieuwe wetgeving. Als jij goed kunt prioriteren tussen al deze verschillende onderwerpen, past deze uitdagende en afwisselende opdracht goed bij jou. Je bent bij ons geen radertje in een grote machine, maar een onmisbare schakel in een team dat samen oplossingen zoekt. Omdat wij een kleine gemeente zijn is je werk divers. Zo voer je bijvoorbeeld pre-mediation gesprekken om te kijken of de partijen er ook zonder verdere procedure uit kunnen komen. Je gaat aan de slag met bezwaarschriften en beroepszaken, van kop tot staart. Je adviseert bij diverse vraagstukken vanuit de verschillende domeinen van de gemeente. Je denkt mee over beleidskaders en zorgt dat de juridische basis van ons werk stevig staat. Daarnaast ondersteun je de Woo-coordinator in voorkomende gevallen bij nieuwe of lopende Woo-verzoeken.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Bring your own device is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als juridisch adviseur op het gebied van o.a. bestuursrecht en privaatrecht binnen (semi-)publieke organisaties;
  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau Nederlands Recht;
  • Uiterlijk beschikbaar per 18 augustus 2025 voor 32 uur per week.
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als juridisch adviseur op het gebied van o.a. bestuursrecht en privaatrecht binnen (semi-)publieke organisaties;
  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal WO-bachelor niveau Nederlands Recht;
  • Aantoonbare werkervaring met projectmatig werken, benoem waar dit is opgedaan/toegepast;
  • Aantoonbare werkervaring met het behandelen van nieuwe en/of lopende Woo verzoeken;

Wensen en competenties

Wensen

  • Een maximum uurtarief van 90,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer en fee Flextender

Competenties

  • Analytisch; je bijt je graag vast in uiteenlopende vraagstukken en hebt een scherp oog voor de bedoeling van de wet;
  • Collegiaal; je vindt het leuk om samen te werken, binnen het team maar ook met de verschillende teams in de organisatie;
  • Resultaatgericht; je bent gedreven om problemen op te lossen en bent hier pragmatisch in;
  • Generalist; je vindt het leuk om in de breedte van je vakgebied bezig te zijn en om steeds iets anders te doen.

Organisatie en team

Dit is de gemeente Wijk bij Duurstede: Groot genoeg om klein te blijven Samen met Cothen en Langbroek vormt Wijk bij Duurstede met ongeveer 24.000 inwoners en 150 medewerkers een relatief kleine gemeente, waar het fijn is om te wonen en te werken. We zijn klein en dat zien we als voordeel. Want werken voor onze gemeente wil zeggen dat je niet alleen je hoofd gebruikt, maar ook je handen uit de mouwen steekt en met je voeten in de klei staat. Je weet met en voor wie je werkt en je ziet het resultaat van je werk in de praktijk tot stand komen. Korte lijnen met inwoners, ondernemers en het bestuur maken je werk interessant. Daarbij zetten we een gezonde dosis pragmatiek in. Naast je vakkennis is er volop ruimte om je talenten in te zetten. Het is denken en doen geblazen hier in Wijk. Daarbij vinden we het belangrijk dat we elkaar goed kennen en het leuk hebben met elkaar. Bij de gemeente Wijk bij Duurstede verwelkomen wij graag mensen met verschillende leeftijden, achtergronden, overtuigingen en voorkeuren. We vinden het belangrijk dat jouw talenten en kwaliteiten worden benut en dat je met vertrouwen en plezier je werk kan doen. Verhalen van collegas over hoe het is om bij ons te werken vind je op www.werkenbijgemeentewijkbijduurstede.nl.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 31 juli 2025, tussen 09.00 en 12.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 30 juli 2025 bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Bring your own device is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren.

Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 23 juli 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 25 juli 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 29 juli 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur