Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Ervaren medewerker burgerlijke stand

Het Rond 1, 3701 HS Zeist, Nederland

Sluit over 6 dagen
85 28 - 32 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

28 - 32

Publicatiedatum:

28 jun 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

In verband met het organiseren van de Verkiezingen en de implementatie van een nieuwe ICT-applicatie zijn we op zoek naar een collega die zorgt dat het werk aan de balie en in de burgerlijke stand gewoon doorloopt.

Je werkzaamheden zijn divers, daarom zijn we op zoek naar een ervaren medewerker burgerlijke stand. Wij hebben geen behoefte aan invulling op front office burgerzaken. Je hebt een open en servicegerichte houding en kunt je goed verplaatsen in inwoners en hun diverse achtergronden. Je bent stressbestendig, oplossingsgericht en digitaal vaardig. Je werkt zorgvuldig en spreekt en schrijft correct Nederlands. Je communiceert moeiteloos met klanten en hebt uitstekende sociale vaardigheden.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Kandidaat is in het bezit van een diploma BOBZ of BABZ / basisopleiding burgerzaken;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als medewerker burgerlijke stand bij een gemeentelijke organisatie;
  • Aantoonbare werkervaring met het behandelen van aanvragen huwelijk, partnerschap en omzetting; verwerken van persoonsgegevens (registreren en muteren in BRP) en het opmaken van (buitenlandse) aktes.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als medewerker burgerlijke stand bij een gemeentelijke organisatie (20 punten);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het behandelen van aanvragen huwelijk, partnerschap en omzetting; verwerken van persoonsgegevens (registreren en muteren in BRP) en het opmaken van (buitenlandse) aktes (35 punten);
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met Key2Burgerzaken (25 punten);
  • Beschikbaar per uiterlijk per 14 juli 2025, voor tenminste 28 uur per week (10 punten);

Competenties

  • Flexibel;
  • Nauwkeurig;
  • Samenwerken;
  • Kwaliteitsgerichtheid;
  • Resultaatgerichtheid.

Organisatie en team

De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden vertrouwen, kracht en nabijheid. De werksfeer is open en prettig en onze cultuur is informeel. Met zon 400 collegas werken we voor en met ongeveer 67.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Als organisatie willen we op de hoogte zijn van wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen. We juichen het toe als je daaraan je eigen perspectief en waarde toevoegt en verwelkomen dus iedereen met de juiste ervaring en eigenschappen voor de functie. Waar je wieg ook heeft gestaan, wat ook je achtergrond, levensstijl of geloof is, of je nou topsporter bent of een beperking hebt, of allebei, als je je herkent in het profiel, solliciteer! In Zeist werk je vanuit je eigen verantwoordelijkheid en word je ondersteund door de organisatie, zodat je als mens en als professional blijft groeien. We zijn niet op zoek naar een perfecte medewerker, maar iemand die zijn kwaliteiten, rafelrandjes en zelfkennis wil inzetten om met humor en lef uitdagingen te lijf te gaan.

Het team Publiekszaken bestaat uit 40 medewerkers verdeeld over burgerzaken, het klantcontactcentrum en receptie. We verwachten best veel van je, maar dat doe je uiteraard niet alleen! Je komt te werken in een leuk en gedreven team. Samen met je collegas werken we aan de doorontwikkeling van onze dienstverlening waarbij verbinding maken en vertrekken vanuit de ander altijd centraal staat.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 8 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 7 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De gemeente stelt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht. De VOG moet binnen 4 weken na de start worden aangeleverd bij Flextender. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 2 juli 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 3 juli 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 4 juli 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

CV-eisen: Maximaal 3 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Flextender brengt voor deze opdracht 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur