Medewerker burgerzaken

Gemeente Bunnik

Singelpark 1, 3984 NC Odijk, Nederland

Sluit over 6 dagen
90 24 Utrecht

Begindatum:

15 jul 2025

Einddatum:

1 dec 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

26 jun 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Jij speelt een essentiele rol in de belangrijkste dag van burgers, het Huwelijk! Organiseren, coordineren, uitzoeken, effectief communiceren en plannen. Dit zijn competenties waar jij in uitblinkt of in uit gaat blinken. In deze mooie functie ben jij namelijk het eerste aanspreekpunt voor bruidsparen en zorg jij ervoor dat alles administratief in orde is. Maar daar houdt het niet op. Bij kosteloze huwelijken mag jij de huwelijken ook voltrekken als ambtenaar van de burgerlijke stand en zorg jij dat de burgers met een brede glimlach weer de gemeente verlaten. Essentieel ben je ook voor vestigingen vanuit het buitenland. Jij kent de rechten en plichten van de burger voor de inschrijving in het BRP-systeem en zorgt voor de administratieve afhandeling.

Werkzaamheden:

  • het eerste aanspreekpunt zijn voor bruidsparen, het coordineren van trouwlocaties en de BABSen, administratieve ondersteuning bieden bij huwelijken. Zelf optreden als ambtenaar van de burgerlijke stand.
  • behandelen van vestigingen vanuit het buitenland, naturalisaties en toepassen van internationaal privaatrecht met betrekking tot de burgerlijke stand en de Basisregistratie Personen (BRP).
  • bijdragen aan de jaarlijkse wettelijk verplichte zelfevaluaties op burgerzaken en het meehelpen met de organisatie van diverse verkiezingen.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Een maximum uurtarief van 90,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer en Fee Flextender;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als medewerker burgerzaken bij een gemeentelijke organisatie.
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als medewerker burgerzaken;
  • Aantoonbare werkervaring met het organiseren van huwelijken en het voltrekken daarvan binnen een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring met een burgerzakensysteem in verband met de uitvoering van de werkzaamheden;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

Wensen en competenties

Wensen

  • Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Competenties

  • Je kunt direct volledig zelfstandig werken;
  • Je bent breed inzetbaar op het vakgebied burgerzaken;
  • Je kunt als vraagbaak fungeren voor je directe collegas, waaronder medewerkers KCC 2e lijn;
  • Je kunt goed organiseren, plannen en overzicht houden;
  • Je bent stressbestendig;
  • Je bent nauwkeurig;
  • Je voelt je goed bij het tot de bodem uitzoeken van zaken;
  • Je bent collegiaal;
  • Je bent dienstverlenend;
  • Je bent sociaal- en communicatief vaardig, zowel mondeling, als schriftelijk;

Organisatie en team

Gemeente Bunnik is een veelzijdige en ambitieuze gemeente die zich graag als een krachtige partner opstelt in regionale netwerken. Al onze medewerkers leveren hun bijdrage aan de Bunnikse kwaliteit in een groene, gezonde en slimme regio. Dat doen wij aan de hand van het collegeprogramma Bunnik bouwen voor elkaar waarin voor de komende jaren de belangrijkste opgaven voor gemeente Bunnik staan geformuleerd. Werken bij gemeente Bunnik betekent steengoed zijn in je vak. We worden geinspireerd en uitgedaagd door de rol van de lokale overheid in het midden van de samenleving. We durven nieuwe wegen te bewandelen, houden van aanpakken en kunnen snel inspelen op relevante geluiden in onze samenleving. In dialoog zoeken we naar oplossingen. Dat doen we met inwoners, ondernemers en de partners in de regio.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 9 juli van 14.00 uur tot 18.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

De opdracht wordt flexibel vervuld, dat wil zeggen in nader overleg met elkaar worden de werkdagen bepaald. Hybride werken is mogelijk. Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning. De externe partij brengt voor deze opdracht 2,50 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur