Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Zeist mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Gemeente Zeist. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.”
Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig en onze cultuur is informeel. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 67.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Als organisatie willen we op de hoogte zijn van wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen. We juichen het toe als je daaraan je eigen perspectief en waarde toevoegt en verwelkomen dus iedereen met de juiste ervaring en eigenschappen voor de functie. Waar je wieg ook heeft gestaan, wat ook je achtergrond, levensstijl of geloof is, of je nou topsporter bent of een beperking hebt, of allebei, als je je herkent in het profiel, solliciteer!
In Zeist werk je vanuit je eigen verantwoordelijkheid en word je ondersteund door de organisatie, zodat je als mens en als professional blijft groeien. We zijn niet op zoek naar een perfecte medewerker, maar iemand die zijn kwaliteiten, rafelrandjes én zelfkennis wil inzetten om met humor en lef uitdagingen te lijf te gaan.
Opdracht
Het Sociaal Team bestaat uit 50 professionals verspreid over verschillende (wijk)teams. Voor deze opdracht maak je onderdeel uit van het Contactpunt Sociaal Team. Als medewerker van het Contactpunt ben je het eerste aanspreekpunt voor inwoners met uiteenlopende hulpvragen. In deze functie draai je voornamelijk telefoondiensten waarbij je inwoners direct eenmalig advies biedt en hen waar nodig doorverwijst naar passende, vrij toegankelijke hulpbronnen of andere loketten op het gebied van wonen, werken, inkomen en gezondheid. Je helpt mensen hun weg te vinden naar ondersteuning in hun eigen netwerk en naar laagdrempelige voorzieningen binnen de sociale basis, Verder leid je vragen door naar de wijk zodat er een brede vraagverheldering kan plaatsvinden en beantwoord je ook korte vragen zoals de status van hun aanvraag of andere praktische zaken.
We zoeken een flexibel inzetbare consulent die ook ondersteunt bij het oppakken van hulpvragen op het vlak van zelfredzaamheid, welbevinden, participatie, zelfstandig wonen of financiën. Je start met een brede vraagverheldering om een goede analyse te maken. Van daaruit maak je samen met de inwoner een goed plan voor de toekomst. Belangrijke uitgangspunten hierbij zijn het benutten van de eigen mogelijkheden van de inwoner en het betrekken van zijn netwerk. Je werkt samen me de partijen uit de sociale basis. Als blijkt dat aanvullende specialistische hulp nodig is, maak je daarvoor een beschikking. Je hebt een hart voor de mens maar ook de hand op de middelen. Jij maakt namelijk zelf de afweging bij het toekennen van beschikkingen
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting van Social Work;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als medewerker (frontoffice) binnen een sociaal (wijk)team;
4. Aantoonbare werkervaring met indiceren van begeleiding, dagbesteding en huishoudelijke hulp.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Aantoonbare werkervaring met het werken met softwareprogramma Zorgned (25 punten);
6. Uiterlijk beschikbaar per 1 juli 2025, benoem dit duidelijk in het cv (25 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met motiverende gespreksvoering en brede vraagverhelderingsgesprekken (25 punten);
8. Maximaal uurtarief €75,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk en fee externe partij. (25 punten)
Competenties
- Betrokken
- Inlevingsvermogen
- Luistervaardig
- Snel schakelen
- Communicatief sterk
- Verbindend
- Zelfstandigheid
- Analytisch
- Oplossingsgericht
- Coaching vaardigheden
- Flexibel
- Resultaatgericht
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr nader bepalen, voorkeur gaat in ieder geval naar maandag en vrijdag,
is hybride werken mogelijk: nee
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 24 juni 2025 09:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Voor de zzp'er
De gemeente stelt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht. De VOG moet binnen 4 weken na de start worden aangeleverd bij de externe partij.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).