Singelpark 1, 3984 NC Odijk, Nederland
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Bunnik mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Bunnik. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).”
Organisatie
Gemeente Bunnik is een veelzijdige en ambitieuze gemeente die zich graag als een krachtige partner opstelt in regionale netwerken. Al onze medewerkers leveren hun bijdrage aan de Bunnikse kwaliteit in een groene, gezonde en slimme regio. Dat doen wij aan de hand van het collegeprogramma ‘Bunnik bouwen voor elkaar’ waarin voor de komende jaren de belangrijkste opgaven voor gemeente Bunnik staan geformuleerd.
Werken bij gemeente Bunnik betekent steengoed zijn in je vak. We worden geïnspireerd en uitgedaagd door de rol van de lokale overheid in het midden van de samenleving. We durven nieuwe wegen te bewandelen, houden van aanpakken en kunnen snel inspelen op relevante geluiden in onze samenleving. In dialoog zoeken we naar oplossingen. Dat doen we met inwoners, ondernemers en de partners in de regio.
Opdracht
Je begeleidt naturalisatie/optieverzoeken van aanvraag tot ceremonie. Je actualiseert de BasisRegistratie Personen (verder: BRP) en houdt de BRP op kwaliteitsniveau. Je adviseert collega’s in complexe gevallen, voert dan ook controles uit op de naleving van kwaliteitseisen, procedures en richtlijnen, waaronder het uitvoeren van de zelfevaluaties BRP en PNIK. Je bent de verkiezingenexpert en organiseert de verkiezingen. Gelijktijdig heb je een actieve rol bij de uitvoering van de verkiezingen. Je signaleert en meldt (vermoedens van) fraude, beoordeelt op inhoud en echtheid buitenlandse brondocumenten en actualiseert en corrigeert persoonslijsten in de BRP. Je vertaalt processen en procedures in Centric burgerzaken en adviseert over de inrichting van de ediensten Centric burgerzaken. Als ervaren kracht bewaak, borg en toets je voortgang op kwaliteit en kwantiteit van de werkzaamheden in het team. Je bent aanspreekpunt van interne en externe partijen op het gebied van burgerzaken en verkiezingen.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Een Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Een maximum uurtarief van € 105,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk en Fee externe partij;
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als senior medewerker burgerzaken bij een gemeentelijke organisatie.
5. Aantoonbare werkervaring met de kieswet;
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
6. Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring als senior medewerker burgerzaken (30 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het organiseren en uitvoeren van verkiezingen in een gemeentelijke organisatie (licht dit duidelijk toe in het cv) (40 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met verkiezingsprogrammatuur en een burgerzakensysteem in verband met de implementatie van een nieuw burgerzakensysteem, benoem dit duidelijk in het cv (10 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met bestuurlijke advisering binnen het vakgebied burgerzaken en verkiezingen in de afgelopen 5 jaar (20 punten).
Competenties
Je kunt direct volledig zelfstandig werken en het gemeentebestuur adviseren;
Je bent breed inzetbaar op het vakgebied burgerzaken;
Je kunt als vraagbaak fungeren voor je directe collega’s, waaronder medewerkers KCC 2e lijn;
Je kunt de juiste prioriteiten stellen en je doet wat nodig is;
Je bent stressbestendig;
Je kunt inschatten wat bestuurlijk of anderszins aandacht nodig heeft;
Je staat stevig in de schoenen;
Je blijft zich comfortabel voelen als duidelijkheid ontbreekt;
Je kunt verbindingen leggen tussen verschillende invalshoeken van het vakgebied burgerzaken en verkiezingen;
Je zoekt samenwerking met partners en durft daarbij ook zaken uit handen te geven;
Je bent organisatie- en bestuurlijk sensitief;
Je bent sociaal- en communicatief vaardig, zowel mondeling, als schriftelijk;
Je voelt je als een ‘vis in het water’ op het gebied van burgerzaken en verkiezingen.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,50 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1 of 2. Als één persoon niet beide expertises heeft dan is splitsing mogelijk. De voorkeur is één persoon.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt flexibel vervuld, dat wil zeggen in nader overleg met elkaar worden de werkdagen bepaald. Hybride werken is mogelijk.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op 25 juni van 13.00 uur tot 18.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Voor de zzp'er
De aanbestedende dienst eist een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).