Adviseur dierenwelzijn

Het Rond 1, 3701 HS Zeist, Nederland

Sluit over 7 dagen
Geen maximum 20 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 nov 2025

Uren per week:

20

Publicatiedatum:

2 jun 2025

Opdrachtgever
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 60.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Onze cultuur is informeel, onze werkwijze integraal en interactief. Ontwikkeling is voortdurend vereist en belangrijk: als organisatie weten wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen.

Als medewerker van de gemeente Zeist voel je je echt betrokken bij Zeist en haar inwoners. Er is veel te doen om onze gemeente nu en in de toekomst voor iedereen aantrekkelijk te houden. Samen met je collega’s werk je er continu aan om dat voor elkaar te krijgen. We staan met onze organisatie voor de uitdaging om de dienstverlening aan de inwoners, bedrijven en instanties van Zeist te blijven verbeteren. Dat doen we samen en daarbij richten we ons op onze klant. Sterker nog, we vertrekken vanuit de klant. In onze organisatie vormen we op een eigentijdse manier de schakel tussen politiek en burger.

Opdracht
Dieren spelen een belangrijke rol in de gemeente Zeist, van huisdieren en landbouwdieren tot wilde dieren. Binnen de gemeente Zeist leven verschillende wilde dieren, zoals reeën, dassen en wolven. Met name wolven zorgen voor nieuwe uitdagingen bij inwoners, ondernemers en bezoekers. Daarom zoeken wij een adviseur dierenwelzijn die in eerste instantie  focust op de vraagstukken rond de aanwezigheid van wolven binnen onze gemeente. De provincie heeft als wettelijke taak de bescherming van de wolven te garanderen. Tegelijk heeft de gemeente Zeist veel natuur waar inwoners en bezoekers graag gebruik van maken. Als adviseur dierenwelzijn ben je de verbinder tussen inwoners, bezoekers, provincie en de gemeente. 

De adviseur dierenwelzijn is verantwoordelijk voor:

  • Aanspreekpunt over de wolven binnen de gemeente Zeist

  • Goede interne en externe afstemming, daarbij stem je in het bijzonder goed af met de ecoloog van de gemeente Zeist

  • Beantwoording van vragen die binnenkomen

  • Voorbereiding bestuurlijke overleggen

  • De protocollen rondom de wolven

  • Het goed informeren van ondernemers, inwoners en bezoekers waarbij je afstemming hebt met de communicatieadviseur van de gemeente Zeist

  • Naast werkzaamheden rondom de wolven werk jij met je collega’s mogelijk ook aan gerelateerde dossiers op dierenwelzijn binnen de gemeente Zeist. Zo geeft je input voor de actualisatie van het dierenwelzijnsbeleid in Zeist.

Rapporteert aan de teammanager leefomgeving en economische ontwikkeling (LEO). Je bepaalt zelf hoe hij bovenstaande taken uitvoert en resultaten behaald.  

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als project of procesleider;
2. Aantoonbare werkervaring met bestuurlijke processen en communicatie met inwoners.

Gunningscriteria (weging)
3. Aantoonbare werkervaring met het adviseren in bestuurlijke processen binnen een complexe context (maak dit duudelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (30 punten);
4. Aatoonbare werkervaring op het gebied van dierenwelzijn of natuur (35 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met onderwerpen die een direct effect hebben op inwoners (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (25 punten);
6. Aantoonbare affiniteit met dierenwelzijn (specifieke kennis van de wolf is geen vereiste) (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (10 punten).

Competenties

  •  Plannen;

  • Operationeel aansturen;

  • Relaties onderhouden;

  • Analytisch.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  
In overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 17 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 13 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Voor de zzp'er

  • De gemeente stelt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht. De VOG moet binnen 4 weken na de start worden aangeleverd bij de externe partij.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur