Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Casemanager WMO

Blekerijlaan 14, 3447 GR Woerden, Nederland

Sluit over 6 dagen
Geen maximum 24-36 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

24 - 36

Publicatiedatum:

12 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als Casemanager Wmo ben jij aanspreekpunt voor onze inwoners en tegelijkertijd houd je toezicht op de ingezette zorg en ondersteuning. Voor de inwoner ben je een vast aanspreekpunt. Met veel energie en een luisterend oor ga je in gesprek met de onze inwoner. Samen met de inwoner onderzoek je de hulpvraag, stel je, indien nodig, een onderzoekverslag op en maak je een beschikking. Als het nodig is, verwijs je door naar het voorliggend veld en/of maatwerkvoorzieningen aanvullende zorg. Vanuit jouw expertise zoek je de best passende ondersteuning of voorziening en geef je opdracht aan de juiste partijen. Je monitort en evalueert de ingezette trajecten om daar waar nodig bij te sturen. Samen met je collegas neem je deel aan team overleggen, casuistiekbesprekingen en intervisies.

Dit doe je door:

  • In gesprek gaan met de inwoner en verzorgen van de intake.
  • Oppakken en beoordelen van ondersteuningsvragen op het gebied van de Wmo;
  • Afleggen van huisbezoeken bij de inwoners van de gemeente Woerden.
  • Samen met de inwoner onderzoeken van de hulpvraag, vaststellen van doelen en opstellen van ondersteuningsplan.
  • Doorverwijzen naar het voorliggend veld en/of aanvullende zorg.
  • Vaststellen van de best passende ondersteuning of voorziening en de opdracht geven aan de juiste partijen.
  • Monitoren en evalueren van de ingezette trajecten om daar waar nodig bij te sturen.
  • Contact onderhouden met en monitoren van aanvullende zorg partijen.
  • Onderzoekverslagen opstellen en uitwerken, beschikkingen opstellen en deelnemen aan overleggen.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als casemanager WMO binnen een gemeente;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met huisbezoeken.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met multi-problematiek (GGZ, VG, ASS, Schulden etc.). Geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het CV

Competenties

  • Ervaring als casemanager binnen de WMO;
  • Flexibele werkhouding;
  • Goed ontwikkeld analytisch denkvermogen;
  • Proactieve houding;
  • Snel eigen kunnen maken van sociale kaart;
  • Eigen kunnen maken van ons eigen systeem (Cumulus);
  • Beschikt over goede Communicatieve en schriftelijke vaardigheden.

Organisatie en team

Werken voor de gemeenten Woerden en Oudewater betekent werken aan ambities in een dynamische organisatie met grote maatschappelijke verantwoordelijkheid. Ruim 500 talentvolle professionals werken voor twee gemeentebesturen die samen 60.000 inwoners vertegenwoordigen. Je bent werkzaam in een politiek bestuurlijke omgeving en centraal in het Groene Hart. De organisatie kent een informele werksfeer en heeft oog voor medewerkers met talent. We stimuleren ontwikkeling en brede inzetbaarheid. We bieden flexibiliteit in werkzaamheden en interessante interne projecten aan. https://www.woerden.nl/werken-voor-woerden-en-oudewater.

De plaats waar je komt te werken is binnen het cluster Begeleiding/18+ van Woerden Wijzer, onderdeel van het Sociaal Domein van de Gemeente Woerden. Als Casemanager Wmo, ben jij voor de inwoners van de gemeente Woerden van grote betekenis. Jij stelt de vraag achter de vraag en inventariseert niet alleen de hulpvraag, maar ook de verschillende leefgebieden. Je creeert verbinding en weet de inwoner mee te nemen in zijn eigen kunnen. Jij hebt oog voor de kracht van de persoon en zijn netwerk, maar weet ook de weg te vinden naar de juiste leveranciers en zorgaanbieders. Samen met de inwoner en betrokkenen vind je zo de juiste oplossing. Je monitort en evalueert en je zorgt je ervoor dat er blijft gebeuren wat nodig is.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op een later te bepalen moment. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Gemeente Woerden heeft er voor gekozen om Flextender als broker in te zetten. Na gunning verzorgt Flextender derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met Flextender. De overeenkomsten zijn als model bijgevoegd in het reactieformulier (Model 4 in geval u een ZZPer bent, Model 5 in geval u een toeleverancier bent die een zzper aanbiedt en Model 6 in het geval u een toeleverancier bent die de tijdelijke medewerker detacheert). U zal in casu factureren aan Flextender middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren. Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste. Voor sommige verhoogde risicofuncties is een VOG-P nodig. Wil je daar meer over weten klik dan hier. Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M. Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer. Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

De gemeente Woerden faciliteert geen mobile devices zoals laptop en telefoon.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur