Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Ambtelijk secretaris OR

Rading 1, 1231 KB Loosdrecht, Nederland

Sluit over 7 dagen
80 8 Noord-Holland

Begindatum:

25 aug 2025

Einddatum:

25 dec 2025

Uren per week:

4 - 0

Publicatiedatum:

15 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De gemeente Wijdemeren is op zoek naar een ervaren en proactieve Ambtelijk Secretaris ter ondersteuning van de Ondernemingsraad (OR). Als ambtelijk secretaris ben je een onmisbare schakel in het goed functioneren van de OR en lever je een belangrijke bijdrage aan het overleg tussen de OR en de werkgever. Heb jij ervaring met OR-werkzaamheden en ben je organisatorisch sterk? Dan is deze opdracht iets voor jou!

De OR is een enthousiaste groep van 7 medewerkers uit alle delen van de organisatie. Het meeste contact heb je met het dagelijks bestuur van de OR, die bestaat uit de voorzitter en de secretaris. Per 1 januari 2026 houdt de OR van Gemeente Wijdemeren op te bestaan en zal opgaan in de OR van de Gemeente Hilversum. Vanwege de ambtelijke fusie met de Gemeente Hilversum is er een BOR gevormd, deze wordt ondersteunt door de ambtelijk secretaris van de Gemeente Hilversum. In verband met agendabeheer zul je regelmatig de ambtelijk secretaris van de Gemeente Hilversum afstemmen. Incidenteel kan je deze ambtelijk secretaris vervangen. Mede als gevolg van aanstaande fusie is de agenda van de OR van Wijdemeren rustig. Veel onderwerpen vallen onder de BOR.

Werkzaamheden:
- Ondersteunen van de Ondernemingsraad op organisatorisch, administratief en inhoudelijk gebied.
- Voorbereiden, plannen, notuleren en uitwerken van vergaderingen van de OR.
- Bewaken van de voortgang en afhandeling van actiepunten en correspondentie.
- Adviseren van de OR over wettelijke verplichtingen, procedures en het opstellen van adviezen.
- Verzorgen van communicatie, zoals nieuwsbrieven en intranetberichten.

De OR vergadert om de week op de donderdagmiddag en niet tijdens de schoolvakanties en het zomerreces. De overige uren zijn flexibel in te vullen. Het is een kortdurende opdracht in afwachting van de fusie, waarbij je wordt gevraagd om snel op een rijdende trein te kunnen springen.Ook werk je voor het Lokaal Overleg (LO) bestaande uit 2 externe vakbondsleden en 3 interne vakbondsleden. Het Lokaal Overleg komt gemiddeld 2x per jaar bij elkaar.

Eisen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als ambtelijk secretaris van een OR;
  • Een maximum uurtarief van 80,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten;
  • Aantoonbaar in staat om aanwezig te kunnen zijn op de vergaderingen op donderdagmiddag en start vanaf 25 augustus 2025 (Benoem dit duidelijk in het cv).

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met kortdurende invalopdrachten als ambtelijk secretaris van een ondernemingsraad (50 punten);
  • Aantoonbare werkervaring als ambtelijk secretaris bij een gemeente (50 punten).

Competenties

  • Je kunt goed plannen en organiseren, je schriftelijke en mondelinge vaardigheden zijn uitstekend en je bent digitaal vaardig.
  • Daarnaast kun je goed luisteren, ben je kritisch, organisatiesensitief en haal je energie uit samenwerken met verschillende mensen.
  • Politieke sensitiviteit: Je bent een integer, open en diplomatiek persoon, je hebt oog voor tegengestelde belangen en weet steeds de gezamenlijke winpunten te formuleren. Daarbij kun je bij discussies goed de inhoud loskoppelen van de relatie waardoor er resultaten behaald kunnen worden.
  • Kennis van de Wet op Ondernemingsraden (WOR).

Organisatie en team

Organisatie
Wij zijn #WijvanWijdemeren! Met ongeveer 200 mensen zetten wij ons in voor ruim 25.000 inwoners. We zijn een uitdagende werkgever die continue in ontwikkeling is. Kenmerkend zijn de prettige informele werksfeer, de korte lijnen en de diverse ontwikkelingsmogelijkheden. Omdat we relatief klein zijn, weten collegas elkaar snel te vinden en kun je nog echt een verschil maken. Ook schakel je regelmatig tussen diverse rollen. Zo organiseer, adviseer en voer je vaak ook uit. Het verder ontwikkelen van onze organisatie staat de komende jaren bij ons centraal. Ons doel? Binnen de mogelijkheden zo goed mogelijk aansluiten bij de behoeften van onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Onze kernwaarden zijn: eigenaarschap, eigentijds en vernieuwend, inclusief, benaderbaar en professioneel. Wijdemeren is een schitterende groene gemeente in Gooi & Vecht tussen Amsterdam en Utrecht. De dorpen die samen de gemeente vormen, liggen tussen prachtige wateren en ongeevenaard natuurschoon waaronder de Loosdrechtse Plassen. De combinatie van natuur en kleine dorpen dichtbij de Randstad geeft precies weer hoe het werken bij ons is: afwisselend! Wijdemeren gaat per 1-1-2026 ambtelijk fuseren met de gemeente Hilversum. Per 1-1-2027 fuseert de gemeente Wijdemeren bestuurlijk met de nieuwe gemeente Hilversum. Dit houdt in dat de duur van de opdracht tot uiterlijk 31 december 2025 is.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente Wijdemeren zijn gepland op woensdag 30 juli 2025. Gelieve hier rekening mee te houden. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 28 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De gemeente Wijdemeren vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Wijdemeren komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten is. Het aangeboden uurtarief is van toepassing op de gehele loopduur van de opdracht (inclusief verlengingen).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur