Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 aug 2026Uren per week:
24 - 36Publicatiedatum:
14 jul 2025Als Medior Adviseur Interne Controle ben je primair verantwoordelijk voor de uitvoering van (verbijzonderde) interne controles binnen de gemeente Westland. In deze uitvoerende rol lever je een bijdrage aan de rechtmatigheidsverantwoording voor het jaar 2025. Je werkt zorgt voor het tijdig en zorgvuldig opleveren van toegewezen werkpakketten.
Je bent verantwoordelijk voor het uitvoeren van (verbijzonderde) interne controles op circa 10-12 VIC processen. Je levert zelfstandig uitgewerkte werkprogramma’s op, die onderdeel worden van de accountantscontrole op de jaarrekening 2025. Dit omvat onder meer het voeren van gegevensgerichte controles, het trekken en toetsen van steekproeven op grond van wettelijke kaders en interne procedures (getrouwheid en rechtmatigheid), het samenstellen van complete controledossiers, inclusief bevindingen en aanbevelingen en het voeren van communicatie met proceseigenaren.
Vanaf oktober 2025 lever je tevens een bijdrage aan de SiSa-verantwoording. Jij bent dan verantwoordelijk voor de review en kwaliteitsborging van de dossiers van twaalf aan jou toegewezen SiSa-regelingen. Ook hierin fungeer je als aanspreekpunt richting de externe accountant en werk je nauw samen met (strategisch) financieel adviseurs om te komen tot hoogwaardige dossiervorming. Deze dossiers vormen onderdeel van de SiSa-bijlage in de jaarrekening 2025.
De organisatie is momenteel in ontwikkeling om de 2e en 3e lijn duidelijker neer te zetten.
De medewerkers IC/VIC worden inhoudelijk aangestuurd door de concerncontroller.
De medewerkers IC/VIC worden inhoudelijk aangestuurd door de concerncontroller.
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 30 juli tussen 13:00 uur -16:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 29 juli 2025 bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11.
Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 30 juli tussen 13:00 uur -16:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 29 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Voor de zzp'er
De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
Het aantal te declareren uren mag het maximum van 1620 uur per jaar niet overschrijden. Er geldt een terugbetalingsverplichting voor het teveel gedeclareerde.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
‘Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.
De voertaal binnen de gemeente is Nederlands (in taal en geschrift), er word geacht dat de kandidaat hieraan kan participeren.