Medior Adviseur Interne Controle

Verdilaan 7, 2671 VW Naaldwijk, Nederland

Sluit over 9 dagen
110 24 tot 36 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 aug 2026

Uren per week:

24 - 36

Publicatiedatum:

14 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als Medior Adviseur Interne Controle ben je primair verantwoordelijk voor de uitvoering van (verbijzonderde) interne controles binnen de gemeente Westland. In deze uitvoerende rol lever je een bijdrage aan de rechtmatigheidsverantwoording voor het jaar 2025. Je werkt zorgt voor het tijdig en zorgvuldig opleveren van toegewezen werkpakketten.

Je bent verantwoordelijk voor het uitvoeren van (verbijzonderde) interne controles op circa 10-12 VIC processen. Je levert zelfstandig uitgewerkte werkprogramma’s op, die onderdeel worden van de accountantscontrole op de jaarrekening 2025. Dit omvat onder meer het voeren van gegevensgerichte controles, het trekken en toetsen van steekproeven op grond van wettelijke kaders en interne procedures (getrouwheid en rechtmatigheid), het samenstellen van complete controledossiers, inclusief bevindingen en aanbevelingen en het voeren van communicatie met proceseigenaren.

Vanaf oktober 2025 lever je tevens een bijdrage aan de SiSa-verantwoording. Jij bent dan verantwoordelijk voor de review en kwaliteitsborging van de dossiers van twaalf aan jou toegewezen SiSa-regelingen. Ook hierin fungeer je als aanspreekpunt richting de externe accountant en werk je nauw samen met (strategisch) financieel adviseurs om te komen tot hoogwaardige dossiervorming. Deze dossiers vormen onderdeel van de SiSa-bijlage in de jaarrekening 2025.

De organisatie is momenteel in ontwikkeling om de 2e en 3e lijn duidelijker neer te zetten.
De medewerkers IC/VIC worden inhoudelijk aangestuurd door de concerncontroller.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Uurtarief maximaal 110,00 inclusief reiskosten woon-werk, fee Flextender en excl. BTW.
  • Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting Bedrijfskunde, Financien of Accountancy;
  • Bereid om minimaal 2 dagen aanwezig te zijn op ons kantoor in Naaldwijk;
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als Adviseur Interne Controle;

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met (V)IC werkzaamheden zoals risicoanalyse, scoping en steekproeftoepassingen (35 punten);
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als (V)IC adviseur bij minimaal 3 gemeentelijke organisaties (30 punten);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar op het gebied van interne controle en beheersing /rechtmatigheidsverantwoording/Sisa (20 punten);
  • Beschikt over een afgeronde Post master Register Accountant of Internal Auditing opleiding (15 punten).

Competenties

  • Nauwkeurigheid;
  • Resultaatgerichtheid;
  • Teamgericht werken;
  • Goede communicatieve vaardigheden;
  • Professioneel kritische instelling.

Organisatie en team

De medewerkers IC/VIC worden inhoudelijk aangestuurd door de concerncontroller.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 30 juli tussen 13:00 uur -16:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 29 juli 2025 bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal 
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 30 juli tussen 13:00 uur -16:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 29 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er

  • De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

  • Het aantal te declareren uren mag het maximum van 1620 uur per jaar niet overschrijden. Er geldt een terugbetalingsverplichting voor het teveel gedeclareerde.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • ‘Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.

  • De voertaal binnen de gemeente is Nederlands (in taal en geschrift), er word geacht dat de kandidaat hieraan kan participeren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur