Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Bedrijfsvoeringsadviseur Huisvesting

Doelwater 5, 3011 AH Rotterdam, Nederland

Sluit over 7 dagen
109 25 Zuid-Holland

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

30 sept 2026

Uren per week:

25

Publicatiedatum:

11 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Het Team Bedrijfsvoeringszaken binnen de Dienst Bedrijsvoering van de Eenheid Noord-Holland behartigt de bedrijfsvoeringsbehoeften van de politieorganisatie, met de eenheid als startpunt. Zij anticipeert pro-actief op de operationele en PDC-ontwikkelingen. Zij doet dit door de vraagarticulatie van de eenheid en de dienstverlening van de PDC (aanbod) op elkaar aan te laten sluiten, met als uiteindelijke doel een (significante, positieve of ander woord) bijdrage te leveren om Noord-Holland veiliger te maken.

Gezien de complexe huisvestingsopgave in de eenheid is huisvesting een geprioriteerd bedrijfsvoeringsthema en is er behoefte aan een bedrijfsvoeringsadviseur huisvesting.

Doelstelling

In nauwe samenwerking en verbinding met de operatie & bedrijfsvoering in de eenheid en de PDC draagt de bedrijfsvoeringsadviseur huisvesting zorg voor tijdige en passende huisvesting, binnen de financiele- en bedrijfsvoering kaders.

Verantwoordelijkheden

Verantwoordelijkheid ligt op de vakmatigheid, kennis van zaken binnen de politie van huisvestingsvraagstukken.

De voornaamste taken van de bedrijfsvoeringsadviseur huisvesting met kernexpertise op het gebied van huisvestingsvraagstukken zijn:

  • Bewaakt de strategische visie voor de eenheid op het huisvestingsdossier;
  • Voert regie uit op alle onderliggende projecten en programmas;
  • Bewaakt samenhang en integraliteit;
  • Vertalen van operationele wensen naar huisvestingsprojecten vice versa;
  • Proactief adviseren van het Hoofd Bedrijfsvoering en Sectorhoofd BV op deze vraagstukken;
  • Advisering en presenteren aan de eenheidsleiding/ EMT en ondernemingsraad inzake dit onderwerp;
  • Operationele begeleiding van het huisvestingsprogramma;
  • Deelnemer van het Team Bedrijfsvoeringszaken.

Contacten

  • Interne en externe leveranciers
  • Aannemers
  • Huismeesters
  • Directe adviseur van hoofd bedrijfsvoering.

Eisen

  • De kandidaat heeft een erkend, volledig, volwaardig en afgerond diploma op HBO niveau richting facilitaire dienstverlening of soortgelijk.
  • De kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar 3 jaar aantoonbare werkervaring als bedrijfsvoering adviseur huisvesting of soortgelijk.
  • De kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar 2 jaar aantoonbare werkervaring met het analyseren van en adviseren over huisvestingsvraagstukken op tactisch en strategisch niveau in een overheidsorganisatie met 10k+ medewerkers.

Wensen en competenties

Wensen

  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met het implementeren van projecten op het gebied van huisvesting.
  • De kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar 2 jaar aantoonbare werkervaring met het ontwikkelen van werkplekconcepten (zoals binnen Het Nieuwe Werken).
  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met (interne) communicatie op het gebied van huisvesting.
  • De kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen het veiligheidsdomein.
  • De kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen Rijksoverheid.
  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen de politieorganisatie.

Competenties

  • Organisatievermogen: Bepaalt prioriteiten en geeft de benodigde acties, tijd en middelen aan om ervoor te zorgen dat activiteiten plaats vinden en zaken geregeld worden. Evalueert de voortgang en stelt waar nodig de planning en opzet bij.
  • Integriteit: Geeft invulling aan het werk, op een manier die in overeenstemming is met maatschappelijke waarden en normen, die relevant zijn voor de politie.
  • Sociale vaardigheid: Beweegt zich tactvol en gemakkelijk in contacten met anderen. Is in staat met zijn optreden emoties en de sociale interactie te beinvloeden.
  • Mondelinge- en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid: Maakt feiten, meningen en ideeen aan anderen in begrijpelijk Nederlandse taal mondeling en schriftelijk duidelijk.

Organisatie en team

Het Team Bedrijfsvoeringszaken binnen de Dienst Bedrijsvoering van de Eenheid Noord-Holland behartigt de bedrijfsvoeringsbehoeften van de politieorganisatie, met de eenheid als startpunt. Zij anticipeert pro-actief op de operationele en PDC-ontwikkelingen. Zij doet dit door de vraagarticulatie van de eenheid en de dienstverlening van de PDC (aanbod) op elkaar aan te laten sluiten, met als uiteindelijke doel een (significante, positieve of ander woord) bijdrage te leveren om Noord-Holland veiliger te maken.

Gespreksinformatie

De Externe is inzetbaar vanaf 01-09-2025 (of indien mogelijk zoveel eerder als de screening akkoord is) tot en met 30-08-2026 voor 25 uur per week. Het contract kan door de Opdrachtgever optioneel worden verlengd. Dit zoals wordt aangegeven in het profiel. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van het kandidaten onderzoek. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de Opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de aanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

LET OP: In verband met het spoedkarakter van deze opdracht, wordt deze aanvraag verkort uitgezet. Reageren kan tot 18 juli 2025 tot 11:00.

Voor deze opdracht is een Betrouwbaarheidsonderzoek plus (BO+) van toepassing. Een positief besluit is een vereiste voor het uitvoeren van deze opdracht. Dit kan maximaal 8 weken duren waardoor bovenstaande startdatum een fictieve startdatum betreft. Starten kan zoveel eerder als mogelijk, na doorlopen van de screening

Let op: Vanaf 1 november wijzigt het diensteverleningsmodel van het DAS naar de Intermediaire Dienstverleners, het is mogelijk dat deze overeenkomst wordt gemigreerd. Meer informatie volgt.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur