Medewerker front-office Burgerzaken

Harlingerweg 18, 8801 PA Franeker, Nederland

Sluit over 8 dagen
€ 70,00 20 uur per week Friesland

Begindatum:

1 aug 2025

Einddatum:

1 feb 2026

Uren per week:

20 uur per week

Publicatiedatum:

19 jun 2025

Voor de afdeling Publiekscentrum van de gemeente Waadhoeke zoeken wij tijdelijk een dienstverlenende, accurate en klantgerichte medewerker front-office Burgerzaken. In deze functie ben jij het eerste aanspreekpunt voor inwoners aan de publieksbalie en zorg je voor een professionele en efficiënte afhandeling van aanvragen en registraties.

Deze tijdelijke inhuur is bedoeld om het team Burgerzaken extra te ondersteunen in een periode van verhoogde werkdruk, onder andere door de aankomende verkiezingen. Er is behoefte aan een collega die snel inzetbaar is, flexibel meebeweegt met piekmomenten, en de reguliere taken van het front-office team zelfstandig kan oppakken.

Let op: Deze opdracht is niet beschikbaar voor ZZP'ers vanwege de regelgeving rondom de Wet DBA. We kunnen alleen kandidaten overwegen die via een detacheringsbureau werken (in loondienst).

Je werkzaamheden bestaan onder andere uit:

  • Behandelen en uitgeven van reisdocumenten, rijbewijzen, uittreksels en VOG’s;
  • Zelfstandig verwerken van aangiften van geboorte en overlijden;
  • Ondersteunen bij verhuizingen en BRP-mutaties;
  • Toezien op de kwaliteit van gegevens in de burgerlijke stand en BRP;
  • Inwoners vriendelijk, duidelijk en professioneel te woord staan en helpen;
  • Werken binnen een hecht team met een informele, collegiale sfeer.
De kandidaat is inzetbaar vanaf z.s.m. voor de duur van 6 maanden voor 20 uur per week. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.
Beschikt over een afgeronde MBO 4-opleiding.
Ervaring in een vergelijkbare functie binnen Burgerzaken.
Kennis van processen rondom reisdocumenten, rijbewijzen, VOG’s en burgerlijke stand.
25 %
Ervaring met burgerzaken-gerelateerde vakapplicaties, zoals Centric Burgerzaken.
25 %
Kennis van en ervaring met de Basisregistratie Personen (BRP).
20 %
Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel mondeling als schriftelijk.
20 %
Dienstverlenende, nauwkeurige en representatieve werkhouding.
5 %
Je onderschrijft de kernwaarden (vertrouwen, doel- en resultaatgericht, klantgericht, integer en betrouwbaar) van de gemeente Waadhoeke, past deze toe in je werkzaamheden en draagt deze proactief uit.
5 %
Affiniteit met de Friese taal en meertaligheid.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur