Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Manager Veiligheid, Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving a.i

Harlingerweg 18, 8801 PA Franeker, Nederland

Sluit over 25 dagen
130 28-36 Friesland

Begindatum:

21 jul 2025

Einddatum:

17 aug 2025

Uren per week:

28 - 36

Publicatiedatum:

21 jul 2025

Omschrijving

Opdracht omschrijvingWe zoeken een tijdelijke manager die leiding geeft aan de afdeling, totdat er meer duidelijkheid is over een aantal organisatorische en inrichtingsvraagstukken. Je hebt ervaring met leidinggeven binnen een gemeentelijke of publieke organisatie en bent bekend met actuele ontwikkelingen. Je bent in staat deze te vertalen naar een praktische aanpak voor onze gemeente.

De afdeling Veiligheid & Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving heeft een breed werkveld. Ze behandelt vergunningprocedures in het fysieke domein en is verantwoordelijk voor toezicht en handhaving op het omgevingsrecht, de APV en de Alcoholwet. Ook behandelt de afdeling bezwaar- en beroepsprocedures en werkt ze aan gemeentelijke veiligheid, zoals rampenbestrijding, ondermijning, overlast en drugspandensluitingen.

De afgelopen periode zijn er binnen de afdeling en het werkveld diverse ontwikkelingen en veranderingen in gang gezet, die vragen om continuering en borging in de komende tijd.

De samenwerking met ketenpartners zoals de Veiligheidsregio Fryslan, FUMO, RIEC, SoZaWe, politie, brandweer en OM is intensief. Bij de afdeling werken ruim 30 gedreven en vakkundige mensen.

Eisen

  • Je hebt minimaal HBO+ werk- en denkniveau.
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring als leidinggevende in een politiek-bestuurlijke omgeving.
  • Je hebt ervaring en strategische kennis op de beleidsterreinen waarvoor de afdeling Veiligheid & Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving verantwoordelijk is en hebt hier een duidelijke visie op.
  • Je bent doortastend, energiek, enthousiasmerend en betrokken. Je weet anderen te motiveren en te coachen.
  • Je geeft ruimte en vertrouwen en stuurt op hoofdlijnen en vakmanschap van de medewerkers.
  • Je bent een sparringpartner en verbinder, zowel in- als extern, en hebt een uitstekend gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen.
  • Je bent initiatiefrijk en vernieuwend, pakt door op de ingezette ontwikkelingen en weet mensen hiervoor in beweging te krijgen.
  • Je stuurt op heldere processen en werkafspraken.
  • Je onderschrijft de kernwaarden (vertrouwen, doel- en resultaatgericht, klantgericht, integer en betrouwbaar) van de gemeente Waadhoeke, past deze toe in je werkzaamheden en draagt deze proactief uit.

Wensen en competenties

Organisatie en team

De afdeling Veiligheid & Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving heeft een breed werkveld. Ze behandelt vergunningprocedures in het fysieke domein en is verantwoordelijk voor toezicht en handhaving op het omgevingsrecht, de APV en de Alcoholwet. Ook behandelt de afdeling bezwaar- en beroepsprocedures en werkt ze aan gemeentelijke veiligheid, zoals rampenbestrijding, ondermijning, overlast en drugspandensluitingen.

De samenwerking met ketenpartners zoals de Veiligheidsregio Fryslan, FUMO, RIEC, SoZaWe, politie, brandweer en OM is intensief. Bij de afdeling werken ruim 30 gedreven en vakkundige mensen.

Gespreksinformatie

De kandidaat is inzetbaar vanaf 15 september 2025 tot en met 31 december 2025 voor 28 tot 36 uur per week. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur