Milieu-inspecteur

Fryslânplein 3, 8914 BZ Leeuwarden, Nederland

Sluit over 43 dagen
81 36 Friesland

Begindatum:

15 sept 2025

Einddatum:

1 apr 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

18 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Ga tijdelijk aan de slag bij Wetterskip Fryslan en duik in de uitdagende wereld van het waterbeheer. Je maakt altijd een verschil in de wereld om je heen en draagt bij aan een veilige en leefbare provincie. Voor mens en natuur. Voor huidige en volgende generaties. En wat doe jij morgen met water?

Wij zijn tijdelijk op zoek naar een milieu-inspecteur.

Je komt te werken binnen de vakgroep Handhaving. Deze vakgroep bestaat uit acht milieu-inspecteurs en drie heffinginspecteurs.

Als milieu-inspecteur ben je de schakel tussen beleid en praktijk, tussen natuur en menselijk handelen.Of het nu gaat om illegale lozingen, overbemesting of de naleving van vergunningen: jij ziet toe op de naleving van de regels die onze ecosystemen beschermen. Je signaleert, adviseert en waar nodig handhaaft.

Verantwoordelijkheden

De opdracht bestaat uit:

  • het uitvoeren van integraal toezicht bij agrarische bedrijven en het leveren van een bijdrage aan samenwerkingsprojecten die gericht zijn op het verminderen van emissies van nutrienten en gewasbeschermingsmiddelen;
  • het gestructureerd behandelen van toezicht- en handhavingszaken op het gebied van waterkwaliteit en waterkwantiteit, en het succesvol afronden hiervan;
  • het geven van voorlichting en advies over specifieke onderwerpen ter bevordering van de naleving en verbetering van de waterkwaliteit, wanneer dit effectiever is dan toezicht of handhaving;
  • het onderhouden van contacten met collegas van andere vakgroepen en met vertegenwoordigers van andere toezichthoudende instanties, brancheorganisaties en bedrijven.

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 met motivatie toe.

  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare kennis van wet- en regelgeving (milieuwetgeving, waterschapsverordening en Algemenewet Bestuursrecht) op MBO werk- en denkniveau. Bijvoorbeeld HAMIL.

  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in een vergelijkbare functie en heeft daarmee ervaring op het terrein van toezicht en handhaving.

  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met bedrijfsprocessensystemen en is digitaal vaardig.

Wensen en competenties

  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring op het gebied van toezicht en handhaving in de agrarische sector.
    Gewicht: 40 %

  • De aangeboden kandidaat heeft actuele kennis en ervaring met de gevraagde werkzaamheden.
    Gewicht: 30 %

  • De aangeboden kandidaat is een teamspeler, resultaat- en klantgericht en beschikt over goede contactuele, schriftelijke en sociale vaardigheden. Dit wordt tijdens het gesprek getoetst.
    Gewicht: 20 %

  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met een bestuurlijke omgeving. Bijvoorbeeld bij de overheid of een waterschap.
    Gewicht: 5 %

  • De aangeboden kandidaat beschikt over een geldig VCA vol certificaat.
    Gewicht: 5 %

Organisatie en team

Je komt te werken binnen de vakgroep Handhaving. Deze vakgroep bestaat uit acht milieu-inspecteurs en drie heffinginspecteurs.

Gespreksinformatie

Planning
De gesprekken zijn op 11 september 2025.

Uitleg gunningscriteria
Op basis van de kwalitatieve inschrijvingen wordt de top drie van kandidaten samengesteld. Deze kandidaten worden op gesprek gevraagd indien de kwaliteitsscore gelijk of hoger is als 60%. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de daaropvolgende CV's beoordeeld welke een kwaliteitsscore gelijk of hoger als 60% hebben gescoord.

Interview
Als inschrijver in de top 3 is geëindigd, ontvangt inschrijver een uitnodiging voor het interview. Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is, wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria. De criteria zijn hierboven te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling op de offertes (gunningsbeslissing) worden de resultaten bekendgemaakt in deze applicatie.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging
Ja, 4 x 3 maanden

ZZP'er
Zelfstandige professionals (zzp'ers) zonder eigen besloten vennootschap (B.V.) die in aanmerking willen komen voor deze opdracht, dienen zich aan te melden via een erkend detacheringsbedrijf dat de offerte indient. Offertes die door zzp'ers zelf worden ingediend, worden niet in behandeling genomen.

VOG
Als uw kandidaat geselecteerd wordt om bij ons te komen werken, moet de kandidaat een verklaring omtrent gedrag inleveren.

Tarief
De op te geven prijzen en tarieven zijn volledig ('all-in'), dat wil zeggen dit bedrag is inclusief de administratieve handelingen, materiaalkosten, kapitaalslasten, verzekeringen, reiskosten, reistijd, brandstofkosten, personeelskosten en overige werkzaamheden die in deze aanbesteding zijn aangegeven, echter exclusief btw.

CV-eisen
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 5 pagina's A4. De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 15 september 2025 tot 1 april 2026 voor (gemiddeld) 36 uur per week. (e.e.a. in afstemming met de opdrachtgever).
De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd.

De gesprekken zijn op 11 september 2025.

De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur