Consulent Financiën

Harlingerweg 18, 8801 PA Franeker, Nederland

Sluit over 6 dagen
110 32 uur per week Friesland

Begindatum:

18 aug 2025

Einddatum:

30 jun 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

16 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Bij afdeling Bedrijfsvoering van gemeente Waadhoeke zijn wij tijdelijk op zoek naar extra ondersteuning bij het team van consulenten en adviseurs financiën. Een ervaren (plug en play) consulent die voor gemiddeld 32 uur beschikbaar is.

Het team van adviseurs en consulenten bevindt zich in een dynamische fase van groei en ontwikkeling. We verbeteren de kwaliteit van onze producten en dienstverlening en streven naar een meer effectieve en efficiënte werkwijze. Om deze ontwikkeling succesvol te realiseren, hebben we tijdelijke ondersteuning nodig in de vorm van een ervaren consulent financiën. Jij biedt de collega’s de nodige ruimte door taken effectief van ze over te nemen.

Verantwoordelijkheden

In deze opdracht focus jij je op het financial control voor de afdelingen Samenleving, Veiligheid, Vergunning, Toezicht & Handhaving en Publiekcentrum. In de functie van consulent financiën draag je bij aan het opstellen van begrotingen en jaarrekeningen en ben je gesprekspartner en sparringpartner voor interne opdrachtgevers.

  • Je ondersteunt en faciliteert jouw afdelingen op het gebied van de totale planning & control-cyclus.

  • Je werkt nauw samen met de financieel adviseurs en biedt ondersteuning aan collega's, daar waar het nodig is in het team.

  • Je werkt nauwkeurig, borgt de betrouwbaarheid van financiële gegevens en draagt bij aan het naleven van wet- en regelgeving. Het is een diverse functie waarbij je op meerdere fronten kan worden ingezet.

  • Je krijgt een grote mate van zelfstandigheid en de ruimte om zelf te bepalen hoe je werkdag invult.

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.

  • Je hebt een afgeronde hbo-opleiding in de richting van accountancy, bedrijfseconomie, bedrijfskunde of eventueel bestuurskunde.

  • Je hebt aantoonbaar werkervaring op het gebied van financieel consulentschap.

  • Je hebt kennis en ervaring met de systemen LIAS, key2financien, Ibabs.

Wensen en competenties

Wensen

  • Je bent zeer vaardig met Excel.
    Gewicht: 25 %

  • Je bent digitaal vaardig en je vindt het leuk om met verschillende systemen te werken.
    Gewicht: 25 %

  • Je bent in staat om zelfstandig binnen een team te werken en hebt een positieve en proactieve instelling.
    Gewicht: 15 %

  • Je bent klantgericht, innovatief, analytisch sterk en stressbestendig.
    Gewicht: 15 %

  • Je onderschrijft de kernwaarden (vertrouwen, doel- en resultaatgericht, klantgericht, integer en betrouwbaar) van de gemeente Waadhoeke, past deze toe in je werkzaamheden en draagt deze proactief uit.
    Gewicht: 10 %

  • Je hebt affiniteit met de Friese taal en hebt een positieve houding tegenover meertaligheid.
    Gewicht: 10 %

Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van kwaliteit: 70 %
Gewicht van prijs: 30 %

Competenties

  • Klantgericht

  • Stressbestendig

  • Innovatief

  • Analytisch sterk

  • Communicatief vaardig

Organisatie en team

Bij afdeling Bedrijfsvoering van gemeente Waadhoeke zijn wij tijdelijk op zoek naar extra ondersteuning bij het team van consulenten en adviseurs financien.

Als consulent financien maak je deel uit van het team van adviseurs en consulenten binnen het team Financien. Het team van adviseurs en consulenten bevindt zich in een dynamische fase van groei en ontwikkeling. We verbeteren de kwaliteit van onze producten en dienstverlening en streven naar een meer effectieve en efficiente werkwijze. Om deze ontwikkeling succesvol te realiseren, hebben we tijdelijke ondersteuning nodig in de vorm van een ervaren consulent financien. Jij biedt de collegas de nodige ruimte door taken effectief van ze over te nemen.

Gespreksinformatie

De gesprekken vinden plaats op dinsdagochtend 29 juli 2025.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Let op: Deze opdracht is niet beschikbaar voor ZZP'ers vanwege de regelgeving rondom de Wet DBA. We kunnen alleen kandidaten overwegen die via een detacheringsbureau werken (in loondienst).

Optie tot verlenging
Ja

Uurtarief
Minimaal: € 70,00
Maximaal: € 110,00

CV-eisen
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 3 pagina's A4. De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf z.s.m. tot en met 30 juni 2026 voor 32 uur per week. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Opleidingen en diploma's
Indien bij de eisen en/of de gunningcriteria kwaliteit gevraagd wordt naar afgeronde opleidingen, dan dient een kopie diploma en/of certificaat te worden toegevoegd aan de aanvraag. Kunnen Externen dit niet aantonen (op het moment dat hierom wordt gevraagd), dan is definitieve afwijzing het gevolg.

Referenties
Onder een referentie verstaan wij een overzichtelijke omschrijving van minimaal één eerdere opdracht. Hierin moet tot uitdrukking komen wie de opdrachtgever was, de begin- en einddatum van de opdracht en het aantal uren per week. Elke referentie moet de mogelijkheid bieden contact op te nemen met de voormalige opdrachtgever, hetgeen in zijn algemeenheid alleen zal gebeuren als de Externe in aanmerking komt voor een interview.

Geheimhoudingsverklaring
Is van toepassing op alle verkregen informatie gedurende het verblijf bij Gemeente Waadhoeke.

VOG
Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is een verklaring waaruit blijkt dat gedrag van de Externe in het verleden geen bezwaar vormt voor het vervullen van een specifieke taak of functie in de samenleving.  Voor aanvang van de opdracht dient er een VOG te worden overlegd. Kunnen Externen dit niet aantonen, dan is definitieve afwijzing het gevolg.

Faciliteiten
De leverancier verleend de nodige faciliteiten aan de Externe wanneer dit noodzakelijk is voor het uitoefenen van de opdracht. Te denken valt aan het beschikbaar stellen van een telefoon. Een laptop wordt ter beschikking gesteld door gemeente Waadhoeke.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur