Begindatum:
1 sept 2025Einddatum:
1 mrt 2026Uren per week:
32 - 36Publicatiedatum:
16 jul 2025Bureau Zelfstandigen Gooi en Vechtstreek voert het Bbz en de IOAZ uit voor de gemeente Hilversum en 6 omliggende gemeenten.
Als Consulent Zelfstandigen behandel je Bbz-aanvragen van starters en gevestigden, zowel voor levensonderhoud als bedrijfskapitaal en aanvragen IOAZ.
Je adviseert (startende) ondernemers bij hun financiële vraagstukken en realiseert indien mogelijk maatwerkoplossingen bij financiële problemen.
Je beoordeelt ondernemingsplannen van starters op haalbaarheid en gevestigde ondernemingen op levensvatbaarheid.
Je bent het eerste aanspreekpunt voor de ondernemers in jouw caseload.
Je bent het eerste aanspreekpunt voor collega’s en ondernemers op het gebied van debiteurenbeheer.
Je bent sparring partner en vraagbaak voor collega’s.
Je signaleert trends en ontwikkelingen en doet voorstellen ter verbetering.
Je neemt besluiten naar aanleiding van aanvragen op grond van de Bbz.
Wegens vertrek van een van onze medewerkers hebben wij momenteel een vacature voor een doorgewinterde Consulent Zelfstandigen. Je komt terecht in een klein team dat naast professioneel ook gewoon ontzettend leuk is. We zijn betrokken bij ons werk én bij elkaar. De sfeer is open, we kunnen op elkaar rekenen.
Samen vormen we een diverse club van 3 vaste consulenten zelfstandigen, 2 medewerkers Tozo debiteuren, een medewerker Bbz debiteuren, een administratief ondersteuner en een kwaliteitsmedewerker, die ieder hun eigen kracht meebrengen, maar als het erop aankomt, staan we als één team achter onze ondernemers én achter elkaar.
Met jouw kennis en ervaring neem je beginnende collega's mee in het vak van consulent BBZ, naast de te leveren productie.
We werken voor Hilversum, de mediastad van Nederland
Een groene tuinstad, met rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid; bereikbaar en toegankelijk. Open en nieuwsgierig, geven altijd antwoord en doen wat nodig is.
We zijn toegankelijk en betrouwbaar, transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijzen zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud. Maken slim gebruik van technologie, data en stellen dit zoveel mogelijk beschikbaar.
Bovenal doen we het samen, sluiten aan op wat er in de stad en in de regio gebeurt en zoeken de dialoog en de samenwerking. Met ons vakmanschap zijn we een betrouwbare partner.
Onze kernwaarden zijn dan ook: Vertrouwen, Eenvoud, Betrokkenheid, Professioneel, Inclusief en Duurzaam.
We willen blijven leren en innoveren met het vizier op de stad.
Elke dag willen we dit waarmaken.
En als dat een keer niet lukt, spreek ons er dan op aan.
Als je bij ons werkt, kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond, hoe je eruitziet en van wie je houdt.
Team
Je komt terecht in een klein team dat naast professioneel ook gewoon ontzettend leuk is. We zijn betrokken bij ons werk en bij elkaar. De sfeer is open, we kunnen op elkaar rekenen. Samen vormen we een diverse club van 3 vaste consulenten zelfstandigen, 2 medewerkers Tozo debiteuren, een medewerker Bbz debiteuren, een administratief ondersteuner en een kwaliteitsmedewerker, die ieder hun eigen kracht meebrengen, maar als het erop aankomt, staan we als een team achter onze ondernemers en achter elkaar.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 31 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 29 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg
Overige informatie
De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Er wordt een VOG screening uitgevoerd conform de VOG screening van de gemeente Hilversum. De verwerkingstijd is maximaal 4 weken, en bij VOG-P screening maximaal 8 weken. De kosten van de VOG zullen ten alle tijden reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer is. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden met het ‘DECLARATIE KOSTEN PERSONEEL EN DERDEN’.
‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).