Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Functioneel Beheerder

BEL Combinatie

Zuidersingel 5, 3755 AZ Eemnes, Nederland

Sluit over 3 dagen
90 32 tot 36 Utrecht

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

1 dec 2025

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

16 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Binnen ons team Control & Financien lever jij als Functioneel beheerder Finance een belangrijke bijdrage aan een goede financiele administratie in onze systemen. Dat doe je in een fijne, open omgeving waar je bij iedereen binnen kunt lopen. Er worden ook regelmatig leuke uitjes georganiseerd. Daarnaast investeren we graag in jouw persoonlijke ontwikkeling, en starten we met een uitgebreide onboarding, waarbij we elkaar goed leren kennen. Als Functioneel Beheerder Finance werk je in het team van Control & Financien waardoor je dicht bij je interne klanten zit. Je verzorgt het functioneel beheer van o.a. LIAS en Civision Middelen/Innenen. Je ondersteunt daarin de medewerkers bij het gebruik van de systemen en fungeert als vraagbaak.

Verder:

  • Vertaal je gebruikerswensen naar functionele eisen;

  • Signaleer en analyseer je knelpunten in het gebruik van systemen en draag je oplossingen aan;

  • Stel je instructies, handleidingen en procedures op en houd je deze bij;

  • Beheer je autorisaties en borg je gegevensbeveiliging;

  • Adviseren over en beheren van wijzigingsverzoeken en nieuwe ontwikkelingen.

  • Begeleiden van implementaties en toezien op het beheer door derden.

  • Onderhouden van contacten met leveranciers, specialisten en eindgebruikers.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding op het gebied van ICT, Business IT of direct vergelijkbaar;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met LIAS en Civison (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met Key2financien is een pre (benoem duidelijk waar dit is is opgedaan);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als functioneel beheerder binnen een gemeente.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als functioneel beheerder binnen een gemeente (40 punten);

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervring met LIAS, Civision in de afgelopen 5 jaar. Key2financiën is een pré (35 punten);

  • Een maximum uurtarief van € 90,- exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en Fee (25 punten).

Competenties

  • Klantgericht

  • Luisteren

  • Resultaatgericht werken

  • Samenwerken

  • Overtuigen

  • Assertiviteit

  • Kritisch

  • Professioneel

  • Open

  • Publiek Ondernemerschap

Organisatie en team

De BEL Combinatie is een uniek samenwerkingsverband tussen de gemeenten Blaricum, Eemnes en Laren. In deze constructie zijn de drie gemeenten zelfstandig en maken ze alle drie gebruik van één grote, professionele en flexibele ambtelijke organisatie, de BEL Combinatie. Wij werken vanuit de volgende vier kerncompetenties: Professionaliteit, Openheid, Samenwerken en Publiek Ondernemerschap. 

Als kleine organisatie richt BEL gemeenten zich dagelijks met energie en enthousiasme op maatschappelijke onderwerpen binnen de gemeenten Blaricum, Eemnes en Laren. Samen maken we impact op het leven van ruim 30.000 inwoners!

Werken voor drie gemeenten is uitdagend: je werkt samen met drie colleges, twee provincies, twee veiligheidsregio’s en diverse partners. Dit biedt volop mogelijkheden om je te ontwikkelen, én het maakt je functie veelzijdig. Omdat we een kleine organisatie zijn, ben je zowel bij beleid als uitvoering betrokken. Er is veel ruimte voor eigen initiatief en je kunt je werk zelfstandig inrichten. Ook werk je direct met collega’s en bestuurders samen in een open werksfeer. Bij BEL gemeenten worden collega’s warm onthaald, zijn we behulpzaam, werken we nauw met elkaar samen en zorgen we goed voor elkaar.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 24 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 23 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma - vr (in overleg)

Overige informatie

  • De BEL Combinatie vraagt bij elke nieuwe opdracht én elke verlenging om een nieuwe Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). De VOG aanvraag dient binnen 24 uur na gunning te worden aangevraagd (LET OP: de externe partij faciliteert hierin).

  • De NAW-gegevens én integriteitsverklaring dienen binnen 24 uur na gunning ingevuld én ondertekend bij de externe partij te worden aangeleverd.

  • De overeenkomst dient door alle partijen ondertekend te zijn alvorens de kandidaat kan starten.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor de BEL Combinatie komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de BEL Gemeente mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de BEL Gemeente. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur