Consulent Jeugd

Hietweideweg 20, 7391 XX Twello, Nederland

Sluit over 7 dagen
Geen maximum 24 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

22 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Jij maakt het verschil voor gezinnen en jeugdigen
In deze afwisselende en betekenisvolle rol ben jij het eerste aanspreekpunt voor gezinnen met een hulpvraag. Je luistert goed, analyseert de situatie en denkt mee over een passend en haalbaar plan van aanpak. Samen met het gezin werk je aan oplossingen die eécht helpen. Je geeft advies over voorzieningen en ondersteunt bij het opstellen van een gezinsplan.

Je laat niemand uit beeld verdwijnen
Wacht een gezin of jongere op hulp van het CJGStaat een gezin of jongere op de wachtlijst en wacht daardoor  op of een zorgaanbieder? Jij blijft betrokken. Je houdt de situatie goed in de gaten, signaleert veranderingen en onderneemt direct actie als dat nodig is. In de tussentijd zorg je voor passende ondersteuning, bijvoorbeeld door ouders te verwijzen naar het opvoedsteunpunt of jongeren in contact te brengen met een jongerenwerker. Zo is er altijd een vorm van hulp beschikbaar.

Je versterkt het netwerk rondom het gezin
In het preventieve veld speel jij ook een actieve rol. Je adviseert collega’s en samenwerkingspartners, en bouwt mee aan een sterk netwerk. Door goed contact met professionals binnen onder andere de wmo, schuldhulpverlening en participatie weet je snel de juiste verbindingen te leggen. Ook bij complexe situaties of gecombineerde hulpvragen, zowel bij jeugd als volwassenen.

Een betekenisvolle baan in een dynamisch werkveld
Je werkt binnen het Sociaal Domein, een omgeving waarin jouw kennis, initiatief en inzet echt het verschil maken. Jij bent betrokken, doortastend en denkt vooruit. Of het nu gaat om preventie of snel ingrijpen wanneer nodig: jij biedt perspectief en helpt jeugdigen en gezinnen verder te groeien.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als consulent jeugd;
  • Aantoonbaar bereid om te werken op locatie (Benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbaar woonachtig binnen een reisafstand van maximaal 40 kilometer (Benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbaar beschikbaar voor 24 uur per week (Benoem dit duidelijk in het cv).

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding social work of SPH op minimaal hbo bachelor niveau (20 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als consulent jeugd (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met Suite in de afgelopen 3 jaar (Benoem duidelijk waar deze is opgedaan (25 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met zaaksysteem in de afgelopen 3 jaar (Benoem duidelijk waar deze is opgedaan (15 punten);
  • Uiterlijk beschikbaar per 15 september 2025 (10 punten).

Competenties

  • Aanpassingsvermogen;
  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling);
  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk);
  • Klantgericht;
  • Luisteren;
  • Tactisch gedrag;
  • Motiveren;
  • Resultaatgericht werken;
  • Samenwerken;
  • Overtuigen;
  • Besluitvaardigheid;
  • Analyserend vermogen;
  • Plannen en organiseren.

Organisatie en team

Werken bij de gemeente Voorst is werken in een open en informele sfeer. Door onze kleinschalige organisatie zijn de lijnen kort en liggen de verantwoordelijkheden laag. We voelen ons betrokken en verantwoordelijk voor ons werk. Onze medewerkers maken het verschil in onze dienstverlening – en jij straks ook! Bij ons schrijven we geen dikke rapporten, maar stropen we onze mouwen op en gaan we samen uitdagingen aan. Werken voor de gemeente Voorst betekent werken voor álle inwoners.

Gespreksinformatie

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 8 september 2025 vanaf 14:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen op dinsdag 9 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Door de professional zelf geschreven motivatie.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg
Is hybride werken mogelijk: In overleg een halve dag mogelijk

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • BYOD (bring your own device) is voor deze opdracht niet van toepassing. ingehuurde professionals krijgen een laptop en/of telefoon vanuit gemeente Voorst. Dit is ook het geval bij ZZP’ers.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. 

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Voorst  mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Voorst . Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Voorst  merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur