Projectmedewerker Allegro

Staringstraat 25, 7081 BN Gendringen, Nederland

Sluit over 4 dagen
85 24 Gelderland

Begindatum:

15 okt 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

20 aug 2025

Omschrijving

De opdrachtnemer wordt ingehuurd voor het zelfstandig ontwikkelen, opstellen en opleveren van duidelijke, praktijkgerichte werkinstructies voor het gebruik van het systeem Allegro, binnen de context van de Participatiewet en Schuldhulpverlening. De opdracht moet binnen een periode van 3 maanden worden afgerond. Er is sprake van een duidelijke resultaatsverplichting: het eindproduct betreft een complete set werkinstructies die direct gebruikt kunnen worden door uitvoerend medewerkers.

Doel van de opdracht

Het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid, consistentie en efficiëntie van het systeemgebruik van Allegro door het beschikbaar stellen van eenduidige, up-to-date en praktisch toepasbare werkinstructies.

Werkzaamheden:

  • Inventariseren van bestaande werkwijzen en documentatie omtrent gebruik van Allegro;

  • Signaleren van hiaten of onduidelijkheden in huidige instructies en processen;

  • Voeren van afstemmingsgesprekken met key users, proces coördinatoren en eindgebruikers;

  • Opstellen van duidelijke, gestructureerde werkinstructies per procesonderdeel (o.a. casusregistratie, mutaties, rapportages);

  • Controleren van de juistheid en toepasbaarheid van de instructies via toetsing in de praktijk;

  • Verzorgen van overdracht van het eindproduct inclusief toelichting en optioneel instructiemateriaal;

  • Optioneel: opleiden van collega's of gebruikers aan de hand van de ontwikkelde instructies.

Verantwoordelijkheden en resultaat:

  • Opleveren van een volledige en actuele set werkinstructies voor Allegro, afgestemd op het gebruik binnen het Sociaal Domein;

  • Duidelijke en bruikbare instructies voor uitvoerend personeel;

  • Volledige afronding van het project binnen 10 weken na startdatum;

Eisen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met het werken met Allegro
  • Aantoonbare werkervaring met processen binnen de Schuldhulpverlening;
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van werkinstructies;
  • Een maximum uurtarief van 85,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten.

Wensen en competenties

Wensen

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente in de afgelopen 7 jaar;

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met het werken met Allegro als key-user;

  • Aantoonbare kennis van relevante wet- & regelgeving en richtlijnen in het kader van de schuldhulpverlening (licht dit duidelijk toe in het cv).

Competenties

  • Positief ingesteld;

  • Integer;

  • Leiderschap;

  • Goede luisteraar;

  • Analytisch sterk;

  • Communicatief vaardig;

  • Gestructureerd werken.

Organisatie en team

Werken voor de gemeente Oude IJsselstreek betekent werken aan ‘de brede welvaart van onze inwoners.’ Breed omdat welvaart voor iedereen iets anders kan betekenen: voor de één is dat veel groen, voor de ander is dat een bloeiende economie en voor weer een ander is een inclusieve gemeente belangrijk. We zetten ons dan ook dagelijks op tal van terreinen in zodat onze inwoners veilig, gezond en gelukkig kunnen wonen, leven, werken, leren en recreëren.

Dit doen we bijvoorbeeld door het aanleggen en onderhouden van wegen en fietspaden, het verstrekken van vergunningen voor de bouw- en verbouw van woningen, het sluiten van huwelijken en partnerschappen, en de realisatie van een compleet nieuw, duurzaam bedrijventerrein. Maar ook door te zorgen dat iedereen zoveel mogelijk mee kan doen aan het dagelijkse leven.

De leefwereld van onze inwoners zit vol dagelijkse grote en kleine verrassingen. Dat vraagt ons goed te kijken naar wat er speelt en te doen wat echt nodig is. Door ín de leefwereld van de inwoner te stappen kunnen we onze afwegingen goed maken. De afweging tussen het individueel belang en het algemeen belang. De afweging tussen het maatschappelijk effect, de financiële middelen en de wet- en regelgeving.

Met ruim 300 collega’s verdeeld over zo’n 25 teams zijn we een zeer diverse club. Bij de gemeente Oude IJsselstreek werken mensen met uiteenlopende leeftijd en (opleidings-) achtergrond. Je vindt er generalisten en specialisten, doeners, denkers en alles wat daar tussen zit. We hebben echter, hoe verschillend wij ook van elkaar zijn, een aantal dingen met elkaar gemeen: we zijn hardwerkende, verantwoordelijke professionals die niet simpelweg uitvoeren wat de regels of het beleid ons voorschrijft maar continu afwegen – en er net even wat meer van maken.

We gaan uit van het oplossend vermogen van de samenleving, zonder daarbij (altijd) zelf te oplossing te willen zijn of te willen geven. Ook gaan we er van uit dat de meeste mensen deugen. We werken vanuit vertrouwen met elkaar en onze inwoners samen. We realiseren ons dat incidenten altijd zullen gebeuren, hoe vervelend deze ook kunnen zijn. Voor ons is het de kunst om daar op een slimme manier mee om te gaan. Niet te problematiseren of te panikeren, maar er naar kijken als een kans om van te leren en onze visie of werkwijze zo nodig bij te stellen.

Gespreksinformatie

Niet bekend.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1.90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do
Is hybride werken mogelijk:  ja, in overleg

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur