Begindatum:
1 jul 2025Einddatum:
1 jan 2026Uren per week:
24-36Publicatiedatum:
5 jun 2025Senior vakspecialist Burgerzaken 4x
Periode: Van 01-07-2025 tot 01-01-2026 (6 aantal maanden) met mogelijke opties tot verlenging
Belasting: 24-36 uur per week gemiddeld
Tarief: Maximaal 90 euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW
Functieschaal: 9
Korte beschrijving speelveld
Utrecht heeft jou nodig!
Dat je veel burgers helpt met hun aanvragen, wist je als ervaren medewerker burgerzaken al. Wat maakt het bij de gemeente Utrecht nou echt anders? De afwisseling, de diversiteit aan klanten waar je mee te maken hebt, de kans om je te verdiepen in je eigen interessegebied. En dat allemaal in een enthousiast en betrokken team, waarin verschillende achtergronden en culturen samenkomen.
Opdrachtomschrijving:
Burgers komen op verschillende manieren met jou in contact: via een elektronische aangifte, telefonisch, per mail of bij de balie. Soms met goed nieuws, zoals een geboorte of een huwelijksaanvraag. Maar ook bij slecht nieuws, zoals overlijden. Jij behandelt aanvragen en controleert de documenten. Vaak bied je een luisterend oor. Altijd ben je scherp met controle van documenten en als er iets niet lijkt te kloppen, ben je extra alert. Soms onderzoek je de aangeleverde documenten nog verder in de backoffice. Zo heb je in deze opdracht de ideale mix tussen persoonlijk contact en het verwerken of uitzoeken van dossiers. Je put uit je eigen kennis, haalt de informatie uit de kennisbank of klopt aan bij onze eigen specialisten. Of je belt de IND of het consulaat voor aanvullende informatie. Jij zorgt met onze hulp dat je de nieuwste kennis hebt en houdt. Een greep uit je werkzaamheden:
Behandelen en beoordelen van (aan)vragen en controleren, registreren en vastleggen van (identiteits-) documenten en rechtsfeiten.
Verwerken van levensgebeurtenissen in de Basisregistratie Personen (BRP), de registers van de Burgerlijke Stand en het Register Niet Ingezetenen (RNI) en beoordelen van aanvragen naturalisatie
Deze rechtsfeiten leg je vast in Key2Burgerzaken, het geautomatiseerde persoonsregistratiesysteem van de gemeente.
Persoonlijk, per mail en per brief corresponderen met bijvoorbeeld burgers, rechtbanken en advocaten.
Uitzoeken van wet- en regelgeving rond ingewikkelde vraagstukken. Onze specialisten ondersteunen je als het nodig is.
Je werkt autonoom, waar mogelijk met eigen middelen. De beoordeling van de werkzaamheden vindt plaats op basis van het resultaat van de werkzaamheden.
Resultaat van de opdracht
Deze opdracht kan worden afgerond als de formatie op orde is en de werkzaamheden zijn overgedragen.
Jij hebt:
Een mbo4-niveau;
Een basisopleiding burgerzaken afgerond;
Werkervaring op een afdeling burgerzaken;
Kennis van de nationale en internationale wet- en regelgeving in jouw vakgebied;
Goede spreek- en schrijfvaardigheden in het Nederlands en Engels;
De mogelijkheid om minimaal 1 avond per week werken, dit is op de dinsdag- of donderdagavond.
Jij bent benaderbaar voor burger en collega. Je denkt graag mee, van de inwoner aan je balie tot aan de uitvaartondernemer aan de andere kant van de lijn. Met jouw verantwoordelijkheidsgevoel ben je ook scherp als iets niet klopt. Daarmee bereik je op zorgvuldige wijze het juiste resultaat.
Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zon inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.
Goed om te weten:
Gesprekken zijn gepland in week 25 & 26. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.
Standplaats is stadskantoor, thuis werken is niet mogelijk.
Het opvragen van referenties kan in een latere fase onderdeel zijn van de procedure.
De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief. De kwaliteit voor circa 75%.
Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.
Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.
Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.
De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.