Begindatum:
1 jun 2025Einddatum:
31 dec 2025Uren per week:
36Publicatiedatum:
19 mei 2025Omschrijving van de opdracht
De Senior Contract- en Leveranciersmanager ICT is verantwoordelijk voor Contractmanagement, Tactisch Leveranciersmanagement en decentrale inkoop. Is aanspreekpunt in het ICT inkoopproces voor de procesen contracteigenaren wat betreft inkoopbehoefte.
Dit ga je doen
Contractmanagement
Tactisch Leveranciersmanagement
Decentrale inkoop
Ad 1. Contractmanagement
Participeert in het aanbestedingstraject en voert hierbij de regie over afdeling brede en vakoverstijgende trajecten.
Bewaakt de contractafspraken en adviseert contracteigenaar over contractmanagement en over de contractmanagement tools van IB JZI (o.a. in gebreke stelling; verlenging; opzegging; ontbinding)
Toetst offertes op afspraken contractafspraken.
Rapporteert leveranciersprestatie en financiën aan de contract eigenaren en per kwartaal richting het management.
Escalaties naar de leverancier.
Signaleert tijdig einddatums van contracten naar contracteigenaar en life cycle management. ? Beheren van licenties (Software asset management).
Ad 2. Tactisch leveranciersmanagement
Verkennen, starten en onderhouden en – waar relevant – verder ontwikkelen van een samenwerkingsrelatie met kernleveranciers.
In samenwerking met leverancier bijdrage leveren aan innovatie beleid.
Geeft advies t.b.v. de strategische leveranciers en mogelijke veranderingen daarin.
Ontwikkelt en onderhoud een relatienetwerk.
Adviseert de operationele leveranciersmanager.
Adviseert gevraagd en ongevraagd.
Ad 3. Decentrale inkoop
Aanspreekpunt voor budgethouders/aanvragers over een inkoopbehoefte en adviseert met betrekking tot inkoop en aanbestedingsbeleid van de gemeente Utrecht, in samenwerking met JZI;
Inventariseren van de (te verwachten) inkoopbehoeften in het organisatieonderdeel als input voor het inkoop jaarplan en de gemeente brede aanbestedingskalender.
Aanspreekpunt voor de relevante productgroep eigenaren voor
het vertalen van de betreffende productgroep strategie in inkooptrajecten.
informatie van gebruikers of de markt, voorstellen tot standaardisatie, bundeling of samenwerking.
Toetst op rechtmatigheid en mogelijke afwijkingen van de kaders.
Afweging maken en advies geven hoe de opdracht ingekocht moet worden om de beste kwaliteitprijsverhouding te krijgen, in ogenschouw nemend de maatschappelijke doelstellingen (MKB, duurzaamheid en social return), het juridisch kader en streeft naar optimalisatie door onder andere bundeling van inkopen.
Proces begeleiden van inkooptrajecten.
Functie eisen
WO werk- en denkniveau;
Nevi 2 publiek diploma (of daarmee gelijk)
Je hebt minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met inkoop- of contractmanagement van ICT en informatievoorziening.
aantoonbare ruime ervaring met het voorbereiden en uitvoeren van complexe ICT Europese aanbestedingen bij de (semi) overheid, en met het opstellen en beoordelen van aanbestedingsstukken voor Cloud en outsourcing trajecten waarbij ook security (AVG) uitgebreid aan bod kwam.
Aantoonbare ervaring met onderhandelingen en besprekingen voeren met leveranciers waarbij er sprake is van een grote mate van tegengestelde belangen. ? Het kunnen ontwikkelen en onderhouden van een relatienetwerk.
Aantoonbare ervaring met contractmanagement en veranderprocessen.
Aantoonbare ervaring met projectmatig werken ín multidisciplinaire teams.
Integer, klantgericht en stressbestendig.
Analytisch ingesteld en kunt goed anticiperen en communiceren.
Competenties
In de uitvoering van ons werk staan de vier gemeentelijke kernwaarden centraal: open, wendbaar, scherp en betrouwbaar. Ze komen tot uiting in onze heldere afspraken, servicegerichte en flexibele werkhouding, scherpe (financiële) planning en betrouwbare inzet. Van onze medewerkers verwachten we dat ze – vanuit deze kernwaarden - hun persoonlijke vaardigheden en vakkennis verder ontwikkelen. DomstadIT verwacht van de medewerkers dat zij, ongeacht hun positie in de organisatie, werken in het belang van het grotere geheel van de afdeling en daarvoor brede basisvaardigheden hebben of ontwikkelen en de kennis m.b.t. de specialisatie actueel houden. Van alle medewerkers wordt inzet gevraagd buiten kantoortijden, omdat de ICT dienstverlening 7x24 uur per week geleverd wordt. Groot onderhoud wordt bij voorkeur gepland in het weekend, zodat gebruikers hierdoor zo min mogelijk worden gehinderd