Begindatum:
1 jul 2025Einddatum:
1 okt 2025Uren per week:
32Publicatiedatum:
23 mei 2025Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Dronten mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Dronten. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".
Organisatie
Dronten is een dynamische en ambitieuze gemeente, gelegen in het hart van Flevoland, waar rust en ruimte hand in hand gaan met innovatie en ontwikkeling. Met haar groene landschappen en bruisende dorpskernen is Dronten een plek waar gezinnen, ondernemers en natuurliefhebbers zich thuis voelen. Gemeente Dronten staat voor innovatie, inclusiviteit en het bouwen aan een toekomstbestendige gemeenschap richting 2050. Waar we nu op ruim 44.000 inwoners zitten, willen we in 2050 richting de 60.000 inwoners gegroeid zijn. Onze visie is gebaseerd op de principes van midden in de samenleving staan, verbinden, dienstverlenend zijn, vertrouwen, en werken aan gemeenschappelijke opgaven. De lijnen zijn kort en bij alles wat we doen gaan we voor toegevoegde waarde en verbetering. Een lerende organisatie: dat willen wij zijn en uitdragen. We staan open voor feedback en geven onze medewerkers de ruimte om te ontwikkelen.
Opdracht
De gemeente Dronten koopt jaarlijks voor miljoenen aan producten en diensten in. Dit vraagt om een professionele wijze van inkopen en aanbesteden. Het inkoopteam bestaat uit: één strategisch inkoopadviseur, één inkoopadviseur en één medewerker Inkoop en contractbeheer. Wegens het vertrek van een inkoopadviseur en het mogelijk starten van een nieuwe inkoopadviseur die op vlieghoogte moet komen is tijdelijke inzet van een inkoopadviseur noodzakelijk om meerdere aanbestedingen op te starten en te begeleiden.
Je voert zelfstandig meervoudige en Europese aanbestedingsprocedures uit. Deze aanbestedingen hebben betrekking op ICT, communicatie en andere gebieden (via Mercell).
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Een aantoonbare afgeronde opleiding NEVI 1;
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als inkoopadviseur binnen de overheid;
5. Aantoonbare werkervaring met het projectmatig begeleiden van complexe Europese aanbestedingen.
Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als inkoopadviseur in de afgelopen 10 jaar (30 punten);
7. Een afgeronde NEVI-2 opleiding (20 punten);
8. Minimaal 3 succesvolle afgeronde Europese aanbestedingen op het gebied van ICT of communicatie (benoem deze separaat in het cv) (20 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met het professionaliseren van een inkoopafdeling (benoem separaat en beknopt een voorbeeld in het cv) (10 punten);
10. Aantoonbare werkervaring met Tendernet en Mercell (benoem dit expliciet in het cv) (10 punten);
11. Aantoonbare werkervaring met UBW en Unit4 (benoem dit expliciet in het cv) (10 punten).
Competenties
- Klantgericht
- Analyserend vermogen
- Samenwerken
- Proactief
- Communicatief vaardig
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do.
Is hybride werken mogelijk: in overleg
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 11 juni 2025 van 12:30 uur tot 16:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 9 juni 2025 een uitnodiging. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de zzp'er
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
De opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen.
De opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
De opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).