Adviseur Aanbesteden en Contractmanagement

Jacob Obrechtlaan 4, 4611 AR Bergen op Zoom, Nederland

Sluit over 11 dagen
Geen maximum 32 Noord-Brabant

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

28 jul 2025

Omschrijving

Voor de vakgroep Aanbesteden en Contractmanagement zijn we op tijdelijke basis op zoek naar een:Adviseur Aanbesteden en Contractmanagement (medior) m/v 32 uur/week, start 1 september 2025, of eerder als mogelijkDuur: maximaal 10 maanden

Algemeen
De Vakgroep Aanbesteden en Contractmanagement (VAC) is de spil voor de inkoop- en contractmanagement processen binnen de gemeente Bergen op Zoom. Onder onze werkzaamheden valt ook het begeleiden van aanbestedingsprocedures. Een van onze collegas is door ziekte afwezig en we missen daardoor een stuk capaciteit. De gemeente wil middels deze opdracht een tijdelijke invulling geven aan deze functie.Op de aanbestedingskalender staan Meervoudig onderhandse en Europese aanbestedingsprocedures gepland die onder deze opdracht opgepakt moeten worden. De focus ligt daarbij op het aanbesteden van werken, leveringen en diensten binnen het fysieke domein en duurzaamheid. De duur van de opdracht is afhankelijk van de terugkeer van onze vaste collega. De opdracht kent de optie tot afschalen van het aantal benodigde uren om het re-integreren van onze collega ter zijner tijd te kunnen faciliteren. Deze opdracht wordt flexibel ingericht doormiddel van een vaste initiele periode van 4 maanden (ingangsdatum 1-9-25, of zoveel eerder als mogelijk tot 31-12-25) met de optie tot een maandelijkse verlenging tot uiterlijk 31-6-2026.

Jouw uitdaging
Als adviseur aanbesteden en contractmanagement ben je verantwoordelijk voor het begeleiden van Europese aanbestedingsprocedures en het geven van inkoopadviezen. Jouw kennis van de Aanbestedingswetgeving breng je samen met onze organisatiedoelstellingen en doelstellingen uit het gemeentelijk inkoop- en aanbestedingsbeleid. Je begeleidt de aanbestedingen van start tot afronding inclusief archivering van de complete aanbestedingsdossiers. Hiervoor neem je deel aan multidisciplinaire inkoopteams binnen en buiten de organisatie. Je stelt (mede) de aanbestedingsdocumenten op en/of toetst deze inhoudelijk op rechtmatigheid en doelmatigheid. Je onderhoudt de contacten met inschrijvers en interne klanten en verzorgt op professionele wijze de correspondentie, verslaglegging en archivering van de aanbestedingen. Het afronden van de aanbestedingstrajecten binnen deze opdracht betreft een resultaatverplichting. Concreet betekent dit dat aanbestedingstrajecten nog een uitloop kunnen hebben buiten de genoemde opdrachtperiode en je een goede overdracht van het contract naar de betreffende afdeling verzorgt. Je opereert in een grote mate van zelfstandigheid en weet wat nodig is om de aanbestedingen tot een succes te brengen. Je stemt voor deze opdracht het meest af met onze vaste adviseur Aanbesteden en Contractmanagement fysiek domein en de inkoopcoordinator. Je werkt in ons hechte team dat in bestaat uit 4 adviseurs aanbesteden, een adviseur contractmanagement, een teamondersteuner en de inkoopcoordinator. In het tweewekelijks teamoverleg bespreek je de voortgang van jouw aanbestedingen.

Resultaten:
Het afronden van de aanbestedingstrajecten binnen deze opdracht betreft een resultaatverplichting. Concreet betekent dit dat aanbestedingstrajecten nog een uitloop kunnen hebben buiten de genoemde opdrachtperiode en je een goede overdracht van het contract naar de betreffende afdeling verzorgt.

Eisen

  • Relevante (commerciele, (bedrijfs)technische of facilitymanagement) HBO opleiding, aangevuld met NEVI 1 of gelijkwaardig*.
  • Aantoonbaar meerdere jaren (ten minste 3*) als adviseur aanbesteden en contractmanagement bij een aanbestedende dienst*.
  • Specifieke ervaring van het Europees aanbesteden van leveringen en diensten*, Meervoudig onderhandse procedures Werken* en een ruime ervaring met de Aanbestedingswet.
  • gericht is op efficientie, snelheid en tot slot de voorgaande jaren een aanzienlijk aantal van deze trajecten doorlopen heeft.

Wensen en competenties

Wensen

  • eigen achterban of mogelijkheid voor juridische ondersteuning bij aanbestedingsvraagstukken.

Competenties

Niet bekend

Organisatie en team

De Vakgroep Aanbesteden en Contractmanagement (VAC) is de spil voor de inkoop- en contractmanagement processen binnen de gemeente Bergen op Zoom. Onder onze werkzaamheden valt ook het begeleiden van aanbestedingsprocedures. Een van onze collegas is door ziekte afwezig en we missen daardoor een stuk capaciteit. De gemeente wil middels deze opdracht een tijdelijke invulling geven aan deze functie.Je werkt in ons hechte team dat in bestaat uit 4 adviseurs aanbesteden, een adviseur contractmanagement, een teamondersteuner en de inkoopcoordinator. In het tweewekelijks teamoverleg bespreek je de voortgang van jouw aanbestedingen.

Gespreksinformatie

De gesprekken vinden plaats in week van 18 augustus (week 34)

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

uren:32

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur