Recordmanager Werk & Inkomen

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Sluit over 12 dagen
Utrecht

Publicatiedatum:

13 jun 2025
Recordmanager Werk & Inkomen
Periode: zsm tot 30 november 2025 (6 maanden) met mogelijke opties tot verlenging
Belasting: 32-36 uur per week gemiddeld
Tarief: Max. 110 euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW
Functieschaal: 10A



Dit is een herhaalde aanvraag omdat de vorige aanvraag geen gunning heeft opgeleverd.

Korte beschrijving speelveld
Utrecht heeft jou nodig! Wil jij bijdragen aan toekomstbestendig informatiebeheer binnen de gemeente Utrecht? Als Recordmanager zorg je voor toegankelijke, betrouwbare en vindbare dossiers, zodat we efficienter werken en transparant blijven naar onze inwoners. Je zorgt ervoor dat de gemeente voldoet aan wet- en regelgeving en je helpt je collegas bij de toepassing van de Archiefwet en interne richtlijnen. Binnen deze opdracht ondersteun je bij het realiseren van onze dienstverlening. Voorbeelden van projecten waar je je als Record Manager mee bezig houdt zijn schuldhulp voor bijzondere doelgroepen en een nieuw systeem voor ondersteuning bij aanvragen levensonderhoud.

Opdrachtomschrijving (de taken):
  • Opzetten en onderhouden van een efficient documentbeheer en het vergroten van bewustwording bij collegas;
  • Vormgeven en beheren van het digitale archief voor applicaties;
  • Uitvoeren en vormgeven van processen rond het correct vernietigen van informatie in welke vorm dan ook (digitaal en analoog);
  • Adviseren over migreren van processen en informatie tussen verschillende systemen en afdelingen;
  • Adviseren over wensen rondom, en gebruik van, record management functionaliteit in verschillende applicaties.

Resultaat van de opdracht
De Record Manager levert een aantoonbare bijdrage aan het verbeteren van het informatiebeheer binnen het domein Werk & Inkomen. Je werkt mee in de dagelijkse operatie ter overbrugging van de ondercapaciteit binnen het team en ter voorbereiding op de invulling van de vaste formatie.

Jij hebt:
  • Minimaal HBO-werk- en denkniveau;
  • Minimaal 5 jaar werkervaring met projecten/opdrachten binnen een gemeentelijke organisatie met taken op het gebied van record management;
  • Idealiter eerder opdrachten vervuld bij een G4 stad op het gebied van Recordmanagement
  • Idealiter ervaring met recordmanagement/adv informatiebeheer bij een uitvoeringsinstantie/sociaal domein/een afdeling werk en inkomen of vergelijkbaar

Aanvullende competenties:
  • Je behoudt makkelijk het overzicht van het geheel en hebt daarbij aandacht voor details;
  • Resultaatgerichtheid is je tweede natuur;
  • Initiatiefrijk, je begint uit jezelf;
  • Overtuigingskracht, je spant je in om anderen te winnen voor een idee;
  • Samenwerkingsgericht;
  • Affiniteit met IT.

Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zon inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.

Goed om te weten:
De gesprekken zijn gepland op maandag 30 juni tussen 11.00-14.00 uur en dinsdag 1 juli tussen 14.00 16.00 uur. We vragen je alvast met deze gespreksdata rekening te houden in je eigen planning.
De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit gesprek kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.

Voor deze opdracht geldt er een verscherpte integriteitsscreening welke door een externe partner wordt uitgevoerd. De uitkomst van het onderzoek is bepalend voor de definitieve opdrachtverstrekking.

Het opvragen van referenties kan in een latere fase onderdeel zijn van de procedure.


De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief. De kwaliteit voor circa 75%.

Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.

Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.

Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.



Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur