HR-adviseur voor programma organisatiewijziging

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€85 32 Utrecht

Begindatum:

29 okt 2024

Einddatum:

29 apr 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

15 okt 2024

HR-adviseur voor programma organisatiewijziging
Periode: z.s.m. voor 6 maanden met mogelijke opties tot verlenging
Belasting: 32 uur per week gemiddeld
Tarief: Tot 85 euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW

Korte beschrijving speelveld
Het cluster HR-business partners bestaat uit 22 HR-business partners, die het management van de Gemeente Utrecht adviseren bij het uitvoeren van het personeelsbeleid. We werken samen met vier andere HR-clusters: Recruitment voor werving en selectie, Expertise voor beleid en projecten, Services voor administratie en arbeidsvoorwaarden en Serviceplein voor eerstelijns vragen uit de organisatie.

Bij de directie Ruimte vindt momenteel een grootschalige organisatiewijziging plaats, met een nieuwe inrichting en verschuiving van managementfuncties. Vanuit het cluster HR-business partners coordineren we de HR-kant van deze verandering. We werken daarvoor met twee HR-business partners mee in een programmateam bij de directie Ruimte.

Wegens tijdelijke extra werkzaamheden voor dit programmateam, zoeken wij met spoed een hands-on HR-adviseur met affiniteit met de structuurkant van organisatiewijzigingen.

Je taken zijn:
Je komt te werken in het programmateam dat de organisatiewijziging voor de directie Ruimte realiseert. Twee collega HR-business partners coordineren de HR-aanpak en adviseren de programmamanager en het verantwoordelijk management over de stappen die moeten worden gezet. Jij wordt hun rechterhand en gaat hen versterken door deelresultaten en producten op te leveren. Jullie maken samen onderlinge afspraken over de exacte taak- en rolverdeling.

Je werkzaamheden zijn onder andere:

  • Opstellen van functiebeschrijvingen en proces begeleiden van functie-inpassingen;

  • Opstellen van brieven aan medewerkers op het gebied van HR gerelateerde aspecten. Eventueel stem je dit af met een jurist;

  • Met collegas van leren & ontwikkelen organiseren van training voor leidinggevenden;

  • Voor bepaalde vraagstukken samenwerken met diverse collegas van andere HR-specialisaties;

  • Bijdrage aan het opzetten van de nieuwe structuur binnen Ruimte, waarbij je samenwerkt met de afdelingen bedrijfsvoering, financien en HR;

  • Maken van overzichten van nieuwe teamindelingen;

  • Je zorgt ervoor dat de planning op gebied van HR taken wordt gehaald en helpt je collegas bij het houden van overzicht.

Het onderdeel Ruimte is in verandering en dat is soms spannend. We zoeken daarom iemand die resultaatgericht is, proactief met vraagstukken aan de slag gaat, goed overzicht houdt en de weg snel weet te vinden in de interne HR-organisatie.

Jij brengt mee:

  • Je beschikt minimaal over een relevante hbo diploma;

  • Je hebt minimaal 5 jaar vakinhoudelijke ervaring als sparringpartner en adviseur van managers binnen complexe organisaties;

  • Je hebt 3 jaar ervaring bij een grote organisatie, bij voorkeur binnen overheid of een andere grote gemeente;

  • Je hebt ervaring met soortgelijke trajecten op het gebied van organisatieverandering of structuurwijziging;

  • Je werkt zelfstandig en bent resultaatgericht, en je houdt ervan om gestructureerd te werken;

  • Je weet je weg snel te vinden in een complexe organisatie en zorgt proactief voor voortgang op de vraagstukken die je oppakt.

Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zon inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.

Goed om te weten:
Gesprekken zijn gepland op dinsdag 29 oktober tussen 09:00 en 12:00 uur. De manager zal contact opnemen indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit zal digitaal plaatsvinden.

Het is mogelijk hybride te werken, dit gebeurt in afstemming met het team en zal ongeveer 50/50% zijn.

Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.

Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.