Bestuurssecretaresse

Gemeente Bunnik

Singelpark 1, 3984 NC Odijk, Nederland

Sluit over 6 dagen
24 Utrecht

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

19 jun 2025

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Bunnik mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Bunnik. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).” 

Organisatie
Gemeente Bunnik is een veelzijdige en ambitieuze gemeente die zich graag als een krachtige partner opstelt in regionale netwerken. Al onze medewerkers leveren hun bijdrage aan de Bunnikse kwaliteit in een groene, gezonde en slimme regio. Dat doen wij aan de hand van het collegeprogramma ‘Bunnik bouwen voor elkaar’ waarin voor de komende jaren de belangrijkste opgaven voor gemeente Bunnik staan geformuleerd.

Werken bij gemeente Bunnik betekent steengoed zijn in je vak. We worden geïnspireerd en uitgedaagd door de rol van de lokale overheid in het midden van de samenleving. We durven nieuwe wegen te bewandelen, houden van aanpakken en kunnen snel inspelen op relevante geluiden in onze samenleving. In dialoog zoeken we naar oplossingen. Dat doen we met inwoners, ondernemers en de partners in de regio.

Opdracht
Jij beheert de agenda en mailboxen in goede communicatie met de wethouder en de afdelingshoofden fysiek domein (proactief). Jij draagt zorg voor opvolging van hieruit voortvloeiende actiepunten en bewaakt rust en overzicht met daaraan gekoppeld een signaleringsfunctie en urgentiebepaling. Je verzorgt correspondentie (fysiek en digitaal). Je organiseertent diverse vergaderingen en overleggen en indien wenselijk notuleer jij deze. Je bereidt stukken voor diverse overlegvormen voor en bewaakt ook daarvan de hieruit voorvloeiende actiepunten. Verder ondersteun je bij diverse administratieve en inhoudelijke werkzaamheden.

Het secretariaat is de spil in de gemeentelijke organisatie. Het is dan ook van belang dat je de essentie van een integere en discrete manier van werken en communiceren als een vanzelfsprekendheid ziet. Je weet je bestuurlijk en politiek correct en organisatiesensitief te bewegen binnen en buiten de gemeente. Naast het onderhouden van interne contacten kom je als bestuurssecretaresse ook regelmatig in contact met inwoners, ondernemers en andere relaties binnen deze gemeente.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Een afgeronde secretariële opleiding op minimaal MBO niveau;
3. Een maximum uurtarief van € 100,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk en Fee Flextender;
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als directie- en/of bestuurssecretaresse (bij een gemeentelijke organisatie is een pre).

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als directie- en/of bestuurssecretaresse (50 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het omgaan met bestuurders en leidinggevenden (benoem hier van minimaal 1 voorbeeld in het cv) (25 punten);
8. Aantoonbare werkervaring van Microsoft Office, Teams en iBabs in de afgelopen 5 jaar (25 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre jij / de door jou aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

-     Je bent een organisatie- en planningstalent;

-     Je werkt zelfstandig;

-     Je bent stressbestendig en kunt presteren onder hoge werkdruk;

-     Je kunt snel schakelen en de juiste prioriteiten stellen;

-     Je kunt moeiteloos schakelen in een bestuurlijke en politieke omgeving en met contacten buiten de organisatie;

-     Je bent servicegericht, flexibel, accuraat en integer;

-     Je bent organisatie- en bestuurlijk sensitief;

-     Je bent sociaal- en communicatief vaardig om tactvol, empathisch en daadkrachtig te kunnen communiceren;

-     Je hebt oog voor jouw collega’s.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de tien geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten (minimaal 2) worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 7. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,50 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt flexibel vervuld, dat wil zeggen in nader overleg met elkaar worden de werkdagen bepaald. Hybride werken is mogelijk.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 1 juli van 9.00 uur tot 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie
De aanbestedende dienst eist een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 23 juni 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 24 juni gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kun je indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kun je telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot donderdag 26 juni 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kun je reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur