Ervaren raadsadviseur / Commissiegriffier

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€125 27-30 Utrecht

Begindatum:

27 aug 2024

Einddatum:

30 sept 2024

Uren per week:

27-30

Publicatiedatum:

20 aug 2024

Ervaren raadsadviseur / commissiegriffier
Periode: zsm tot 30 september 2024 met mogelijke opties tot verlenging
Belasting: 27 30 uur per week gemiddeld
Tarief: Max. 125 euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW

Korte beschrijving speelveld
Utrecht heeft jou nodig! Een stevige interim-commissiegriffier volgens het profiel: teamspeler, innovatief, positief ingesteld, strategisch en tegelijkertijd bereid om de handen uit de mouwen te steken? Gewend aan een politiek-bestuurlijke omgeving, met ervaring in proactieve advisering en ondersteuning bij complexe vraagstukken? Dan zoeken we jou!

Vanwege afwezigheid van een van onze collega commissiegriffiers zoeken wij een ervaren (interim-) commissiegriffier voor de commissie EDVW, die onze afdeling Bestuurlijke besluitvorming kan ontlasten. Omdat het werk onmiddellijk aanvangt, zoeken wij op zeer korte termijn versterking. De klus duurt tot tenminste september/oktober.

Omdat de Gemeenteraad vanaf 26 augustus weer volop gaat beginnen zoeken we met spoed iemand die z.s.m. kan starten. Daarom staat de tender ook verkort open.

Je taken zijn:

  • adviseert en ondersteunt de gemeenteraad en de commissies en bereidt vergaderingen en bijeenkomsten van de commissies voor in de rol van commissiegriffier.

  • legt actief verbindingen vanuit de raad naar de stad en college en ambtelijke organisatie en adviseert daarover aan raad en procedurecommissie.

  • is verantwoordelijk voor procesontwerp en regie voor door de raad geagendeerde onderwerpen en dossiers.

  • draagt bij aan de ontwikkeling van de positie van de raad bij beleidsdossiers en bij ontwikkelingen en processen binnen de gemeente.

  • adviseert gevraagd en ongevraagd collegeleden, ambtelijke organisatie, inwoners en organisaties in de stad over procedures en betrokkenheid van de raad bij onderwerpen.

  • is sparringpartner voor de raadsgriffier, andere commissiegriffiers, raadsleden, inwoners en organisaties in de stad.

  • ondersteunt raadsleden en -fracties bij de formulering van voorstellen, agenderingsverzoeken, moties, amendementen en vragen.

Jij hebt:

  • Je staat in contact met de samenleving, bent professioneel, blijft leren en je bent flexibel inzetbaar, ook in de avonduren. Goed functioneren van de gemeenteraad vraagt om goede interactie met de stad, waarbij de vraag van bewoners en gebruikers van de stad centraal staat. Ook ben je op de hoogte van landelijke trends en ontwikkelingen op het gebied van politiek, bestuur en democratie.

  • Je bent vernieuwingsgericht, jong van geest (leeftijd is hierbij van geen belang) en ambitieus in je ideeen.

  • Je hebt een dienstverlenende houding vanuit je eigen professionele visie op de lokale politiek.

  • Je hebt WO werk- en denkniveau (bij voorkeur met kennis van bestuursrecht).

  • Je hebt (enkele) jaren succesvolle ervaring op het gebied van strategische politiek-bestuurlijke advisering aan gemeenteraden, provinciale staten of waterschappen. Je bent een volwaardig gesprekspartner voor raadsleden, fractiemedewerkers, collega-adviseurs en de griffier.

  • Je bent politiek sensitief.

  • Je bent een talent in het bouwen en onderhouden van relaties.

  • Je beschikt over een sterk analytisch vermogen.

  • Je beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden.

  • Je beschikt over humor en gedijt goed in een hectische omgeving.

  • Je hebt ervaring als commissiegriffier.

Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zon inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.

Goed om te weten:
Gesprekken zijn gepland in de week van 26 augustus. De manager zal contact opnemen indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.

Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.

Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.

Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.