Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Directievoerder Gebiedscontracten Civiele Kunstwerken

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Sluit over 12 dagen
100 Utrecht

Omschrijving

Directievoerder Gebiedscontracten Civiele Kunstwerken Periode: Van 01-10-2025 tot 01-10-2026 (12 aantal maanden) met mogelijke opties tot verlenging Belasting: 20 uur per week gemiddeld Tarief: Maximaal 100,- euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW Functieschaal: 10 Korte beschrijving speelveld Utrecht heeft jou nodig! Afdeling Beheer Openbare Ruimte (BOR) bestaat uit meerdere groepen waaronder de groep Wegen, Constructies en Installaties (WCI). Binnen WCI ligt ook het beheer over de assets van Civiele Kunstwerken, zoals bijvoorbeeld bruggen, viaducten, onderdoorgangen, kade- en oeverconstructies. Wij stellen hiervoor onderhoudscontracten op die we verdelen in 4 verschillende gebieden. Hier zoeken we een directievoerder voor.

Opdrachtomschrijving (de taken):

We zoeken een directievoerder die zich gaat richten op de gebiedscontracten voor regulier onderhoud. Het betreft 4 gebieden waar verschillende aannemers actief zijn. Je denkt mee over het opstellen van onderhoudscontracten, BLVC-plannen en veiligheidsdossiers. Samen met de aannemer werk je plannen uit die zorgen voor een veilige en efficiente uitvoering, waarbij jouw expertise van onschatbare waarde is. Tijdens de uitvoeringsfase houd jij scherp zicht op de voortgang, kwaliteit en kosten van de werkzaamheden. Je bewaakt niet alleen de planning en vergunningen, maar zorgt er ook voor dat risicos tijdig worden gesignaleerd en aangepakt. Of het nu gaat om het beoordelen van plannen, het voorzitten van bouwvergaderingen, of het aansturen van toezichthouders, jij houdt de regie. Als aanspreekpunt voor aannemers ben jij degene die knelpunten oplost en ervoor zorgt dat het werk wordt opgeleverd volgens de gestelde eisen. Het is belangrijk dat je in dit werk overzicht en koers kunt houden en goed kunt inschatten waar je wel en niet op in moet grijpen. Je bent in staat om de aannemer scherp te houden op het naleven van de beloften die zijn gedaan in de aanbesteding van de contracten maar houdt met hen ook de relatie goed. Je werkt samen met gebiedsbeheerders en rapporteert aan assetmanagers en -beheerders. Je werkt autonoom, waar mogelijk met eigen middelen en richt je werkzaamheden naar eigen inzicht in. Er is geen sprake van leiding en toezicht door een leidinggevende. De beoordeling van de werkzaamheden vindt plaats op basis van het resultaat van de werkzaamheden.

Resultaat van de opdracht

Als directievoerder gebiedscontracten voer je regie op de contracten in vier gebieden, bewaak je planning, kwaliteit, veiligheid en kosten, en houd je toezicht op de naleving van contractafspraken. Je werkt nauw samen met aannemers, gebiedsbeheerders en assetmanagers om risicos te beperken, knelpunten op te lossen en een efficiente uitvoering te garanderen.

Eisen

  • Hbo werk- en denkniveau en een opleiding in de richting van Grond- Weg- en Waterbouw
  • Minimaal 5 jaar werkervaring als directievoerder en hebt aantoonbare scholing op het gebied van UAV-directievoering.
  • Ervaring met het aansturen van aannemers binnen zowel RAW bestekken.
  • Het is een pre als je ook ervaring hebt met UAV-(gebieds)contracten op het gebied van civieltechnisch onderhoud.
  • Goede communicatievaardigheden; je spreekt de taal van de aannemer en kunt uitstekend de zakelijke kant en de relatie van elkaar gescheiden houden.

Wensen en competenties

Wensen

    Competenties

      Organisatie en team

      Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zon inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.

      Gespreksinformatie

      Gesprekken zijn gepland in de week van 1 september. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. De gesprekken vinden op de Tractieweg 2, Utrecht. De manager zal contact met je opnemen indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Het opvragen van referenties kan in een latere fase onderdeel zijn van de procedure.

      Overige informatie

      Benodigd aantal professionals:

      De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief. De kwaliteit voor circa 75%. Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden. Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen. Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd. De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend. Gemeente Utrecht heeft het voornemen om per mei 2026 gebruik te maken van een broker. Indien dit voornemen wordt gerealiseerd, zullen de overeenkomsten die doorlopen na 1 november 2026 via de broker worden gehercontracteerd. De hercontractering zal in dat geval plaatsvinden in oktober/november 2026. Bij deze hercontractering blijven de inhuurtermijn en het tarief ongewijzigd.

      Meer informatie
      Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
      Help
      Contact
      Help
      Hoe werkt het?
      Veelgestelde vragen
      Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
      Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
      Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
      Sybren Hindriks
      Opdracht Adviseur