Adviseur Business controller afdeling Cultuur

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
110 14 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

28 jul 2025

Uren per week:

14

Publicatiedatum:

26 feb 2025

Korte beschrijving speelveld
Utrecht heeft jou nodig!

Binnen de afdeling Culturele Zaken werk je bij het team Finance & Control, waarin de bedrijfsvoering is ondergebracht. Je opereert in een dynamische omgeving, in samenwerking met specialisten op het gebied van subsidieprocessen, juridische zaken, communicatie, interne beheersing en informatie- en procesmanagement.

Je werkt samen met collega's binnen de afdeling Culturele Zaken, waarin alle sectoren van de kunst vertegenwoordigd zijn. De afdeling is relatief klein. Gevolg is dat er daarom veel gedaan wordt in netwerken en dat de functie vraagt om een integrale invulling. Het gemeentebestuur wordt geadviseerd over het te voeren cultureel beleid en het vastgestelde beleid wordt omgezet in concrete activiteiten en voorzieningen.

De afdeling Culturele Zaken zet in op een samenhangend cultuurbeleid en op stimulering en versterking van het culturele klimaat in de stad, met een breed (publieks-)bereik. Daar draag je vanuit deze opdracht aan bij.

Omschrijving van de opdracht
Je voert de volgende taken uit:

  • Het beantwoorden van financiële vraagstukken voor culturele organisaties (zoals TivoliVredenburg, Centraal Museum en Stadsschouwburg);

  • MT-stukken met financiële impact beoordelen conform spelregels van gemeenten en BBV;

  • Het financieel beoordelen van jaarstukken en financiële rapportages;

  • Het beoordelen van de bijdrage van het subsidiedashboard, waarmee de beleidscollega's worden ondersteund in de monitoring van de subsidie;

  • Coördinatie en werkverdeling van het team F&C, bestaande uit 2 adviseurs business controle en 1 financieel specialist;

Je werkt autonoom, waar mogelijk met eigen middelen en richt je werkzaamheden naar eigen inzicht in. Er is geen sprake van leiding en toezicht door een leidinggevende. De beoordeling van de werkzaamheden vindt plaats op basis van het resultaat van de werkzaamheden.

Resultaat van de opdracht
Het resultaat van deze opdracht is dat de financiële vraagstukken zijn beantwoord en de jaarstukken, rapportages en het subsidiedashboard zijn beoordeeld. Tevens is de werkverdeling binnen team F&C aanzienlijk verbeterd.

Vereisten

  • Minimaal 5 jaar ervaring in een financiële functie, als controller of financieel adviseur;

  • Aantoonbare kennis van het vakgebied van planning en control;

  • Een afgeronde hbo opleiding richting van bedrijfseconomie of bedrijfskunde;

  • Aantoonbare ervaring met gemeentelijke financiën;

  • Relevante ervaring met het toepassen van adviesvaardigheden en met beleidsontwikkeling in een politiek bestuurlijke omgeving.

Competenties

  • Je bent analytisch en je weet de vertaalslag te maken van ruwe cijfers sec naar een goed en helder managementadvies.

  • Je bent resultaat- en klantgericht. Je neemt graag het initiatief en hebt daarbij oog voor je omgeving.

  • Je kunt gemakkelijk contacten leggen en onderhouden met mensen van verschillende aard en uiteenlopend niveau.

Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zon inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11.

Werkdagen
We verwachten fysieke aanwezigheid op kantoor gedurende deze opdracht, zodat afstemming en samenwerking kan plaatsvinden. Op maandag werkt team F&C veelal op kantoor.
De opdracht wordt vervult van begin maart tot 28 juli 2025 met mogelijke opties tot verlenging, met een belasting van 14 uur per week.

Interview
Gesprekken zijn gepland op donderdagmiddag 13 maart. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. De gesprekken vinden plaats op het Stadskantoor, Stadsplateau, te Utrecht.
Het opvragen van referenties kan in een latere fase onderdeel zijn van de procedure.

De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief. De kwaliteit voor circa 75%.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 / britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.