thumbnail
thumbnail

Adviseur Bestuur en Beleid Openbare Ruimte

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
110
16-20 Utrecht

Begindatum:

1 okt 2024

Einddatum:

31 mrt 2025

Uren per week:

16-20

Publicatiedatum:

3 sept 2024

Adviseur Bestuur en Beleid Openbare Ruimte
Periode: Van 1-10-2024 tot 31-3-2025 met mogelijke verlengingsopties
Belasting: 16 - 20 uur per week gemiddeld
Tarief: max. 110 euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW

Korte beschrijving speelveld
Wij werken bij de afdeling beheer openbare ruimte (BOR) aan een veilige en leefbare openbare ruimte voor onze inwoners en bezoekers.

Onze adviseur Bestuur en Beleid zorgt voor de beantwoording van bestuurlijke vragen en stemt daarvoor af met onze inhoudelijke specialisten die alles weten over het beheer van de openbare ruimte. Je werk bestaat o.a. uit het opstellen van raadsbrieven, afstemmen met de bestuursadviseurs en je zorgt dat waar nodig ook communicatie naar de wijkbureaus en bewoners plaatsvindt.

Als Adviseur Bestuur en Beleid ben je werkzaam onder aansturing van de teamleider Beleid & Programma. Dit team vormt met de teams Wegen, Constructies en Installaties de groep WCI. Je werkt nauw samen met assetmanagers en onze strategisch adviseur. De groep WCI is onderdeel van de afdeling Beheer Openbare Ruimte (BOR).

Goed om te weten: je vervangt een collega die met zwangerschapsverlof is.

Je taken zijn:
Je taken als Adviseur Bestuur en Beleid Openbare Ruimte zijn:

  • Het opstellen van raadsinformatiebrieven, stafnotities en andere communicatie van onze groep richting de wethouder, het college en de gemeenteraad.

  • Het beantwoorden van brieven van inwoners aan de wethouder en het beantwoorden van schriftelijke en mondelinge vragen van de raad aan het college.

  • Je geeft bestuurlijk advies of beleidsadvies. Je coordineert of adviseert je collegas over de te doorlopen processen.

  • Het afstemmen met assetmanagers, sr. adviseurs en de bestuursadviseurs van het college.

  • Jij helpt bij het schrijven van de stukken, waarbij technische vraagstukken zo worden opgeschreven dat dit voor leken ook te begrijpen is.

  • Je bewaakt en coordineert de voortgang van toezeggingen en moties aan het bestuur en de politiek.

  • Je bent beschikbaar om mede te ondersteunen en adviseren bij de (voorbereiding van) de raadsbehandelingen van de begrotingscyclus.

Jij hebt:

  • Minimaal een afgeronde HBO opleiding.

  • Kennis van en minimaal 3 jaar relevante ervaring met bestuurlijke advisering in een, bij voorkeur grotere, ambtelijke organisatie.

  • Je hebt kennis van- en ervaring met het werkveld openbare ruimte. Je hoeft geen inhoudelijk specialist te zijn maar je bent ondernemend genoeg om de juiste informatie op te halen en kritische vragen te stellen aan bijvoorbeeld de verantwoordelijk assetmanagers om het bestuur goed te kunnen informeren en adviseren.

  • Stevige en proactieve teamplayer met coordinerende kwaliteiten, die uitstekend kan samenwerken en kan netwerken.

  • Je beschikt over een uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden en politieke sensitiviteit.

  • Je kent/ bent op de hoogte van de politieke/bestuurlijke context van Utrecht en je kent de processen om stukken aan een wethouder, het college of de raad voor te leggen (of neemt initiatief om die te leren kennen). Je hebt enige politieke en bestuurlijke sensitiviteit en kan adviseren over het te doorlopen proces.

Goed om te weten:
Gesprekken worden gepland in overleg, waarschijnlijk in de week van 16 september. De manager zal contact opnemen indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek om dit te plannen. Dit kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.
De standplaats voor het verrichten van de werkzaamheden is Tractieweg 2 te Utrecht, werkzaamheden kunnen deels thuis worden uitgevoerd of op een andere werklocatie van de gemeente zoals het Stadskantoor (Stadsplateau 1).

De werkzaamheden kunnen naar waarschijnlijkheid in 16 uur per week gemiddeld uitgevoerd worden, in drukkere periodes kan het zijn dat er iets meer uren nodig zijn. Vandaar de bandbreedte van 16-20 uur.

Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.

Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur

Ben jij de Adviseur Bestuur en Beleid Openbare Ruimte die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.