Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Projectleider Warmtetransitie

Raadhuisweg 7, 9251 GH Burgum, Nederland

Sluit over 14 dagen
95 24 - 36 uur per week Friesland

Begindatum:

18 aug 2025

Einddatum:

28 feb 2026

Uren per week:

24 - 36

Publicatiedatum:

14 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Binnen het team Duurzaamheid zijn wij op zoek naar een ervaren projectleider voor de gemeente Tytsjerksteradiel. De Projectleider Warmtetransitie die wij zoeken draagt bij om het doel van een energieneutraal gemeente in 2040 te bereiken. Als projectleider Duurzaamheid geef jij mede uitvoering aan de transitievisie warmte op basis van een wijkgerichte aanpak. In samenwerking met jouw collega projectleiders willen wij dit realiseren waarbij een goede samenwerking en ondersteuning van elkaar een gewenst en een groot voordeel is.

Verantwoordelijkheden

De projectleider Warmtetransitie is verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van de warmte-uitvoeringsplannen. In samenwerking met collega-projectleiders wordt gewerkt aan het opstellen van een samenhangend warmteprogramma voor de gemeente Tytsjerksteradiel. Daarbij wordt nauw samengewerkt met betrokken inwoners en lokale partijen, zoals de energiecooperaties binnen de gemeente.

Affiniteit met uiteenlopende technische warmteoplossingen, integraal projectmanagement en participatie is belangrijk in deze rol. De focus ligt op energiebesparing en het opwekken van duurzame energie, ook binnen regionale samenwerkingsverbanden zoals ANNO en FET.

Verder ben je integraal verantwoordelijk voor:

  • Het leveren van een actieve bijdrage in op het opstellen van het warmteprogramma;
  • Opstellen en de uitvoering van uitvoeringsplannen voor de warmtetransitie in onze dorpen.
  • Leiden en coordineren van (complexe) projecten in het fysieke en economische domein;
  • Bewaken van budgetten, subsidieaanvragen en planning;
  • Voorbereiden Bestuurlijke besluitvorming en opstellen van voortgangsrapportages;
  • Het begeleiden van collegas, zoals junior projectleiders, projectondersteuners en trainees.

Eisen

  • Relevante Hbo+-opleiding
  • Minimaal 3 jaar werkervaring op het gebied van projectmanagement
  • In het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen

Wensen en competenties

Wensen

  • 50 %De mate van aantoonbare werkervaring in het ontwikkelen en implementeren van beleidsplannen op het gebied van de warmtetransitie. (blijkt uit cv).
  • 40 %De mate van in het geven van (bestuurlijk) advies en je kunt uitstekend stukken schrijven. (blijkt uit cv).
  • 10 %De kandidaat beheerst de Friese taal actief of passief.

Organisatie en team

Binnen het team Duurzaamheid zijn wij op zoek naar een ervaren projectleider voor de gemeente Tytsjerksteradiel.

Gespreksinformatie

De gesprekken vinden plaats op donderdag 31 juli 2025.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De kandidaat is inzetbaar vanaf 18 augustus 2025 tot en met 28 februari 2026 voor 24 tot 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De opdracht is voor 24 tot 36 uur per week. Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week. De functie is in de organisatie op basis van de Cao Gemeenten ingeschaald op functieschaal 11. U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking. Zelfstandigen zonder personeel (ZZPers, maar ook BV's met enkel een directeur-grootaandeelhouder) kunnen om deze reden niet (rechtstreeks) inschrijven op deze opdracht. Als een zelfstandige zonder personeel of een BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder zich inschrijft leidt dit uitsluiting tot van de opdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur