Civieltechnisch werkvoorbereider

gemeente Terschelling

Burgemeester van Heusdenweg 10-A, 8881 EB West-Terschelling, Nederland

Sluit over 5 dagen
100 24 uur per week Friesland

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

31 aug 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

12 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Civieltechnisch werkvoorbereider die ook kan toezien op de planning

De werkvoorbereider bereidt projecten voor zoals de aanleg van of het onderhoud aan wegen, riolering of openbare verlichting. De nadruk ligt in het begin op werkvoorbereiding en na ongeveer twee maanden komt het toezichthouden erbij.

Hierbij werkt de kandidaat mee aan het tekenwerk in de schetsfase en de kostenraming in de schetsfase (van grotere projecten).  Het tekenwerk en de werkvoorbereiding gaat over kleinere onderhoudsklussen. Grotere werkzaamheden (zoals het maken van bestekken) zetten we weg bij ingenieursbureaus. De kandidaat doet daarnaast  voorbereidende GPS-(in)metingen ter plaatse, onder andere van objecten in de openbare ruimte. De kandidaat gaat met beheerders en aannemers aan de slag om tot goede opdracht verstrekkingen te komen, werkt mee aan goede kostenramingen vanuit onze kant en passende offertes vanuit de aannemers. Tot slot ziet de kandidaat toe op de uitvoering door controle van de werkzaamheden door de uitvoerende partij. Eventuele vraagstukken in deze fasen van de projecten weet de kandidaat met diens ervaring prima op te lossen.

De kandidaat is verantwoordelijk voor:

  • Meewerken aan voorbereidend (schets)tekenen in tekenprogramma's zoals autocad, GPS-inmeting van objecten in de openbare ruimte, Meewerken aan kostenramingen en offertebeoordeling.

  • Toezien op en controle van de uitvoering van de afspraken door uitvoerende partij

  • Afstemming met collega's waaronder de civieltechnisch projectleider

We zoeken een kandidaat die:

  • Als is een vis in het water is als werkvoorbereider gericht op civieltechnische opdrachten;

  • Praktisch is ingesteld en helder kan communiceren op verschillende niveaus;

  • Een ervaren en positief kritisch oog heeft voor de uitvoering van civieltechnische opdrachten/projecten waardoor deze afwijkingen in uitvoeringen snel signaleert;

  • Ervaring heeft met het bespreken van afwijkingen met uitvoerende partijen;

  • Ervaren en bekwaam is bij tekenprogramma’s zoals autocad en GPS-inmetingen.

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.

  • Minimaal 3 jaar werkervaring als civieltechnisch werkvoorbereider in de openbare ruimte.
    Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) opdrachten/projecten in uw toelichting, waaruit blijkt dat u aan deze eis van minimaal 3 jaar voldoet. Hierbij graag specifiek de naam van de organisatie(s) benoemen.

  • Minimaal 3 jaar ervaring met het toezien op de naleving van afspraken bij de uitvoer van civieltechnische projecten /opdrachten.
    Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) opdrachten/projecten in uw toelichting, waaruit blijkt dat u aan deze eis van minimaal 3 jaar voldoet. Hierbij graag specifiek de naam van de organisatie(s) benoemen.

  • Relevante MBO/HBO opleiding op civieltechnisch gebied Benoem de naam van het opleidingsinstituut, de plaats, de afstudeerrichting en het afstudeerjaar.

  • Minimaal 3 jaar ervaring in de afgelopen 10 jaar met gps-inmetingen in de openbare ruimte.
    Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) minimaal 3 objecten /opdrachten/projecten in uw toelichting, waaruit blijkt dat u aan deze eis van minimaal 3 jaar voldoet. Graag specifiek de naam van de organisatie(s) benoemen.

  • Minimaal 3 jaar ervaring in de afgelopen 10 jaar met het werken met tekenprogramma's zoals autocad.
    Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) minimaal 3 opdrachten/projecten in uw toelichting, waaruit blijkt dat u aan deze eis van minimaal 3 jaar voldoet. Graag specifiek de naam van de programma's en onderwerp van de tekeningen benoemen.

  • U bent in het bezit van rijbewijs B

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 7 jaar werkervaring als civieltechnisch werkvoorbereider in de openbare ruimte.
    40 %

  • Minimaal 7 jaar werkervaring in toezichthouden op civieltechnische opdrachten/projecten.
    40 %

  • Minimaal 3 jaar werkervaring binnen een gemeentelijke organisatie.
    20 %

Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van kwaliteit: 80 %
Gewicht van prijs: 20 %

Competenties

  • resultaatgericht

  • communicatief vaardig op verschillende niveaus

  • civieltechnische competenties

  • besluitvaardigheid

  • stevige persoonlijkheid voor het bespreken van afwijkingen

Organisatie en team

Gemeente Terschelling; een uniek Waddeneiland met prachtige natuur en vele civieltechnische vraagstukken. Voor het team Techniek zijn we zoek naar een werkvoorbereider en die (overwegend) civieltechnische projecten voorbereidt vanaf de plan-/ tekenfase en vervolgens toeziet op de uitvoering door de uitvoerende partij.

De kandidaat maakt deel uit van het team Techniek dat de gehele openbare ruimte in eigendom van de gemeente beheerd. Terschelling is een kleine gemeente, met weinig mensen wordt veel gedaan. Je werkt in een divers werkveld en verantwoordelijkheden liggen laag in de organisatie. Dat heeft als voordeel dat er korte lijntjes zijn en dat je betrokken bent bij verschillende opdrachten tegelijkertijd. 

Gespreksinformatie

Interviews/selectiegesprekken voor deze opdracht staan gepland voor 27 augustus, bij voorkeur op Terschelling.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 september 2025 tot en met 31 augustus 2026 voor 24 uur per week. Kandidaat is hierbij drie dagen per week op Terschelling aanwezig. Bij voorkeur op maandag-dinsdag-woensdag. Interviews/selectiegesprekken voor deze opdracht staan gepland voor 27 augustus, bij voorkeur op Terschelling.

  • De inhuuropdracht kan optioneel twee maal worden verlengd, afhankelijk van toegevoegde waarde voor de projecten en de looptijd projecten.

  • De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

  • Het kunnen overleggen van een Verklaring Omtrent Gedrag is noodzakelijk om de opdracht te kunnen uitvoeren vanwege het kunnen werken in gemeentelijke systemen voor het genereren van stukken voor besluitvorming en voor financiële verantwoordelijkheid.

Wij zoeken een detacheringsbureau dat professionals levert op basis van een traditionele werkgeversrelatie waarbij de professional in loondienst is bij het detacheringsbureau.

CV
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 3 pagina's A4. De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

Opleidingen en diploma's
Indien bij de eisen en/of de gunningcriteria kwaliteit gevraagd wordt naar afgeronde opleidingen, dan dient een kopie diploma en/of certificaat te worden toegevoegd aan de aanvraag. Kunnen Externen dit niet aantonen (op het moment dat hierom wordt gevraagd), dan is definitieve afwijzing het gevolg.

Referenties
Onder een referentie verstaan wij een overzichtelijke omschrijving van minimaal één eerdere opdracht. Hierin moet tot uitdrukking komen wie de opdrachtgever was, de begin- en einddatum van de opdracht en het aantal uren per week. Elke referentie moet de mogelijkheid bieden contact op te nemen met de voormalige opdrachtgever, hetgeen in zijn algemeenheid alleen zal gebeuren als de Externe in aanmerking komt voor een interview.

VOG
Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is een verklaring waaruit blijkt dat gedrag van de Externe in het verleden geen bezwaar vormt voor het vervullen van een specifieke taak of functie in de samenleving.  Voor aanvang van de opdracht dient er een VOG te worden overlegd. Kunnen Externen dit niet aantonen, dan is definitieve afwijzing het gevolg.

Tarieven
De overeengekomen uurtarieven staan vast voor de duur van de overeenkomst (inclusief alle verlengingen), zijn in euro’s, omvatten alle belastingen (maar exclusief BTW) en betreffen de overeengekomen prestatie, alsmede alle overige kosten, zoals die van training of inwerking van personeel, reis- en verblijf- en voorrijkosten, administratiekosten en de kosten van de verpakking.

Expliciet vermelden wij dat eventuele verblijfskosten en de reisduur voor woon-werkverkeer niet voor vergoeding in aanmerking komen. De opgegeven prijs dient marktconform en reëel te zijn. Marktconform en reëel houdt in dat Leveranciers eerlijke, kostendekkende en in de markt gebruikelijke prijzen dienen op te geven, als basis voor een gezonde Inhuuropdracht. Het doel hiervan is te voorkomen dat prijzen worden ontvangen die te veel afwijken van hetgeen in de markt gebruikelijk is, welke enerzijds de gunningsmethodiek negatief beïnvloeden en anderzijds praktisch niet toepasbaar zijn.

Faciliteiten
De leverancier verleend de nodige faciliteiten aan de Externe wanneer dit noodzakelijk is voor het uitoefenen van de opdracht. Te denken valt aan het beschikbaar stellen van een laptop en/of telefoon. 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur