Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Beleidsadviseur Ruimtelijke Ordening

Raadhuisweg 7, 9251 GH Burgum, Nederland

Sluit over 15 dagen
105 28 - 32 uur per week Friesland

Begindatum:

4 aug 2025

Einddatum:

4 feb 2026

Uren per week:

28 - 32

Publicatiedatum:

10 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht omschrijvingTeam Ruimtelijke Ordening is op zoek naar een betrokken en deskundige beleidsadviseurs Ruimtelijke Ordening. Jij begeleidt complexe ruimtelijke projecten en beoordeelt ruimtelijke onderbouwingen van plannen binnen de kaders van de Omgevingswet. Dat doe je uiteraard niet alleen, maar in nauwe samenwerking met interne collegas en externe deskundigen.Daarnaast behandel je individuele ruimtelijke verzoeken en zorg je dat de bijbehorende procedures zorgvuldig en duidelijk verlopen. Je beweegt je makkelijk tussen beleid en praktijk en draagt bij aan een duurzame en goed afgewogen ruimtelijke ontwikkeling.

We zoeken een beleidsadviseur die zelfstandig werkt, maar ook het gesprek opzoekt. Iemand die het leuk vindt om te sparren, die vragen durft te stellen en helder communiceert. Vriendelijk vasthoudend, met een prettig eigenwijze blik en een scherpe inhoudelijke aanpak.

Verantwoordelijkheden
Als beleidsadviseur Ruimtelijke Ordening werk je mee aan team- en organisatiebrede projecten. Je denkt mee over strategische keuzes en stuurt in afstemming met partijen als provincie en Rijk op een goede ruimtelijke koers.De invoering van de Omgevingswet en ontwikkelingen zoals de energietransitie vragen om een actieve, meedenkende rol. Jij helpt richting te geven aan de positie van ruimtelijke ordening binnen een dynamische en veranderende omgeving.Daarnaast ben je verantwoordelijk voor:
- Het initieren en formuleren van beleid en beleidsregels;
- Het realiseren van bestuurlijk draagvlak in een maatschappelijk dynamische omgeving;
- Het werken met planologische en stedenbouwkundige processen;
- Burgerparticipatie en omgevingsmanagement.

Eisen

  • Minimaal een afgeronde Hbo-opleiding in passend vakgebied.
  • Minimaal 3 jaar werkervaring als Beleidsadviseur Ruimtelijke Ordening binnen een gemeentelijke organisatie.
  • In het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen.

Wensen en competenties

Wensen

  • 40 %De mate van werkervaring binnen een gemeentelijke organisatie (blijkt uit cv).
  • 30 %De kandidaat heeft kennis van planologische processen en heeft ervaring met burgerparticipatie en omgevingsmanagement.
  • 20 %De kandidaat is politiek sensitief, bewust van de omgeving waarbinnen er geopereerd wordt en is in staat om zelfstandig te werken.
  • 10 %De kandidaat heeft een positieve houding ten opzichte van de Friese taal en beheerst deze bij voorkeur.

Organisatie en team

Team Ruimtelijke Ordening

Gespreksinformatie

De gesprekken vinden plaats op dinsdag 5 augustus 2025.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De functie is in de organisatie op basis van de Cao Gemeenten ingeschaald op functieschaal 10.

U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.

De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking. Zelfstandigen zonder personeel (ZZPers, maar ook BV's met enkel een directeur-grootaandeelhouder) kunnen om deze reden niet (rechtstreeks) inschrijven op deze opdracht. Als een zelfstandige zonder personeel of een BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder zich inschrijft leidt dit uitsluiting tot van de opdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur