Begindatum:
21 jul 2025Einddatum:
20 sept 2025Uren per week:
24Publicatiedatum:
9 jul 2025Werkzaamheden/verantwoordelijkheden
Jij gaat:
als integratiecoach de statushouders begeleiden bij hun start in de gemeenten;
samen met hen werken aan het bevorderen van de zelfredzaamheid en het wegwijs worden in de samenleving;
nauw samenwerken met de consulenten nieuwkomers en de collega's van Dokwurk;
hulp bieden bij de verhuizing van het AZC naar de woning in de gemeente;
wekelijkse maatschappelijke begeleiding aanbieden voor de duur van 1 jaar gericht naar zelfredzaamheid op verschillende leefgebieden;
een inloopspreekuur aanbieden voor de statushouders die na het 1e jaar begeleiding nog af en toe ondersteuning nodig hebben bij vragen;
begeleiding aanbieden naar het bevorderen van de financiële zelfredzaamheid;
de voortgang bewaken en onderhoudt contacten;
een MBO opleiding;
affiniteit met de doelgroep;
de volgende competenties: communicatieve vaardigheden, resultaatgericht, klantgericht, betrokken, motiverend, zelfstandig;
een rijbewijs en eigen vervoer;
en signalerende rol en verwijst indien nodig door naar de daarvoor aangewezen betrokken collega/samenwerkingspartner en je kunt omgaan met weerstand
U voegt een cv van maximaal 2 pagina's A4 toe;
Aantoonbare werkervaring met de doelgroep;
Rijbewijs en eigen vervoer;
MBO opleiding.
Mate van affiniteit met de doelgroep statushouders;
70 %
Mate van ervaring met begeleiden naar zelfredzaamheid.
30 %
Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van kwaliteit: 30 %
Gewicht van prijs: 70 %
Communicatieve vaardigheden
Resultaatgericht
Klantgericht
Betrokken
Motiverend
Zelfstandig
Als Integratiecoach statushouders maak je deel uit van het team ‘Beleid Sociaal Domein’. Dit team richt zich op het sociaal domein en op het brede terrein van leefbaarheid.
Sinds enkele maanden hebben we op het gebied van integratiecoaching een samenwerking met gemeente Noardeast-Fryslân en Dokwurk. Je werkplek is op de locatie van Dokwurk in Dokkum.
Als Inschrijver in de top is geëindigd, ontvangt inschrijver een uitnodiging voor het interview. Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria. De criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling op de offertes (gunningsbeslissing) worden de resultaten bekendgemaakt in deze applicatie.
Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 21 juli 2025 tot en met 20 september 2025 voor 24 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel 2 maal met maximaal 3 maanden worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
CV-eisen
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 2 pagina's A4. De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.