Adviseur Ruimtelijke Ontwikkeling Wonen

gemeente Súdwest-Fryslân

Marktstraat 15, 8601 CR Sneek, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 32 Friesland

Begindatum:

1 jun 2025

Einddatum:

31 mei 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

20 mei 2025

Adviseur Ruimtelijke Ontwikkeling Wonen

Omschrijving van de opdracht
Als Adviseur Ruimtelijke Ontwikkeling Wonen heb je een heldere visie hoe het aangezicht van de gemeente Súdwest-Fryslân er uit moet gaan zien. Met jouw vakinhoudelijke kennis en politiek bestuurlijke sensitiviteit lever je een belangrijke bijdrage aan de aanpak van grote ruimtelijke opgaven, vooral ontwikkeling van woningbouwlocaties. 

Uiteraard werk je in integrale projecten nauw samen met de andere gemeentelijke experts en collega’s van de ketens omgeving, ruimte en ontwikkeling. Kortom, een interessante en uitdagende baan waarin je impact hebt en midden in de samenleving komt te staan!

Verantwoordelijkheden
 Je adviseert het bestuur en in- en externe stakeholders. Belangrijk werk want daarmee zorg je er voor dat er voldoende woningen voor onze inwoners komen en de kernkwaliteiten van ons weidse landschap met negenentachtig kernen bewaard blijft.

Als Adviseur Ruimtelijke Ontwikkeling Wonen maak je deel uit van het team ruimtelijke ontwikkeling, cluster ruimtelijke ordening. Je gaat aan de slag met de ontwikkeling van het ruimtelijk beleid en daaruit voorkomende ruimtelijke plannen. Daarnaast behandel je aanvragen met betrekking tot planschade en nadeelcompensatie. Je werkt in integrale projectteam woningbouwontwikkeling waarbinnen jij een coördinerende, voorbereidende en begeleidende rol hebt. Als sparringpartner geef je alle betrokkenen advies over jouw aandachtsgebied. Vanzelfsprekend maakt participatie met inwoners, initiatiefnemers en andere stakeholders deel uit van jouw werk. Ook vertegenwoordig je de gemeente richting inwoners en bedrijven, bijvoorbeeld bij bewonersavonden en in mogelijke bezwaar- en/of beroepszaken. 

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1-6-2025 tot en met 31-5-2026 voor 32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

CV-eisen
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 5 pagina's A4. De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

Eisen

  1. U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe.

  2. Kandidaat heeft een opleiding op HBO niveau met aantoonbare ervaring en deskundigheid op vergelijkbaar niveau.

  3. Kandidaat is bereid om na gunning de integriteitsverklaring van opdrachtgever (zie bijlage) te ondertekenen. Voor aanvang van de werkzaamheden levert kandidaat deze in bij opdrachtgever.

  4. De kandidaat kan en is bereid na gunning een geldig VOG, risicogebieden 1, 4 en 8 (8 alleen bij functies in het Sociaal Domein), te overleggen. De VOG dient voor aanvang van de werkzaamheden te zijn overlegd aan opdrachtgever (de kandidaat kan pas starten als de VOG is ingeleverd).

  5. Kandidaat heeft minimaal 2 jaar werkervaring binnen een Gemeente op het gebied van Advisering in Ruimtelijke Ordening

Competenties
Tijdens het gesprek zal een toetsing op de volgende competenties plaatsvinden:

  • probleem oplossend vermogen

  • Innovatief 

  • politiek-bestuurlijke sensitiviteit

Daarnaast wordt getoetst in welke mate:

  • de kandidaat over de communicatieve eigenschappen blijkt te beschikken die nodig zijn voor de uitvoering van de opdracht;

  • de kandidaat over de relevante vakinhoudelijke kennis blijkt te beschikken;

  • de kandidaat zijn of haar visie op de opdrachtuitvoering overtuigend verwoordt.

Wensen

  1. Meer dan 2 jaar ervaring als Adviseur Ruimtelijk Ontwikkeling, des te meer jaren, des te meer punten
    40 %

  2. Je hebt een pre als je kennis en ervaring hebt met de Omgevingswet
    40 %

  3. Je hebt ervaring met het werken in projecten voor Gebiedsontwikkeling
    20 %

Aanvullende informatie

  • Hybride werken
    Bij Súdwest-Fryslân werken we waar we nodig zijn. Heb je afspraken waarbij je fysiek bij aanwezig moet zijn, dan ben je op kantoor. Heb je geen verplichtingen op kantoor en leent de functie zich voor thuiswerken, dan kun je thuis werken. 

  • SROI
    Indien de totale opdrachtwaarde van de opdracht  (al dan niet na verlenging) boven € 100.000,- uitkomt, dan is bieder verplicht om social return (2%) over de gehele opdracht toe te passen. Voor meer informatie zie https://sudwestfryslan.nl/onderwerp/infosocialreturn of de bijlage bij deze uitvraag.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.