Projectleider Gebiedsontwikkeling

Crackstraat 2, 8441 ES Heerenveen, Nederland

Sluit over 2 dagen
135 28 - 36 Friesland

Begindatum:

16 jun 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

28 - 36

Publicatiedatum:

22 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Wij zijn voor het team Wonen en Leven van de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling op korte termijn op zoek naar een enthousiaste Projectmanager Gebiedsontwikkeling voor 28 a 36 uur per week. Het betreft vooralsnog een tijdelijke functie tot 31-12-2025.

Opdracht omschrijving
Je bent projectleider van verschillende ontwikkelprojecten. Je bent verantwoordelijk voor het begeleiden en aansturen van projecten van derden vanaf de start tot de afronding of realisatie.

Daarnaast houd je je bezig met:

  • Het opstellen en bewaken van projectplannen en tijdsplanning, overleg met collega’s en externe betrokkenen en aansturing van externe specialisten.

  • Je voert planologische procedures zelf en zelfstandig uit.

  • Je maakt afspraken en vindt het vanzelfsprekend deze na te komen en verwacht van anderen hetzelfde.

  • Je draagt zorg voor heldere communicatie over de voorgang van projecten; je neemt interne en externe betrokkenen mee en zorgt ervoor dat ze goed aangehaakt zijn. Je koppelt je beslismomenten en resultaten tijdig terug aan onze bestuurders.

De afdeling
De afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling faciliteert en stimuleert ontwikkelingen op het brede terrein van de fysieke leefomgeving, economische zaken en leefbaarheid. Via gericht beleid en projecten levert de afdeling een leidende bijdrage aan de ontwikkeling van de gemeente Heerenveen.

De gemeente Heerenveen heeft diverse fysieke projecten op stapel staan die door middel van een nieuwe wijze van participatie met de gemeenteraad en burgers uitgevoerd gaan worden.

Verantwoordelijkheden
In deze opdracht krijg je de vrijheid om je eigen initiatieven in te zetten en je optimaal te ontwikkelen. Een werkplek in een enthousiaste vakgroep binnen team Wonen & Leven op de afdeling RO in een ambitieuze en professionele organisatie. Er gebeurt veel, wat afwisseling geeft in je werk. Je collega's zijn gezellig en helpen je graag verder.

De kandidaat is inzetbaar vanaf 16 juni 2025 tot en met 31 december 2025 voor 28-36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De gesprekken staan gepland op 4 en 5 juni. Wij willen je vragen hier rekening mee te houden.

Eisen

  1. U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.

  2. Je bent in de afgelopen 5 jaar minimaal 2 jaar aantoonbaar succesvol geweest in het vakgebied als projectleider. Je bent goed in plannen en organiseren.

  3. De kandidaat heeft ruime ervaring met het opstellen en bewaken van projectplannen en -tijdsplanning.

  4. De kandidaat beschikt over een politiek-bestuurlijke-antenne.

  5. De kandidaat heeft gedegen kennis van het fysieke domein en het voeren van planologische procedures.

  6. Je hebt een relevante opleiding op minimaal hbo-niveau afgerond.

Wensen

  1. De kandidaat heeft ervaring als projectleider binnen een gemeentelijke organisatie.
    25 %

  2. De kandidaat is omgevingssensitief en hebt goed inzicht in de belangen en positie van betrokkenen. Dit laat de kandidaat zien door open te communiceren en een betrouwbare partner te zijn.
    25 %

  3. De kandidaat beschikt over een stevige persoonlijkheid, resultaatgericht, gaat gestructureerd te werk, heeft een praktische instelling en durft kritische vragen te stellen. Hij/zij is nieuwsgierig en creatief in denken en handelen. Hij/zij ziet kansen en kunt die verzilveren.
    25 %

  4. De kandidaat heeft ervaring met diverse soorten projecten zoals gebiedsontwikkeling, woningbouw, detailhandel.
    25 %

Let op!:
Door de specifieke aard van deze opdracht en de voorwaarden vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) bestaat het risico op een fictieve dienstbetrekking. Om deze reden komen zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers) en BV’s met uitsluitend een directeur-grootaandeelhouder niet in aanmerking om (rechtstreeks) op deze opdracht in te schrijven. Inschrijving door een zelfstandige zonder personeel of een BV met alleen een directeur-grootaandeelhouder zal leiden tot uitsluiting van de opdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur