Projectleider Gebiedsontwikkeling

Stationsstraat 18, 9285 NH Buitenpost, Nederland

Sluit over 2 dagen
130 24 Friesland

Begindatum:

1 jul 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

21 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Opdracht omschrijving
Als projectleider ben je verantwoordelijk voor het leiden van complexe projecten op het gebied van gebiedsontwikkeling, van concept tot realisatie waarbij je alle fasen van het ontwikkelingsproces overziet en coördineert.

Deze functie is ingeschaald in schaal 11 cao SGO.

Verantwoordelijkheden
Als projectleider werk je professioneel, denk je buiten de gebaande paden en ‘werkt vanuit de bedoeling’. Verantwoordelijk zijn voor je werk is voor jou de gewoonste zaak, je maakt resultaatafspraken en deelt je werk zelf in. Je trekt samen op en laat collega’s en ideeën tot bloei komen. Je zoekt je collega’s graag en regelmatig op. Je deelt je ervaring en inspireert elkaar. Je bent proactief, legt eenvoudig verbindingen, daarbij kan je snel schakelen en beschikt over politiek-bestuurlijke sensitiviteit.

Verder:

  • Ontwikkel je visies en strategieën voor gebiedsontwikkeling;

  • Bewaak je de projectvoortgang, budgetten en kwaliteit;

  • Onderhandel je met ontwikkelaars, medeoverheden en andere belanghebbenden;

  • Ben je bedreven in participatietrajecten;

  • Pak je de verantwoordelijkheid voor het initiëren en leiden van complexe gebiedsontwikkelingsprojecten overeenkomstig het vastgestelde projectplan;

  • Faciliteer je ontwikkelingsprojecten van derden;

  • Verken je in nauwe samenwerking met de planeconoom de financiële haalbaarheid van complexe trajecten;

  • Stel je de programma’s van eisen op en stuurt op resultaat;

  • Stuur je interdisciplinaire projectteams aan en werkt samen met stakeholders;

  • Ben je een voorbeeld in projectmatig werken en deelt ook jouw kennis met collega’s;

  • Adviseer je het gemeentebestuur.

Inzet
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 juli 2025 tot en met 31 december 2025 voor 24 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De opdracht is voor 24 uur per week.

Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week. De gesprekken vinden plaats op 4 juni 2025. We vragen hier rekening mee te houden.

CV-eisen
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 3 pagina's A4. De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

Eisen

  1. U voegt een CV van maximaal 3 pagina's A4 toe.

  2. U voegt een motivatiebrief van de kandidaat van maximaal 2 pagina's A4 toe.

  3. Kandidaat heeft een afgeronde hbo-opleiding binnen het vakgebied van ruimtelijke ordening, projectontwikkeling, grondbeleid of vergelijkbaar.

  4. Kandidaat beschikt over minimaal 2 jaar ervaring op het gebied van projectleiding en gebiedsontwikkeling opgedaan in de afgelopen 5 jaar.

  5. Kandidaat heeft complexe projecten geleid op het gebied van gebiedsontwikkeling, van concept tot realisatie.

  6. Kandidaat is in het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen.

  7. De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking. Zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers, maar ook BV's met enkel een directeur-grootaandeelhouder) kunnen om deze reden niet inschrijven op deze opdracht. Als een zelfstandige zonder personeel of een BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder zich inschrijft leidt dit uitsluiting tot van de opdracht. Is de aangeboden kandidaat een ZZP'er zoals hiervoor benoemd?

Competenties

  • Samenwerken

  • Zelfstandig

  • Pro-actief

Wensen

  1. Mate van werkervaring bij een gemeentelijke organisatie
    40 %

  2. Mate van werkervaring in een soortgelijke functie
    40 %

  3. De kandidaat verstaat het Fries.
    20 %

Let op!:
De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking. Zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers, maar ook BV's met enkel een directeur-grootaandeelhouder) kunnen om deze reden niet inschrijven op deze opdracht. Als een zelfstandige zonder personeel of een BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder zich inschrijft leidt dit uitsluiting tot van de opdracht. 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur