Medewerker beleidsuitvoering II

Endelhovenlaan 1, 3601 GR Maarssen, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
82.5 16 Utrecht

Begindatum:

1 aug 2025

Einddatum:

1 apr 2026

Uren per week:

16 - 18

Publicatiedatum:

17 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Het Steunpunt Gedupeerden Toeslagenaffaire Stichtse Vecht. Het Steunpunt is er voor alle gedupeerden -en hun kinderen en ex-partners- van de kinderopvangtoeslagenaffaire in de gemeente. Het steunpunt biedt een laagdrempelige en vertrouwde werkwijze met vragen of problemen op alle levensgebieden. Te denken valt aan hulp bij dagbesteding, opleiding en werk. Huisvestingsvraagstukken. Geestelijke en lichamelijke klachten en traumaverwerking. Afhandeling van schulden of hulp bij financien. Opvoedondersteuning en relatiegesprekken. En natuurlijk de contacten met de Belastingdienst. Het doel is -in opdracht van het Rijk- de gedupeerden te ondersteunen bij hun herstel en het inrichten en oppakken van het normale (gezins-)leven.

Als Financieel specialist ondersteun en begeleid je samen met de andere twee medewerkers van het Steunpunt de inwoners van onze gemeente die gedupeerd zijn door de kinderopvangtoeslagenaffaire en die kampen met allerlei vragen en problemen. De vragen die je tegen kan komen zijn heel gevarieerd. Dat kan zijn het afhandelen van een lopende schuldregeling, het helpen bij het indienen van een schuldenlijst voor de afhandeling van de Belastingdienst of het treffen van betalingsregelingen. Ook het ondersteunen bij de contacten met de Belastingdienst en het helpen bij het opstellen van een dossier voor het proces aldaar hoort bij je taken als Financieel specialist.

Verder kan je denken aan budget coaching of het ondersteunen bij het verwijderen van achterstand codering bij het Bureau Kredietregistratie (BKR). Meedenken over (de financiele consequenties van) het starten van een tijdelijk budgetbeheer in te zetten terwijl je ondertussen met de gedupeerde werkt aan zelfredzaamheid in de toekomst. Je ondersteunt bij het afbouwen van beschermingsbewind en soms krijg je vragen die nog niet eerder zijn voorgekomen. Je inzet maakt deel uit van het plan van aanpak dat de maatschappelijk werker stelt. Jij levert input voor dit plan vanuit jouw expertise.

Bij alles wat je als Financieel specialist doet laat je standaard structuren, regels, procedures en afspraken zoveel mogelijk los. Je uitgangspunt is steeds wat is er werkelijk nodig. Je laat je leiden door wat de gedupeerde, diens kind of de ex-partner aangeeft nodig te hebben, maakt gebruik van de mogelijkheden die er zijn en maakt je hard voor nieuwe mogelijkheden als dat nodig is. Je volgt het tempo van de gedupeerde en baseert daarbij op de principes van stress-sensitieve dienstverlening. Je hebt en houdt hierbij oog voor het wantrouwen dat veel gedupeerden hebben in de overheid en werkt met geduld en begrip aan het winnen en behouden van vertrouwen. Je trekt hierbij gezamenlijk op met je collegas binnen het steunpunt.

Eisen

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
  • In het bezit van een beroepsaansprakelijkheidsverzekering of een aansprakelijkheidsverzekering bedrijven en biedt qua verzekerde hoedanigheid, inhoudelijk dekking aan minimaal de opdrachtwaarde van de opdracht;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Financieel specialist Kinderopvang Toeslagenaffaire binnen een gemeente;
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring binnen de schuldhulpverlening, bewindvoering of sociaal raadslieden werk;
  • Kennis en ervaring met het KOT is een pre;
  • Aantoonbare werkervaring met financiele regelingen en voorzieningen binnen een gemeente, duidelijk blijkend uit het cv;
  • Uiterlijk per 1 augustus 2025 beschikbaar voor 16 - 18 uur per week voor de gehele duur van de opdracht, inclusief verlengingen;

Wensen en competenties

Wensen

  • Kennis en ervaring met het KOT is een pre

Competenties

  • Empathisch vermogen
  • Stressbestendig
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden
  • Betrouwbaar
  • Geduldig
  • Vraag-, resultaat- en klantgericht
  • Leergierig en onderzoekend
  • Samenwerkingsgericht

Organisatie en team

Het Steunpunt Gedupeerden Toeslagenaffaire Stichtse Vecht. Het Steunpunt is er voor alle gedupeerden -en hun kinderen en ex-partners- van de kinderopvangtoeslagenaffaire in de gemeente. Het steunpunt biedt een laagdrempelige en vertrouwde werkwijze met vragen of problemen op alle levensgebieden. Te denken valt aan hulp bij dagbesteding, opleiding en werk. Huisvestingsvraagstukken. Geestelijke en lichamelijke klachten en traumaverwerking. Afhandeling van schulden of hulp bij financiën. Opvoedondersteuning en relatiegesprekken. En natuurlijk de contacten met de Belastingdienst. Het doel is -in opdracht van het Rijk- de gedupeerden te ondersteunen bij hun herstel en het inrichten en oppakken van het normale (gezins-)leven.

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.