Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Medewerker belastingen en invordering

Binnenweg 26, 7951 DE Staphorst, Nederland

Sluit over 7 dagen
81 28-36 Overijssel

Begindatum:

4 aug 2025

Einddatum:

4 feb 2026

Uren per week:

28 - 36

Publicatiedatum:

27 jun 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

In verband met tijdelijke afwezigheid van een collega zijn wij op zoek naar een ervaren medewerker Belastingen en Invordering die vanaf augustus 2025 beschikbaar is voor een periode van een half jaar.

Wat ga je doen als medewerker Belastingen en Invordering?

Als ervaren medewerker belastingen en invordering houd je je bezig met alle voorkomende werkzaamheden op het gebied van gemeentelijke belastingen en de invordering daarvan. Je takenpakket ziet er als volgt uit:

  • Het maandelijks opleggen van de aanslagen gemeentelijke belastingen en leges (denk aan; marktgeld, begraafrechten, bouwleges etc.).
  • Het verzorgen van het gehele invorderingsproces; herinneringen, aanmaningen, dwangbevelen en bijbehorende werkzaamheden.
  • Verzamelen, beoordelen en verwerken van diverse mutaties.
  • Zorgen voor een actueel en volledig belasting- en invorderingsbestand.
  • Verwerken van (nieuwe) verordeningen en tarieven 2026 in Civision.
  • Assisteren bij alle voorkomende werkzaamheden bij de voorbereidingen van de aanslagen gemeentelijke belastingen 2026.
  • Het doen van consistentiecontroles.
  • Beantwoorden van telefoon, e-mail en afhandelen van diverse verzoeken en overige administratieve werkzaamheden.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo 4 niveau;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als medewerker belastingen en invorderingen bij een gemeentelijke organisatie;
  • Uiterlijk beschikbaar in de week van 4 augustus 2025 voor minimaal 28 uur;

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 7 aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als medewerker belastingen en invorderingen bij een gemeentelijke-, samenwerkings- of uitvoeringsorganisatie (50 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met de applicaties Civision Heffen en Innen van PinkRoccade (benoem dit expliciet in het cv) (30 punten);
  • Een maximum uurtarief van 81,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten (20 punten).

Competenties

  • Communicatief vaardig;
  • Nauwkeurig/accuraat kunnen werken;
  • Goed in het plannen, organiseren en voortgangsbewaking van de werkzaamheden.

Organisatie en team

Gemeente Staphorst is uniek, met een eigen karakter. Bijna iedereen kent ons wel en heeft daar een beeld bij. Veelal gebaseerd op haar oorsprong, cultuurhistorie en erfgoed. Daar hechten wij zeker waarde aan. Maar Staphorst is meer: het ondernemerschap, de bedrijvigheid, een compleet voorzieningenniveau en de verrassend mooie natuur zijn ook belangrijke kenmerken. Met ruim 18.000 inwoners, waarvan een derde jonger dan 20 jaar, zijn wij een jonge en dynamische gemeente. Als gemeentelijke organisatie maken we gebruik van de kracht van die dynamische samenleving. We bewegen flexibel mee en zijn een overheid die, veel meer dan voorschrijvend en controlerend, de voorwaarden wil scheppen voor inwoners en ondernemers. We werken in het hier en nu met onze blik steeds gericht op de toekomst.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 16 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 11 juli 2025 bericht en een link voor een assessment. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan 400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf). De opdrachtgever zal een assessment laten uitvoeren door de professional(s) die worden uitgenodigd voor een gesprek. De link voor het assessment zal apart verstuurd worden in een bevestigingsmail vanuit Flextender.

Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 2 juli 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 3 juli 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 7 juli 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur