Adviseur verbijzonderde interne controle

Gemeente Hellendoorn

Willem Alexanderstraat 7, 7442 MA Nijverdal, Nederland

Sluit over 4 dagen
120 8-12 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

31 mei 2026

Uren per week:

8 - 12

Publicatiedatum:

26 jun 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De (Verbijzonderde) Interne Controle wordt op dit moment gecoordineerd door de concerncontroller. Om een professionaliseringsslag te kunnen maken zoeken we een adviseur die ons kan helpen in de coordinatie van het proces rondom interne controle, uitvoering van (V)IC en het opstellen van een structuur en werkprogrammas waarbinnen de interne controle kan worden uitgevoerd. Binnen de teams zijn verschillende medewerkers verantwoordelijk voor de uitvoering van interne controle taken. We zoeken voor het (boek)jaar 2025 een adviseur die onder andere de volgende taken uitvoert:

Taken:

  • Coordineren van de Interne controle werkzaamheden.

  • Ondersteunt bij diverse audits en (financiele) controles en dossiervorming

  • Opzetten van een framework voor de interne controle.

  • Het beter inbedden van het (3)-lines model in de organisatie.

  • Het (door)ontwikkelen van werkprogrammas en toetsingskaders voor de interne controle, waarbij in eerste instantie de nadruk ligt op financieel relevante processen.

  • Uitvoeren van de verbijzonderde interne controle voor de meer complexe processen en legt de uitkomsten vast.

  • Mogelijke ondersteuning bij de spendanalyse.

  • Afstemming interne controle werkzaamheden i.r.t. voorbereiding van de jaarrekening 2025.

  • Voorbereiden van de concept rechtmatigheidsverantwoording 2025.

  • Rapporteren aan concerncontroller omtrent voortgang, kwaliteit, bedreigingen en kansen.

  • Je signaleert risicos, knelpunten en verbeterkansen en stelt (proces)verbeteringen voor.

  • In samenwerking met de Concerncontroller een verbeterplan opstellen voor de interne controle en positionering in de organisatie.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als Adviseur verbijzonderde interne controle bij een gemeente;
  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op universitair niveau op het gebied van Accountancy;
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van financiele controle;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met uitvoering en coordinatie (verbijzonderde) interne controle (30 punten).
  • Aantoonbare werkervaring op het gebied van gemeentefinancien (25 punten).
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van rapportage interne controle met aanbevelingen voor management (25 punten).
  • Uiterlijk beschikbaar per 1 augustus 2025 (20 punten).

Wensen en competenties

Wensen

  • Geen wensen vermeld

Competenties

  • Kritisch;
  • Analyserend vermogen;
  • Plannen en organiseren;
  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk);
  • Doorzettingsvermogen;
  • Motiveren;
  • Resultaatgericht werken.

Organisatie en team

Werken voor de gemeente Hellendoorn betekent werken voor een bruisende gemeente. Dagelijks zetten we ons met elkaar in voor 36.000 inwoners die wonen in een van onze buurtschappen of kernen. Onze gemeente ligt op een bijzonder plekje in het hart van Overijssel in het prachtige decor van het Nationaal Park de Sallandse Heuvelrug en het Reggedal. Om 36.000 inwoners van dienst te kunnen zijn is onze organisatie groot genoeg om alle disciplines in huis te hebben, maar klein genoeg om wendbaar te zijn. Dit merk je in je werk; als je iets wilt regelen is er vaak maar een telefoontje nodig om de juiste collega te spreken te krijgen. Bij binnenkomst merk je al gauw dat er een informele sfeer heerst, collegas maken makkelijk een praatje. Met elkaar werken we aan de toekomst van Hellendoorn.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever worden nog gepland in overleg. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Gemeente Hellendoorn heeft er voor gekozen om Flextender als broker in te zetten. Na gunning verzorgt Flextender derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met Flextender. U zal in casu factureren aan Flextender middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren. Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste. Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M. BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer. Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer. CV-eisen: Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. Werkdagen: De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma t/m do. Is hybride werken mogelijk: Ja

Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 27 juni 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 30 juni 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 1 juli 2025, 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur