Toetser bouwkunde - Verbouw Gemeentehuis

Gauke Boelensstraat 2, 9203 RM Drachten, Nederland

Sluit over 8 dagen
125 4 -16 Friesland

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

1 jul 2025

Uren per week:

4 - 16

Publicatiedatum:

4 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De gemeente Smallingerland is van plan het gemeentehuis te verbouwen. Directe aanleiding hiervoor zijn het verduurzamen van de verouderde installaties en het realiseren van een werkomgeving voor de gemeentelijke organisatie waarbij de voorzieningen en inrichting voldoen aan de eisen van deze tijd. Inmiddels is er een Definitief Ontwerp vastgesteld en zijn er op basis van een openbare aanbesteding een aannemer en een installateur geselecteerd.

De realisatie van het project zal starten op 1 oktober 2025. Om te borgen dat het project conform het architectonisch ontwerp wordt uitgevoerd wordt voor de uitvoeringsfase een bouwkundig toetser gezocht.

Verantwoordelijkheden
De werkzaamheden die hij/zij hiervoor in hoofdlijnen uitvoert zijn:

  • Controleren werktekeningen aannemers en/of leveranciers

  • Afleggen controlebezoeken op locatie

  • Esthetische advisering en beoordelen materialen, afwerkingen en kleuren

  • Advisering directievoerder op gebied van architectuur en bouwkunde

  • Afstemming met overige disciplines

  • Op afroep deelnemen aan de bouwvergaderingen

  • Adviseren over meer- en minderwerk

  • Bijdrage aan oplevering en controle revisiedocumenten.

Ten behoeve van de transparantie wordt gemeld dat een opdrachtnemer die in het verleden reeds werkzaamheden heeft verricht die inhoudelijk verwant zijn aan de onderhavige opdracht, zich mogelijk ook voor deze aanbesteding zal inschrijven. Deze eerdere betrokkenheid impliceert geen voorkeursbehandeling of exclusiviteit, maar kan wel maken dat deze partij beschikt over relevante kennis en ervaring. De aanbesteding staat open voor alle gegadigden, en alle inschrijvingen zullen gelijkwaardig en objectief worden beoordeeld op basis van de in deze leidraad vastgestelde criteria.

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 4 pagina's A4 toe.

  • U bent in dienst bij bijvoorbeeld een detacheringsbureau en geen ZZP-er of BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder. De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking.

  • Minimaal 5 jaar ervaring als interieurarchitect op relevante bouwprojecten met een aanneemsom van minimaal 2,5 miljoen euro.

  • Betrokkenheid bij minimaal 2 bouwprojecten voor een gemeentelijke organisatie met een aanneemsom van minimaal 2,5 miljoen euro en met een vergelijkbare schaal en complexiteit.

Wensen en competenties

Wensen

  • Beschikt over een Master in architectuur

Competenties

  • Sterk in communicatie

  • Verbindend

  • Oordeelsvorming

  • Nauwkeurigheid

Organisatie en team

De gemeente Smallingerland

Gespreksinformatie

Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is, en dus daadwerkelijk voldoende aansluit op de door ons gestelde eisen en wensen, wordt de kandidaat verder beoordeeld op basis van criteria. Die criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling wordt de gunning of afwijzing aan u onderbouwd per telefoon of per e-mail en ontvangt u een afwijs- of gunningsbericht via deze applicatie. 

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar voor een initiële periode van 22 maanden vanaf 1-9-2025 tot en met 1-7-2027 voor 4 - 16 uur per week. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

CV
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 4 pagina's A4. WerkenInFriesland behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

VOG
Een tijdelijke arbeidskracht mag bij gemeente Smallingerland alleen starten met de werkzaamheden wanneer deze beschikt over een VOG (niet ouder dan 6 maanden). Opdrachtnemer is verantwoordelijk voor de controle of de tijdelijke arbeidskracht over de VOG beschikt en deze dient voor aanvang van de werkzaamheden overhandigt te worden aan de gemeente Smallingerland.

Het uurtarief
Het uurtarief betreft een all-in tarief, dus inclusief reiskosten en overige kosten, zoals een thuiswerkvergoeding. Dergelijke kosten mogen niet separaat worden gedeclareerd. Kosten voor werk-werkvervoer zijn hierop een uitzondering en kunnen wel separaat worden gedeclareerd tegen € 0,31 per kilometer.

Indexeren
Het uurtarief kan in geval van verlenging eenmaal per kalenderjaar, voor het eerst 12 maanden na de ingangsdatum van de eerste initiële inhuurperiode, na akkoord van Opdrachtgever worden geïndexeerd. Indexering vindt plaats conform CBS Dienstenprijzen, categorie 78: arbeidsbemiddeling en personeel, uitgaande van het meest recente kwartaalcijfer van het lopende kalenderjaar. Het is Opdrachtnemer nadrukkelijk niet toegestaan om andere indexeringen (bijvoorbeeld cao verhogingen) door te voeren. 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur