Juridisch beleidsmedewerker

Stadserf 1, 3112 DZ Schiedam, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 24 Zuid-Holland

Begindatum:

1 jul 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

21 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Ben jij de juridische topper die ons team tijdelijk wil ondersteunen op juridisch gebied en wil je impact maken op het snijvlak van beleid, wetgeving en directe dienstverlening aan burgers?
Ben je beschikbaar van juli 2025 tot en met januari 2026? Dan zoeken wij jou!

Omschrijving van de opdracht
Als juridisch beleidsmedewerker bij het Klant Contact Centrum (burgerzaken) ben jij de juridische sparringpartner. In deze tijdelijke rol ligt jouw focus vooral op de behandeling van bezwaar- en beroepszaken, klachten en het juridisch ondersteunen van collega’s in complexe casussen. Je analyseert juridische vraagstukken, zorgt voor heldere adviezen en stelt onderbouwende beslissingen op.

Daarnaast lever je input voor beleidsontwikkeling op basis van signalen uit de praktijk en zorg je dat juridische kwaliteit en consistentie in onze dienstverlening geborgd blijven. Je schakelt tussen inhoud en proces, werkt nauw samen met collega’s binnen en buiten het KCC en zorgt ervoor dat we juridisch stevig staan.

Kandidaat omschrijving

  • HBO-diploma (juridisch, bestuurskundig of vergelijkbaar)

  • Ervaring met gemeentelijk recht en relevante wet- en regelgeving (zoals BRP, PUN, Awb en Wet bijzondere maatregelen grootstedelijke problematiek)

  • Je werkt graag samen in een hecht team, maar kunt ook zelfstandig knopen doorhakken

  • Je bent scherp in je analyse en helder in je communicatie

CV-eisen
Onder een CV verstaan wij een overzicht die de volgende componenten bevat: personalia van de kandidaat, de meest relevante werkervaring van de kandidaat in chronologische volgorde, informatie over opleidingen (bij afgerond dit graag vermelden), relevante behaalde certificaten en vaardigheden relevant voor de functie. Deze dient in het Nederlands geschreven te zijn en in een Word of pdf-format te worden aangeleverd. Wij hanteren een cv-format van maximaal 3 pagina’s A4.

Eisen

  1. Minimaal een afgeronde HBO opleiding in een relevante richting (juridisch, bestuurskundig of vergelijkbaar)

  2. Ervaring in een verglijkbare functie

  3. De aangeboden kandidaat is geen ZZP’er maar betreft alleen een Detachant of een uitzendkracht.

Wensen

  1. Duurzaamheid: In het cv is kort beschreven in welke mate en hoe uw bedrijf of uw kandidaat aan duurzaamheid doet
    1 punt

  2. Ervaring in een verglijkbare functie

    • Meer dan 5 jaar (10 Punten)

    • 3 tot 5 jaar (6 Punten)

    • 1 tot 3 jaar (3 Punten)

    • Minder dan 1 jaar (0 Punten)

  3. Ervaring met het behandelen van bezwaar- en beroepszaken
    10 punten

  4. Ervaring met gemeentelijk recht en relevante wet- en regelgeving (zoals BRP, PUN, Awb en Wet bijzondere maatregelen grootstedelijke problematiek) Dit dient duidelijk toegelicht te worden in het cv

    • Alle 4 (10 Punten)

    • 3 van de 4 (7 Punten)

    • 2 van de 4 (4 Punten)

    • 1 van de 4 (2 Punten)

    • Geen van de 4 (0 Punten)

  5. De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.

    • scherp in je analyse

    • helder in je communicatie

    • samenwerkingsgericht

    • in staat zelfstandig knopen door te hakken

    • goed kunnen schakelen tussen inhoud en proces

      Keuzemogelijkheden

      • Uitstekend (15 Punten)

      • Goed (10 Punten)

      • Voldoende (6 Punten)

      • Matig (3 Punten)

      • Onvoldoende (0 Punten)

  6. Prijsscore = (laagste tarief / aangeboden tarief ) * maximale prijsscore
    5 punten

Aanvullende informatie

  • Optie tot verlenging: Dit is niet direct de insteek omdat het om zwangerschapsvervanging gaat. Mochten de omstandigheden wijzigen dan is dit nog wel mogelijk, waarbij dan geldt dat de totale inhuurduur niet langer dan 2 jaar mag zijn.

  • Akkoord procedure en voorwaarden (oa all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk)

Let op!:
Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie (zwangerschapsvervanging) die normaliter door werknemers wordt ingevuld. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detachering- of uitzendbasis laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.