Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Projectleider "Implementatie Vastgoedbeheersysteem/Grip op Vastgoed"

Laan 19, 1741 EA Schagen, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
110 16 Noord-Holland

Begindatum:

1 nov 2024

Einddatum:

30 apr 2025

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

5 okt 2024

Omschrijving van de opdracht
Voor het taakveld vastgoed en grondzaken van de gemeente Schagen zijn we op zoek naar een projectleider "implementatie vastgoedbeheersysteem/grip op vastgoed”.

De gemeentelijke vastgoedportefeuille, bestaande uit ca. 150 ha (niet openbare) grond en ca. 65 gebouwen, vraagt al enige jaren aandacht. Bij onderzoeken is geconstateerd dat er meer overzicht en inzicht in de vastgoedportefeuille nodig is en dat de informatievoorziening en het inzicht in beleid verbetert kan worden. Met het oog hierop is het project “grip op vastgoed” gestart.

De aanschaf en implementatie van een vastgoedbeheersysteem is een van de onderdelen van het project. Hierdoor dient onder meer de doelstelling bereikt te worden dat vastgoedinformatie integraal en eenduidig inzichtelijk wordt zodat er gestuurd kan worden op portefeuilleniveau en op objectniveau. Inmiddels is de keuze gemaakt voor een nieuw systeem. De begeleiding van de implementatie van het nieuw systeem is één van de belangrijkste taken voor de projectleider.

Overige doelstellingen van dit project zijn o.a.:

  1. Verkrijgen van inzicht in opbrengsten, kosten, risico’s en beheersmaatregelen voor college van B&W en gemeenteraad.

  2. Rechtmatige verhuur en (uitgifte) van gemeentelijk vastgoed conform de ABBB en in overeenstemming met de Wet Markt en overheid;

  3. Opstellen van werkprocessen;

  4. Wegwerken “achterstallig onderhoud”. Voor alle objecten waar geen contract voor aanwezig is moet een contract worden opgesteld of achterhaald.

Werkzaamheden

  • je bent verantwoordelijk voor het integrale project “grip op vastgoed

  • je bent voorzitter van de projectgroep die regelmatig bijeenkomt

  • je maakt deel uit van de stuurgroep die toeziet op de voorgang van het project.

Organisatie
Het taakveld vastgoed en grondzaken maakt deel uit van het team ruimtelijke ontwikkeling. Er wordt gewerkt met assetmanagers die ieder een deel van de portefeuille beheren. Aan de assetmanagers zijn medewerkers gekoppeld die zich bezig houden met het onderhoud en het administratieve deel van het beheer van vastgoed. Verder bestaat het team uit een jurist, locatie beheerder Oekrainers en een portefeuillemanager

Kandidaatomschrijving

Van de kandidaat vragen wij

  • ervaring met de implementatie van software

  • kennis van informatiemanagement (pre voor kennis van vastgoeddata) en aantoonbare affiniteit met ICT

  • vakinhoudelijke vastgoedkennis

  • minimaal 5 jaar ervaring in een soortgelijke rol bij de overheid waarvan minimaal 3 jaar bij een gemeente

  •  inzicht in ambtelijke, bestuurlijke, politieke en maatschappelijke verhoudingen

  •  een verbinder tussen de zakelijke kant van het vastgoed en de maatschappelijke opgave die de portefeuille met zich mee brengt

  • beschikken over een academisch denk- en werkniveau

  • in staat zijn om processen te implementeren en aan te sturen

  • 2 relevante referenties te overleggen, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer

  • 2 (delen van) dagen per week aanwezig op kantoor in Schagen in ieder geval op dinsdag.

Gevraagde competenties
- verbinder
- bestuurlijke sensitiviteit
- flexibel
- klantgericht

Interviewplanning
De interviews worden gehouden in week 44.

Toelichting op rooster
2 (delen van) dagen per week aanwezig op kantoor in Schagen in ieder geval op dinsdag.

Dienstencategorie
Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing

Werk- en denkniveau
Kandidaat heeft minimaal academisch werk- en denkniveau. Dit blijkt uit een diploma of de werkzaamheden genoemd in het CV.

Werkervaring
Kandidaat heeft 5 jaar aantoonbare relevante werkervaring in een soortgelijke rol bij de overheid. Dit blijkt uit het meegezonden CV.
Referentie vereist

Wensen

Weging prijsdeel: 25 %

Werkervaring
Kandidaat heeft kennis van vastgoeddata en ervaring met de implementatie van een vastgoedbeheersysteem. Dit blijkt uit het meegezonden CV - Weging: 30 %

Werkervaring
Kandidaat heeft aantoonbare werkervaring in vastgoed-management (bijv assetmanager of portefeuillemanager). Dit blijkt uit het meegezonden CV - Weging: 20 %

Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Tijdens het interview wordt de kandidaat o.a. getoetst op de gewenste competenties en de mate van geschiktheid voor de uit te voeren werkzaamheden - Weging: 25 %

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.