Begindatum:
1 jul 2025Einddatum:
31 dec 2025Uren per week:
12Publicatiedatum:
4 jun 2025Omschrijving van de opdracht
Voor het taakveld Vastgoed & Grondzaken zijn we op zoek naar een asset manager vastgoed. Het is de taak van de asset manager om de assets uit de desbetreffende deelportefeuille efficiënt te beheren. Het betreft de deelportefeuille veiligheid en eigen huisvesting.
De werkzaamheden zijn:
je bent ‘eigenaar’ van de gebouwen in jouw deelportefeuille en verantwoordelijk voor de contracten, (aansturing van) technisch en juridisch beheer en bijbehorende begroting
begeleiding vastgoedbeheertrajecten, onderhandelingen en het opstellen van o.a. (complexe) huur-, verkoop-, rechten van opstal- en erfpachtovereenkomsten
zorgdragen dat de vastgelegde rechten en plichten uit de contracten worden nageleefd en adequaat actie ondernemen bij tekortkomingen
advisering van de verschillende stakeholders binnen de gemeente, zoals het bestuur en de beleidsafdelingen
uitwerking van integrale adviezen voor de directie, de portefeuillemanager, het college van B&W en de gemeenteraad
signaleren, volgen en toepassen van ontwikkelingen in de markt, het vakgebied en de bestuurlijke omgeving
gevraag en ongevraagd input leveren voor diverse beleidskaders o.a. het vastgoed- en accommodatiebeleid.
maken afstemmingafspraken met betreffende beleidsafdelingen.
Resultaatafspraken functie:
Eind 2025: Vastleggen afstemmingsafspraken met betreffende beleidsafdelingen. • Eind 2025: Efficiënt beheerde deelportefeuille veiligheid en eigen huisvesting
Kandidaat omschrijving
Van de kandidaat vragen wij:
Minimaal 3 jaar ervaring met assetmanagement binnen een gemeente in de afgelopen 6 jaar
Aantoonbare adviesvaardigheden op gebied van vastgoedmanagement, wat blijkt uit 2 meegestuurde adviesstukken (geschreven na 1-1-2022)
Afgeronde HBO diploma
Bestuurlijke en politieke sensitiviteit
Communicatief sterk zowel in woord als schriftelijk
Proactief en resultaatgerichtheid
Ervaring met ons vastgoedbeheersysteem HTA
Eisen
Minimaal 3 jaar ervaring als asset-/accountmanager vastgoed binnen een gemeente in de afgelopen 6 jaar zoals terug te zien in CV
Beschikbaar per 1 juli 2025 voor 12 uur per week
Minimaal een afgeronde hbo-opleiding zoals terug te zien in CV/Diploma
Ervaring met vastgoedbeheersysteem HTA zoals terug te zien in CV
Gevraagde documenten
Aanleveren na gunning:
VOG
Geactualiseerde UEA
Verklaring van geheimhouding en integriteit
Wensen
Werkervaring ervaring als asset-/accountmanager vastgoed binnen een gemeente in het afgelopen jaar zoals terug te zien in CV
Weging: 15 %
Aantoonbare adviesvaardigheden wat blijkt uit 2 meegestuurde adviesstukken
Weging: 30 %
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Kandidaten worden beoordeeld met eisen eerder gevraagd in aanvraag
Weging: 25 %
“Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Schagen mag géén arbeidsrelatie/ dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen.
Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente.
Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).”