Assetmanager vastgoed

Laan 19, 1741 EA Schagen, Nederland

Sluit over 8 dagen
111 12 Noord-Holland

Begindatum:

1 jul 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

12

Publicatiedatum:

4 jun 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving van de opdracht
Voor het taakveld Vastgoed & Grondzaken zijn we op zoek naar een asset manager vastgoed. Het is de taak van de asset manager om de assets uit de desbetreffende deelportefeuille efficiënt te beheren. Het betreft de deelportefeuille veiligheid en eigen huisvesting.

De werkzaamheden zijn:

  • je bent ‘eigenaar’ van de gebouwen in jouw deelportefeuille en verantwoordelijk voor de contracten, (aansturing van) technisch en juridisch beheer en bijbehorende begroting

  • begeleiding vastgoedbeheertrajecten, onderhandelingen en het opstellen van o.a. (complexe) huur-, verkoop-, rechten van opstal- en erfpachtovereenkomsten

  • zorgdragen dat de vastgelegde rechten en plichten uit de contracten worden nageleefd en adequaat actie ondernemen bij tekortkomingen

  • advisering van de verschillende stakeholders binnen de gemeente, zoals het bestuur en de beleidsafdelingen

  • uitwerking van integrale adviezen voor de directie, de portefeuillemanager, het college van B&W en de gemeenteraad

  • signaleren, volgen en toepassen van ontwikkelingen in de markt, het vakgebied en de bestuurlijke omgeving

  • gevraag en ongevraagd input leveren voor diverse beleidskaders o.a. het vastgoed- en accommodatiebeleid.

  • maken afstemmingafspraken met betreffende beleidsafdelingen.

Resultaatafspraken functie:

  • Eind 2025: Vastleggen afstemmingsafspraken met betreffende beleidsafdelingen. • Eind 2025: Efficiënt beheerde deelportefeuille veiligheid en eigen huisvesting

Kandidaat omschrijving
Van de kandidaat vragen wij:

  • Minimaal 3 jaar ervaring met assetmanagement binnen een gemeente in de afgelopen 6 jaar

  • Aantoonbare adviesvaardigheden op gebied van vastgoedmanagement, wat blijkt uit 2 meegestuurde adviesstukken (geschreven na 1-1-2022)

  • Afgeronde HBO diploma

  • Bestuurlijke en politieke sensitiviteit

  • Communicatief sterk zowel in woord als schriftelijk

  • Proactief en resultaatgerichtheid

  • Ervaring met ons vastgoedbeheersysteem HTA

Eisen

  1. Minimaal 3 jaar ervaring als asset-/accountmanager vastgoed binnen een gemeente in de afgelopen 6 jaar zoals terug te zien in CV

  2. Beschikbaar per 1 juli 2025 voor 12 uur per week

  3. Minimaal een afgeronde hbo-opleiding zoals terug te zien in CV/Diploma

  4. Ervaring met vastgoedbeheersysteem HTA zoals terug te zien in CV

Gevraagde documenten
Aanleveren na gunning:

  • VOG

  • Geactualiseerde UEA

  • Verklaring van geheimhouding en integriteit

Wensen

  1. Werkervaring ervaring als asset-/accountmanager vastgoed binnen een gemeente in het afgelopen jaar zoals terug te zien in CV
    Weging: 15 %

  2. Aantoonbare adviesvaardigheden wat blijkt uit 2 meegestuurde adviesstukken
    Weging: 30 %

  3. Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
    Kandidaten worden beoordeeld met eisen eerder gevraagd in aanvraag
    Weging: 25 %

“Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Schagen mag géén arbeidsrelatie/ dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen.

Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente.

Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).”

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur