Belastingen - Kwartiermaker Procestrekker WHT (HH)

Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland

Sluit over 5 dagen
85 32 - 36 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

3 jun 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)
We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega’s zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collega’s, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad. We streven daarbij naar een personeelsbestand dat een afspiegeling is van de beroepsbevolking van Amsterdam. Dus wie jij ook bent: bij ons ben je van harte welkom!

Belastingen gemeente Amsterdam int jaarlijks ca. 700 miljoen euro. Dat is geld van Amsterdammers, dat is geld voor de stad. Belastingen gemeente Amsterdam draagt er zorg voor dat Amsterdammers hun rechtmatige bijdrage betalen voor de voorzieningen in de stad. Denk bijvoorbeeld aan het wegennet, het onderhoud van de grachten, de sociale voorzieningen en de leefbaarheid in de stad. Dit gebeurt door het heffen en innen van belastingen zoals de afvalstoffenheffing, onroerendzaakbelasting, toeristenbelasting etc. En hiernaast zorgt Belastingen Amsterdam ook voor de afdracht van Amsterdam aan de Rijksbelastingdienst. De burgers moeten er op kunnen vertrouwen dat Belastingen gemeente Amsterdam op een goede manier met hun gegevens en hun geld omgaat.

Belastingen gemeente Amsterdam is als organisatie in ontwikkeling en streeft er elke dag naar om een risicobewuste organisatie te zijn, die effectief en resultaatgericht samenwerkt met partners in de keten. Het is een prachtige organisatie, met volop kansen en mogelijkheden voor mensen die hun nek durven uit te steken!

De afdeling WHT is verantwoordelijk voor de uitvoering van de hoofdprocessen Waarderen, Heffen & Toezicht. Daarnaast zijn er de twee afdelingen; Centrale Processen en Advies (CP&A) en Invordering en Incasso (I&I) waarmee samengewerkt wordt in de keten.

Opdrachtomschrijving
De kwartiermaker Procestrekker WHT zal de nieuwe functie in de praktijk gaan brengen, waarbij ruimte is voor het bijstellen van de functie. De kern van de functie is regie voren over het heffingsproces van één of meerder belastingheffingen. Je bent verantwoordelijk voor het proces van gegevensinwinning tot aan het opleggen van een goede belastingaanslag en alles wat daar tussenin gebeuren moet. Je regisseert het proces middels het gebruik van stuurinformatie en kwaliteitsinstrumenten. Je trekt de kar voor verschillende projecten. Op een proactieve manier identificeer je kansen, verbind je de juiste mensen aan elkaar en weet je continue de vertaling te maken tussen het operationele en het tactische niveau. Je doel is om continu te verbeteren met als resultaat het behalen van een maximale opbrengst. Je realiseert je doelen samen met specialisten, allround medewerkers en de Procescoördinator Heffing.

Werkzaamheden

  • Zorgen voor een actuele gegevensinwinning; 

  • Opstellen en uitvoeren van de planning binnen het heffingsproces; 

  • Begeleiden en coachen van collega's die uitvoerend zijn binnen het proces; 

  • Sturen en bijsturen aan de hand van dashboards; 

  • Rapporteren over de voortgang en resultaten aan de proces coördinator en teamleider;

  • Komen met verbetervoorstellen in proces, uitvoering en automatisering.

CV-eisen
U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot.
Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling.
Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden.

Eisen
Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
De motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.

  1. Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.
    Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.

  2. De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende relevante opleiding op HBO-niveau.
    Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.

  3. De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur kennis van lokale overheden.

  4. De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met procesmanagement.

  5. De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met procesverbetering in een gegevensverwerkende organisatie.

  6. De aangeboden kandidaat heeft ervaring in het functioneel aansturen van medewerkers.

  7. De aangeboden kandidaat heeft ervaring in het werken binnen een gemeentelijke organisatie.

Competenties
30 Punten

  • Oordeelsvorming

  • Omgevingsbewustzijn

  • Klantgerichtheid

  • Samenwerken

  • Overtuigingskracht

  • Verantwoordelijkheid

Wensen
Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
De motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.

  1. De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur kennis van lokale overheden.
    15p

  2. De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur kennis van diverse procesmanagement technieken die ingezet kunnen worden bij procesverbetering.
    15p

  3. De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur ervaring met het beheren en ontwikkelen van stuurinformatie.
    10p

  4. De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur ervaring met het voeren van regie op processen.
    10p

  5. De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het laveren tussen operationeel en tactisch niveau, en weet diverse stakeholders op de juiste manier te informeren en te overtuigen.
    10p

  6. Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal € 85,-
    Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen.
    40p

Aanvullende informatie

  • Leverancier dient te handelen namens de bepalingen zoals opgenomen in artikel 8 van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI). Voor meer informatie zie: artikel 8, wet WAADI

  • Om arbeidskrachten ter beschikking te stellen voor Gemeente Amsterdam dient uw organisatie in het kader van de wet Waadi geregistreerd te staan bij de Kamer van Koophandel. Om te controleren of deze registratie voor u van toepassing is doe de Waadi check

  • Werklocatie: Anton de Komplein, 150, 1102 CW, AMSTERDAM

  • Optioneel tot verlenging conform duur werkzaamheden: Ja

  • U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat.
    Vul in:

    • organisatie

    • naam contactpersoon

    • telefoonnummer contactpersoon.

Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie. 
Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn

Let op!: 
De opdracht wordt uitgevoerd onder leiding en toezicht van de gemeente en is beoordeeld als een opdracht die door de Inschrijver wordt ingevuld. Volgens de inschrijvingsvoorwaarden (in overeenstemming met de Wet DBA) kan een zelfstandige zonder personeel (zzper) niet inschrijven of worden aangeboden voor deze opdracht. De kandidaat die wordt aangeboden, moet op het moment van start opdracht in loondienst zijn bij de Inschrijver. Ook zzpers met een B.V., die naast zichzelf geen andere medewerkers in dienst heeft van deze B.V., worden uitgesloten voor het Inschrijven op deze opdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur