Senior Vastgoedmanager

Dudokpark 1, 1217 JE Hilversum, Nederland

Sluit over 5 dagen
115 24 Noord-Holland

Begindatum:

1 jul 2025

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

4 jun 2025

Organisatie
Gemeente Hilversum, mediastad in het groen
Zorgen voor nu en werken aan morgen

Met bovenstaand motto leggen we de verbinding tussen onze ambities voor Hilversum in de toekomst en de wensen en behoeftes die op dit moment bij de Hilversummers leven.

De afgelopen jaren is gewerkt aan een fundament waar we Hilversum verder op uitbouwen. Naar elkaar omkijken, goed bereikbare voorzieningen voor inwoners die dat nodig hebben, en veilige buurten vinden wij belangrijk. Het is onze wens dat inwoners voor elkaar zorgen en dat mensen zaken in hun eigen buurt of wijk kunnen regelen. En als het nodig is bieden we zorg of ondersteuning. Maar er is meer: ook toekomstbestendige werkgelegenheid, bereikbare woningen, een duurzame leefomgeving en voorzieningen op het gebied van sport, kunst en cultuur staan hoog op onze agenda.

Als gemeente willen we ín de maatschappij staan, niet ernaast. Hilversum moet een leefbare en veilige stad zijn, waar iedereen zich thuis voelt, waar inwoners zich gewaardeerd voelen en waar mensen zich in hun werk en vrije tijd kunnen ontplooien. Om samen met de Hilversummers op te trekken, blijven we in contact met inwoners, bedrijven en organisaties. Op die manier komen hun zorgen, ideeën en wensen rechtstreeks bij ons terecht.

Omschrijving van de opdracht
Algemene omschrijving
Wij zijn op zoek naar een tijdelijke Vastgoedmanager. Wij zijn op zoek iemand die zelfstandig en proactief opereert. In deze dynamische functie ga je de gemeentelijk vastgoed beheren en exploiteren. Als vastgoedmanager ben jij het eerste aanspreekpunt voor zowel huurders als collega’s.

Samen met de technisch beheerder ben je ook verantwoordelijk voor het planmatig onderhoud én het klachtenonderhoud.

Je maakt onderdeel uit van een accountteam die de eigenaarsrol vervult.

Specifieke taken en verantwoordelijkheden:

  • Bewaken van de lopende huurovereenkomsten.

  • Overleg met huurders en gebruikers.

  • Indexeren/ actualiseren huurovereenkomsten.

  • Het initiëren van huur- en verhuur- en koop- en verkoopactiviteiten.

  • Opmaken huur-, erfpacht en koopovereenkomsten.

  • Overleg met accountteam over onderhoud en administratie.

  • Bewaken procedures.

  • Controle op kosten en baten. Servicekostenafrekening. Doorbelastingen.

  • Schrijven van raadsvoorstellen

Knock-out criteria

  1. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met het beheer en exploitatie van vastgoed in de afgelopen 10 jaar;

  2. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  3. Een aantoonbare afgeronde opleiding “vastgoedmanagement”;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring  in de afgelopen 10 jaar als vastgoedmanager binnen een gemeentelijke instelling. (40 punten);

  2. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring bij een commercieel vastgoedbeheerder of -belegger in de afgelopen 10 jaar (40 punten);

  3. Een maximum uurtarief van €115,- exclusief BTW/ inclusief reiskosten woon-werkverkeer (20 punten).

Competenties

  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden;

  • Zakelijke instelling;

  • Zelfstandig;

  • Sterk in plannen & organiseren;

  • Oplossingsgericht denken;

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg.  

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 17 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 12 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de ZZP'er

  • De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
    Er wordt een VOG screening uitgevoerd conform de VOG screening van de gemeente Hilversum. De verwerkingstijd is maximaal 4 weken, en bij VOG-P screening maximaal 8 weken. De kosten van de VOG zullen ten alle tijden reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer is. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden met het formulier ‘DECLARATIE KOSTEN PERSONEEL EN DERDEN’.

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur