Assetmanager vastgoed

Laan 19, 1741 EA Schagen, Nederland

Sluit over 7 dagen
111 12 Noord-Holland

Begindatum:

1 jul 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

12

Publicatiedatum:

5 jun 2025

Omschrijving van de opdracht
Voor het taakveld Vastgoed & Grondzaken zijn we op zoek naar een asset manager vastgoed. Het is de taak van de asset manager om de assets uit de desbetreffende deelportefeuille efficiënt te beheren. Het betreft de deelportefeuille veiligheid en eigen huisvesting.

De werkzaamheden zijn:

  • Je bent ‘eigenaar’ van de gebouwen in jouw deelportefeuille en verantwoordelijk voor de contracten, (aansturing van) technisch en juridisch beheer en bijbehorende begroting

  • begeleiding vastgoedbeheertrajecten, onderhandelingen en het opstellen van o.a. (complexe) huur-, verkoop-, rechten van opstal- en erfpachtovereenkomsten

  • zorgdragen dat de vastgelegde rechten en plichten uit de contracten worden nageleefd en adequaat actie ondernemen bij tekortkomingen

  • advisering van de verschillende stakeholders binnen de gemeente, zoals het bestuur en de beleidsafdelingen

  • uitwerking van integrale adviezen voor de directie, de portefeuillemanager, het college van B&W en de gemeenteraad

  • signaleren, volgen en toepassen van ontwikkelingen in de markt, het vakgebied en de bestuurlijke omgeving

  • gevraag en ongevraagd input leveren voor diverse beleidskaders o.a. het vastgoed- en accommodatiebeleid.

  • maken afstemmingafspraken met betreffende beleidsafdelingen.

Resultaatafspraken functie

  • Eind 2025: Vastleggen afstemmingsafspraken met betreffende beleidsafdelingen. • Eind 2025: Efficiënt beheerde deelportefeuille veiligheid en eigen huisvesting

Kandidaatomschrijving

Van de kandidaat vragen wij:

  • Minimaal 3 jaar ervaring met assetmanagement binnen een gemeente in de afgelopen 6 jaar

  • Aantoonbare adviesvaardigheden op gebied van vastgoedmanagement, wat blijkt uit 2 meegestuurde adviesstukken (geschreven na 1-1-2022)

  • Afgeronde HBO diploma

  • Bestuurlijke en politieke sensitiviteit

  • Communicatief sterk zowel in woord als schriftelijk

  • Proactief en resultaatgerichtheid

  • Ervaring met ons vastgoedbeheersysteem HTA

Interviewplanning
De interviews worden gepland ZSM na de sluitingsdatum van indienen offertes.

Dienstencategorie
Bouwkundige diensten, technische diensten, diensten van stedenbouw en landschapsarchitectuur, e.d.

CPV code
79000000-4 - Zakelijke dienstverlening: juridisch, marketing, consulting, drukkerij en beveiliging

Werkervaring
Minimaal 3 jaar ervaring als asset-/accountmanager vastgoed binnen een gemeente in de afgelopen 6 jaar zoals terug te zien in CV

Beschikbaarheid
Beschikbaar per 1 juli 2025 voor 12 uur per week

Opleiding
Minimaal een afgeronde hbo-opleiding zoals terug te zien in CV/Diploma

Werkervaring
Ervaring met vastgoedbeheersysteem HTA zoals terug te zien in CV

Weging prijsdeel: 30 %

Werkervaring
Werkervaring ervaring als asset-/accountmanager vastgoed binnen een gemeente in het afgelopen jaar zoals terug te zien in CV

Weging: 15 %

Werkervaring
Aantoonbare adviesvaardigheden wat blijkt uit 2 meegestuurde adviesstukken

Weging: 30 %

Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

De kandidaten worden beoordeeld op de eerder genoemde eisen en competenties.

Weging: 25 %

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur