Beleidsmedewerker armoede en schulden

Wolvenhoek 1, 5211 HH 's-Hertogenbosch, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
90 32 Noord-Brabant

Begindatum:

1 apr 2025

Einddatum:

30 sept 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

5 mrt 2025

Omschrijving van de opdracht
In verband met verschuivingen binnen het team zijn we op zoek naar versterking. Het gaat om een tijdelijke functie van zes maanden met een mogelijkheid tot verlenging tot het einde van het jaar (2025). In een klein en hecht team zetten we ons elke dag in om de bestaanszekerheid van inwoners met een laag inkomen te vergroten. 

Als ‘beleidsmedewerker armoede en schulden’ zet je je elke dag in voor inwoners die te maken hebben met geldzorgen. Dit doe je niet alleen, maar samen met de maatschappelijke partners die elkaar vinden in het netwerk ’s-Hertogenbosch tegen Armoede (STA).

Als beleidsmedewerker ben je actief onderdeel van dat netwerk. Voor de subsidiepartners binnen dit netwerk ben jij aanspreekpunt en gesprekspartner in de gehele cyclus van subsidieverlening, monitoring en vaststelling. Daarnaast denk je in de volle breedte mee hoe we onze eigen dienstverlening aan inwoners kunnen verbeteren. Jouw focus komt te liggen op “de voorkant”, zoals preventie, vroegsignalering en snelle hulp om erger te voorkomen. Daarbij trek je veel op met de teamleider van het gemeentelijke loket Eerste Hulp Bij Geldzaken (EHBG), maar sta je bijvoorbeeld ook in goed contact met de woningcorporaties.     

Verantwoordelijkheden

  • Als accounthouder voor de subsidiedossiers op het gebied van armoede ben je met een zakelijke maar ook warme benadering verantwoordelijk voor een zorgvuldige uitvoering van de subsidiecyclus.

  • In de werkgroep ‘Woonlasten, armoede en schulden’ maak je samen met de woningcorporaties (uitvoerings-)afspraken om oplopende huurachterstanden en schulden te voorkomen.

  • Binnen het comité van het STA werk je actief samen om dit netwerk levend en sterk te houden.

  • Met de teamleider EHBG ben je continu op zoek naar kansen om de loketfunctie van EHBG te versterken en om via vroegsignalering en met hulp van de sociaal raadslieden meer impact te maken.

  • Waar nodig spring je in en bij op andere onderwerpen en/of opkomende vraagstukken en werkzaamheden.

De afdeling
Je komt te werken in een klein en hecht team. In het team zitten, naast jou, drie beleidsmedewerkers, twee kwaliteitsmedewerkers en de afdelingssecretaresse. Daarnaast werken we nauw samen met de uitvoerende teams op de afdeling. De afdeling richt zich op lokale inkomensondersteuning en bemant daarnaast de sluitende keten van schulddienstverlening. We zijn goed georganiseerd en hebben de basis op orde, waarbij we ernaar streven om landelijk voorop te blijven lopen met innovatieve inzichten en ontwikkelingen.

Je werkt voornamelijk op het stadskantoor, maar je hebt ook afspraken buiten de deur. Daarnaast zijn we flexibel met thuiswerken.

Kandidaat omschrijving
Als persoon ben je gemakkelijk benaderbaar en toegankelijk. Daarnaast blink je uit met je proactieve en pragmatische handelswijze en de positieve energie die jij meebrengt. Je denkt van buiten naar binnen, je hebt een bestuurlijk-politieke antenne, je bent analytisch sterk en goed in het verwoorden van beleidsmatige vraagstukken. Affiniteit met het thema en de doelgroep vanuit eigen ervaring vormt een pré.

Eisen

  1. Kandidaat heeft minimaal een HBO bachelor diploma.

  2. De kandidaat heeft 1-3 jaar recente werkervaring als beleidsmedewerker in de laatste 5 jaar.

  3. Goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden. Heeft bestuurlijke en politieke affiniteit.

Gevraagde documenten

  • Actuele Uniform Europees Aanbestedingsdocument

Gunningscriteria

  1. Kandidaat heeft opleidingen of cursussen gevolgd die raakvakken hebben met het beleidsveld van deze opdracht.
    Weging: 15 %

  2. Aantoonbaar werkervaring met het armoede- en schuldenbeleid
    Weging: 30 %

  3. Woont binnen een straal van 60 KM in de buurt van de opdracht.
    Weging: 10 %

  4. Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
    Met de top-3 kandidaten wordt een gesprek aangegaan waarin we onder andere zullen toetsen of de kandidaat voldoet aan het kandidaatsprofiel en aan de gestelde minimumeisen. Daarnaast zal worden beoordeeld welke kandidaat het beste aansluit bij datgeen de opdrachtgever zoekt in een kandidaat (competenties, aansluiting bij de organisatie, het team, etc.). Het gesprek is onderdeel van de beoordeling
    Weging: 25 %

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.