Specialist onderwijshuisvesting

Gemeente Rucphen

Binnentuin 1, 4715 RW Rucphen, Nederland

Sluit over 6 dagen
110 16 Noord-Brabant

Begindatum:

17 jun 2025

Einddatum:

16 dec 2026

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

20 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Wij zoeken een specialist onderwijshuisvesting t.b.v. de nieuwbouw van 2 nieuwe scholen incl. kinderopvangvoorziening in de kern Rucphen op 1 locatie. Het betreft hierbij een school voor openbaar en een school voor bijzonder onderwijs.

Aantal uur: De te besteden tijd is erg afhankelijk van het tijdpad en de verschillende fasen, daarom gaan wij uit van gemiddeld 16 uur (maximaal) per week;
Flexibele inzet is dus noodzakelijk.
Opleiding: minimaal HBO, ervaring met soortgelijke projecten
Duur: van 6-12 maanden met een optie op verlenging.
Overzicht taken en benodigde inzet: Voorbereiding en planvorming ten behoeve van de nieuwbouw van twee basisscholen in de kern Rucphen (+ doorkijk naar vervolg)
Afdeling: Maatschappelijke Ontwikkeling – Onderwijshuisvesting


Organisatie
Gemeente Rucphen is met haar 22.400 inwoners een kleinschalige gemeente in Noord Brabant. Zo’n 150 medewerkers werken voor onze gemeente, waar de kernen Rucphen, Schijf, Sprundel, St. Willebrord en Zegge onder vallen. Samen werken we aan zaken die echt iets toevoegen en die belangrijk zijn voor onze inwoners, verenigingen en ondernemers.

Wij zijn continu in ontwikkeling.
Werken bij de gemeente Rucphen betekent ‘Samenwerken aan Resultaat en Mens’. Natuurlijk zijn we verantwoordelijk voor wegen, water, groen en gebouwen, maar ook voor bijvoorbeeld jeugd, de Wet Maatschappelijke ondersteuning (Wmo) en de Participatiewet. We dragen allemaal op onze eigen manier bij aan het resultaat. De mens stellen we dan ook nadrukkelijk centraal. Je staat daardoor dicht bij de burgers en ondersteunt hen op deze vlakken. Heel dankbaar werk dus! Er komen steeds meer taken bij de gemeenten te liggen. Jouw bijdrage wordt dus steeds groter. Jouw rol varieert daarin van adviseur, tot initiatiefnemer of je pakt de regie. Wil jij hier graag deel van uitmaken, lees dan verder.

Omschrijving van de opdracht

  • Inhoudelijke toetsing en advisering (beleidsmatig & juridisch kader)

    • Toetsen van het Programma van Eisen (PvE) aan:

      • Wet- en regelgeving, zoals:

        • Wet Primair Onderwijs (o.a. m²-normen, medegebruik)

        • Inclusiever/passend onderwijs

        • Arbo- en toegankelijkheidseisen

        • Frisse Scholen / duurzaamheidseisen

      • Gemeentelijk beleid, zoals:

        • IHP-afspraken

        • Beleidskaders m.b.t. duurzaamheid, ruimtelijke kwaliteit, etc.

    • Bewaken van de gemeentelijke uitgangspunten in het PvE- en ontwerpproces

  • Procesregie en projectparticipatie
    De procesregie ligt bij een andere afdeling, dus voor de afdeling Maatschappelijke Ontwikkeling betreft dit:

    • Meedraaien in de projectgroep nieuwbouw basisscholen Rucphen, met focus op:

      • Inhoudelijke inbreng vanuit onderwijshuisvesting

      • Signaleren en benoemen van onderwijskundige, beleidsmatige of politieke gevoeligheden

    • Meedenken over en bewaken van de procesplanning, in afstemming met betrokken partijen en bestuurlijke momenten

    • Meedenken over politieke afwegingen en besluitvormingstrajecten

  • Stakeholdercommunicatie & bestuurlijke afstemming

    • Fungeren als linking pin tussen gemeente en partners:

      • Schoolbesturen

      • Kinderopvangorganisaties

      • Overige onderwijspartners

      • Intern: collega’s binnen de eigen afdeling en binnen andere gemeentelijke afdelingen

    • Voorbereiden van en deelnemen aan afstemmomenten met partners

  • Bestuurlijke stukken en externe communicatie

    • (Mede)opstellen van bestuurlijke stukken, zoals:

      • College- en raadsvoorstellen

      • Verslagen/besluitenlijsten

      • Raadsbrieven / memo’s

      • Persberichten

  • Opstellen en afstemmen van samenwerkingsovereenkomst

    • Meewerken aan het opstellen van een samenwerkingsovereenkomst tussen:

      • Gemeente

      • Schoolbesturen

      • Kinderopvangorganisaties

    • Afstemmen van verantwoordelijkheden, rollen en financiering

  • Financiële en risicotechnische ondersteuning

    • Laten opstellen en beoordelen van een leerlingprognose

    • In kaart brengen van mogelijke calamiteiten (bijv. tijdelijke huisvesting) en hoe hiermee om te gaan

    • Meedenken over het kader waarbinnen later een businesscase tot stand komt

  • Optioneel / aanvullend

    • Documentatiebeheer en kennisborging (zorgen dat alle besluiten, afspraken en versies goed geborgd zijn in een gedeelde projectstructuur)

    • Signaleren van kansen of knelpunten in beleidsdoorwerking (bijv. koppelkansen met duurzaamheid, mobiliteit of zorg)

Eisen

  1. Kandidaat voldoet aan de in de functiebeschrijving genoemde opleidingseis. Dit moet blijken uit de CV.

  2. Kandidaat heeft ervaring met MS Office. Dit moet blijken uit de CV.

  3. Wij vragen u om de ‘Verklaring detachering in loondienst’ toe te voegen aan de dossierdocumenten in de aanbieding van uw kandidaat. U verklaart hierbij dat u dit document naar waarheid invult en voorziet van een handtekening door een rechtsgeldig bevoegde ondertekenaar. Dit document is onderdeel van de aanbesteding.

Wensen

  1. Kandidaat beschikt over 1 of meer referenties
    1 punt

  2. Kandidaat heeft recente werkervaring in een vergelijkbare functie. Dit moet blijken uit de CV

    • Minder dan 3 jaar werkervaring (1 Punten)

    • 3 jaar werkervaring (2 Punten)

    • 4 jaar werkervaring (3 Punten)

    • 5 jaar werkervaring (4 Punten)

    • Meer dan 5 jaar werkervaring (5 Punten)

  3. Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht?
    5 punten

  4. Is kandidaat/bent u beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag is aangegeven?
    5 punten

  5. Kandidaat kan zowel zelfstandig als in teamverband werken. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.

    • Voldoet volledig aan de genoemde competentie (6 Punten)

    • Voldoet enigszins aan de genoemde competentie (3 Punten)

    • Voldoet helemaal niet aan de genoemde competentie (0 Punten)

  6. Kandidaat is resultaatgericht. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.

    • Voldoet volledig aan de genoemde competentie (6 Punten)

    • Voldoet enigszins aan de genoemde competentie (3 Punten)

    • Voldoet helemaal niet aan de genoemde competentie (0 Punten)

  7. Kandidaat beschikt over goede communicatieve vaardigheden. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.

    • Voldoet volledig aan de genoemde competentie (6 Punten)

    • Voldoet enigszins aan de genoemde competentie (3 Punten)

    • Voldoet helemaal niet aan de genoemde competentie (0 Punten)

  8. Kandidaat past binnen het team. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.

    • Voldoet volledig aan de genoemde competentie (6 Punten)

    • Voldoet enigszins aan de genoemde competentie (3 Punten)

    • Voldoet helemaal niet aan de genoemde competentie (0 Punten)

  9. Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.

    • Voldoet volledig aan de genoemde competentie (6 Punten)

    • Voldoet enigszins aan de genoemde competentie (3 Punten)

    • Voldoet helemaal niet aan de genoemde competentie (0 Punten)

  10. Prijsscore = (laagste tarief / aangeboden tarief ) * maximale prijsscore
    26 punten

Aanvullende informatie
Opmerkingen maximum tarief incl fee 2,5% en reiskosten woon werkverkeer

Let op!:
In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP’er. Geïnteresseerde ZZP’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan. Met uw inschrijving verklaart u dat uw kandidaat in loondienst gedetacheerd wordt.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur