Werkvoorbereider Woningen WOZ - cluster DV

Coolsingel 40, 3011 AD Rotterdam, Nederland

Sluit over 6 dagen
78 Zuid-Holland

Begindatum:

31 jul 2025

Einddatum:

1 feb 2026

Uren per week:

32 - 40

Publicatiedatum:

1 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht
Jouw functie Bij Dienstverlening zijn we altijd druk in de weer met alles in kaart brengen. Want er wordt veel ontwikkelt in de stad Rotterdam. Jij houdt je bezig met het beheren van gegevens van WOZ-objecten. Het afbakenen van woningen, meten van oppervlaktes, actualiseren van kenmerken (dakkapellen, aanbouw, bijgebouwen etc.), het muteren van gegevens in de gemeentelijke systemen, inpandige opnames van woningen, het opnemen van gereedheidspercentages van nieuwbouw en het verwerken van BAG-mutaties. Wekelijks ontmoet je directe collega’s tijdens de dagstart. Jullie bespreken de werkvoorraden en de voortgang hierop. Voor het beheren van de gegevens wordt informatie afgenomen van basisregistraties zoals de BAG, BRP en BRK. De WOZ-objecten worden verwerkt in het systeem van GOUW.

Kandidaat omschrijving
Jij bent van het credo ‘meten is weten’. Het vertrouwen in de cijfers maakt dat de juiste wijzigingen worden vastgelegd. Je bent accuraat en weet wat directe consequenties heeft voor de burger. Zo draag je bij aan het zicht op de ontwikkeling van de stad Rotterdam en haar bewoners.

Eisen

  1. Je hebt minimaal een afgeronde mbo-opleiding niveau 4;

  2. Je hebt minimaal 1 jaar werkervaring in het vakgebied werkvoorbereider woningen opgedaan in de afgelopen 5 jaar;

  3. Je hebt minimaal 1 jaar werkervaring met de wet WOZ, gemeentelijke heffingen en belastingen en BAG;

  4. Je hebt minimaal 1 jaar werkervaring met de systemen GOUW, Gisweb, iWOZ, ArcGis, ONS en Microsoft Office pakketten;

  5. Je hebt minimaal 1 jaar werkervaring met afbakeningen van woningen (NEN2580).

Wensen en competenties

Wensen

  1. Je hebt een afgeronde mbo-opleiding niveau 4 richting bouwkunde

  2. Je bent in het bezit van een certificaat WOZ-medewerker

Competenties

Jij hebt een stevige ervaring met projectmatig werken: wat er ook gebeurt, jij bent stressbestendig weet het overzicht te bewaken en de rust te bewaren. Met je proactieve, flexibele en kwaliteitsgerichte houding zorg je er altijd voor een correcte verwerking van de gegevens. Je voelt precies aan wie of wat er nodig is op welk moment in het proces. Hierdoor heb je een goede en transparante samenwerking met collega’s. Daarnaast ga je integer met gegevens die tot je komen om.

Organisatie en team

Organisatie
Werken voor de gemeente Rotterdam is werken voor een stad die zichzelf steeds opnieuw uitvindt. Die bekend staat als innovatief en internationaal. Een stad ook met complexe vraagstukken en grote maatschappelijke opgaven. In deze voorhoede werk jij, voor en samen met meer dan 620.000 Rotterdammers. Bij zo’n stad hoort een eigentijdse overheid. Wij bieden je ruimte en kansen om Rotterdam en daarmee jezelf vooruit te blijven helpen. Met arbeidsvoorwaarden die dat mogelijk maken.

Het cluster Dienstverlening heeft een voortrekkersrol in de concernopgave de Rotterdammer of de Rotterdamse ondernemer centraal te stellen. Het cluster participeert in de grote transities waar het concern en de stad voor staat en legt verbindingen over organisatieonderdelen heen. Dit met als doel om blijvend passende dienstverlening te bieden, de invloed van Rotterdammers op hun directe omgeving te vergroten en de organisatie te laten samenwerken vanuit een integrale wijkgestuurd aanpak. In de gebieden vormt het cluster een aanspreekpunt voor bewoners, ondernemers en diverse organisaties en vormt zij waar nodig een schakel naar andere clusters. Dienstverlening voert de regie op de ontwikkeling en implementatie van meerdere dienstverleningskanalen. Het zorgt voor het frontoffice, voor alle vragen aan de gemeente Rotterdam.

Het cluster Dienstverlening staat ook voor betrouwbare, toegankelijke en gebruikersvriendelijke dienstverlening, informatievoorziening en belastingheffing aan burgers, bedrijven, bezoekers en collega’s. Met Rotterdam.nl, 14 010 en stadswinkels maken we het onze klanten zo makkelijk mogelijk om aan informatie of producten te komen en hun persoonlijke zaken te regelen. Of het nu gaat om het inzien van historische boeken in het archief, het innen van belastingen of snelle en makkelijke levering van burgerzakenproducten. Het cluster Dienstverlening is verantwoordelijk voor het organiseren van verkiezingen.

De afdeling
De vak eenheid Burgerzaken & Belastingen verzorgt de belastinginkomsten voor de gemeente. Met deze inkomsten betaalt de gemeentevoorzieningen en activiteiten die nodig zijn om veiligheid, woonomgeving en economische groei te verbeteren. De afdeling Fiscaal Technische Zaken geeft vorm aan het taxatie- en fiscale beleid van de gemeente en zorgt voor de uitvoering. Op jaarbasis worden ruim 300.000 woningen en 30.000 niet-woningen zoals winkels, kantoren, bedrijven, maar ook scholen, ziekenhuizen en haven gebonden (industriële) objecten getaxeerd.

Gespreksinformatie

Procedure

  • Weging
    Op basis van de totaalscore op de subgunningscriteria wordt bepaald welke inschrijver de economisch meest voordelige inschrijving heeft gedaan. De weging van de subgunningscriteria is:

    • 30 % prijs

    • 70 % kwaliteit

    De weging van de afzonderlijke vragen is weergegeven in de vragenlijst.

  • Verificatiegesprek
    De kandidaten die aangeboden zijn in de inschrijvingen die het hoogst eindigen in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek. Dit zijn maximaal 9 kandidaten.

    Geschatte gespreksduur per gesprek: 30 - 60 minuten.
    Tijdens het gesprek wordt beoordeeld in welke mate de kandidaat aan het doel van de aanbestedende dienst beantwoord.

  • Inschrijvingen
    Inschrijver kan 3 kandidaten aanbieden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Aanvullende informatie

  • Thuiswerkbeleid:  
    In het kader van Anders werken wordt er af en toe vanuit huis gewerkt. Voor het vergaderen en digitaal ontmoeten wordt er gebruik gemaakt van MS Teams. Wanneer fysieke aanwezigheid benodigd is vindt dit voornamelijk plaatst op de volgende locatie: Wilhelminakade 179.

  • Tariefrange:  

    € 69,- / € 78,-

  • Verhouding prijs/kwaliteit:  
    30% - 70%

Let op!: Geen ZPP, ook doorleenconstructies zijn niet toegestaan.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur