Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Medewerker Financiële Administratie CAK - cluster MO

Coolsingel 40, 3011 AD Rotterdam, Nederland

Sluit over 6 dagen
60 Zuid-Holland

Begindatum:

1 aug 2025

Einddatum:

1 feb 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

9 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Omschrijving van de opdracht
Wij zoeken een financieel medewerker die bekend is met applicaties zoals Sorga, de bestelmodule, en Gidso. Het is van belang dat je als betrokkene analytisch vermogen hebt, snel verbanden kan leggen, accuraat en cijfermatig bent en kunt werken in teamverband maar ook zelfstandig. Vanuit de gemeente is de verwachting dat er niet veel geïnvesteerd hoeft te worden in de aangeboden kandidaat en dat hij/zij in vrij korte tijd mee kan draaien in het team. Dat de kandidaat tijd nodig heeft om te wennen aan het team, om bekend te raken met de systemen en processen begrijpen we en daarin bieden we benodigde ondersteuning en begeleiding.

Je werkt nauw samen met zorgprofessionals van de afdelingen Wijkteams, de WMO, Stedelijke zorg en met zorgaanbieders. Burgers melden zich bij de Gemeente met vragen en verzoeken tot het corrigeren van hun eigen bijdrage. Deze komen binnen via de algemene mailbox. Vanuit de CAK -portal worden wekelijks alle bezwaarschriften binnen gehaald en verdeeld tussen jou en je collega’s. Alle posten dienen binnen de gestelde termijn van 10 weken beoordeeld en afgehandeld te zijn. Het onderzoek vindt plaats in de systemen, Sorga, Gidso, Bestelmodule en het berichtenverkeer tussen gemeente en zorgaanbieder.

Kandidaat omschrijving
Jij bent van het efficiënt werken en vindt het leuk te onderzoeken en te analyseren. Je werkt planmatig en kan goed schakelen tussen verschillende systemen die jij je snel eigen maakt!

Eisen

  • Je hebt minimaal een afgeronde MBO niveau 4 opleiding;

  • Je hebt minimaal 1 jaar werkervaring met 1 van de volgende programma’s: Gidso, Bestelmodule en/of Sorga in de afgelopen 5 jaar;

  • Je hebt werkervaring met Microsoft Office.

Wensen en competenties

Wensen

  • Je hebt werkervaring met het systeem BRP (Basisregistratie Personen);

  • Je hebt administratieve of financiële werkervaring bij een zorgaanbieder werkzaam in de WMO;

  • Je hebt een afgeronde hbo-bachelor opleiding.

Weging
Op basis van de totaalscore op de subgunningscriteria wordt bepaald welke inschrijver de economisch meest voordelige inschrijving heeft gedaan. De weging van de subgunningscriteria is:

  • 30 % prijs

  • 70 % kwaliteit

De weging van de afzonderlijke vragen is weergegeven in de vragenlijst.

Competenties

Je werkt planmatig en structureert je eigen werk, stelt prioriteiten, maakt een planning met realistische doelen en behoudt het overzicht. Jij kan goed omgaan met werkdruk en krijg je energie van het onderzoeken en afhandelen van alle verzoeken. Het is van belang dat je analytisch vermogen hebt, snel verbanden kan leggen, accuraat en cijfermatig bent. Daarnaast werk je op een accurate manier en je hebt oog voor het resultaat. Je bent communicatief sterk en weet als geen ander hoe het is om onder tijdsdruk je werk af te krijgen. Je werkt in een dynamisch werkomgeving en je hebt een flexibele instelling. Je kan goed schakelen tussen systemen en informatiestromen en bent bereid je in te zetten op verschillende werkzaamheden. Verder beschik je over goede advies- en communicatieve vaardigheden en ben je organisatiebewust.

Organisatie en team

Organisatie

Binnen de Gemeente Rotterdam staan we voor grote uitdagingen om vanuit het sociaal domein onze inwoners optimaal te helpen. Het cluster Maatschappelijke Ontwikkeling (MO) is één van de vijf clusters binnen de Gemeente Rotterdam. In het Cluster MO werken ca. 5500 medewerkers.

Zo zijn we binnen het Cluster Maatschappelijke Ontwikkeling continue op zoek naar het inzicht in zorgvragen van burgers, het prioriteren hiervan, het faciliteren in een optimale samenwerking tussen gemeente, professionals en burgers en dragen we zorg voor een efficiënte administratie en verantwoording. Zo kunnen we samen werken aan een sociale samenleving, waarin iedereen goed functioneert. En daar worden wij gelukkig van.

De afdeling en team

Het team Financieel advies en ondersteuning is een nieuw team binnen de nieuwe afdeling Clusterondersteuning MO (CMO). Het team is samengesteld uit een aantal subteams vanuit de oude afdelingen. Eén van de subteams betreft CAK/SVB. Binnen dit team zijn de collega’s een vraagbaak voor uitval bij de digitale uitwisseling van cliënt- en zorggegevens tussen gemeente en zorgaanbieders, SVB en CAK in het kader van WMO en Jeugdwet. Daarnaast vervullen de medewerkers een signaalfunctie voor de zorgprocessen. Ook zijn zij een cruciale (tussen)schakel in de betaalbaarstelling van facturen van zorgaanbieders, leveranciers, SVB en CAK.

Voor de processen op het gebied van SVB en CAK voeren de medewerkers de volgende taken uit:

  • SVB

    • Opnieuw versturen van toekenningsbeschikkingen voor pgb’s die niet bij de SVB zijn aangekomen

    • SVB melden en accorderen zorg- en budgetplan WMO en Jeugd

    • Opvoeren en afhandelen Hulp Uit Sociaal netwerk (HUS)

    • Lijstwerk administratieve uitvraag SVB-zorgaanbieders vanuit de kwaliteitsgroep

  • CAK

    • CAK-correcties afhandelen . Burgers melden zich bij de Vraagwijzer of bellen met 14010 met vragen en verzoeken tot het corrigeren van hun eigen bijdrage.

    • Informeren CAK eigen bijdrage

    • Bezwaarschriften afhandelen CAK

Gespreksinformatie

Verificatiegesprek
De kandidaten die aangeboden zijn in de inschrijvingen die het hoogst eindigen in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek. Dit zijn maximaal 5 kandidaten.

Geschatte gespreksduur per gesprek: 30 minuten.
Tijdens het gesprek wordt beoordeeld in welke mate de kandidaat aan het doel van de aanbestedende dienst beantwoord.

Data voor verificatiegesprek
Week 30

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 2

Overig

  • Thuiswerkbeleid:  
    Thuiswerken is alleen mogelijk in overleg

  • Verlengingsopties:
    2 x 6 maanden

  • Tariefrange:  
    €50 - €60

  • Verhouding prijs/kwaliteit:  
    30% - 70%

  • Aantal medewerkers:
    2

Let op!: Geen ZPP, ook doorleenconstructies zijn niet toegestaan.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur